Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420si de lux] Uciekająca woda. Pompa wody...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420si de lux] Uciekająca woda. Pompa wody...
Autor Wiadomość
3_roverki 




Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 32

Rover 75

  Wysłany: Sob Sie 15, 2015 08:16   [R420si de lux] Uciekająca woda. Pompa wody...
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Po podróży mojej kobiety mym kochanym Roverkiem, został przegrzany silnik ponieważ zapomniała zakręcić zbiorniczek wyrównawczy... skutkiem czego pękł metalowy wężyk, najniższy w układzie. Wymodziłem zmieniłem go na gumowy i w drodze do domu woda zaczęła lecieć ciurkiem po sprężarce klimatyzacji... Jako że pompa wody znajduje się nad nią domyślił się iż jest winna. Po zdemontowaniu widać było ze uszczelka od strony pompy do wspomagania była odklejona i nie trzyma jednak po wymianie pompy i zalaniu dalej cieknie. Rozebrałem ponownie, wyczyscilem wszystko dokładnie, bez skutku. Po złożeniu wszystkiego zalaniu wody dalej leci ciurkiem... Może ktoś jest w stanie mi coś doradzić pomóc, co kolwiek.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 15, 2015 08:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
b.j 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 96



  Wysłany: Sob Sie 15, 2015 19:34   Re: [R420si de lux] Uciekająca woda. Pompa wody...

Mam takie autko jak twoje remontowałem je całe(od skrzyni po blacharkę) opisz lepiej problem i zrób foty z czego ci leci a pomogę :)
_________________
Roverek 420 2.0 16v t serii
VW Passat B6 1.9TDI
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sob Sie 15, 2015 20:13   

Może obudowa jest pęknięta?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
3_roverki 




Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 32

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 16, 2015 07:56   

No właśnie problem jest taki ze nie widać skąd leci bo sprężarka zasłania. To w tygodniu postaram się go znowu rozebrać, zapiąć układ chłodzenia, wlać wodę i zobaczę skąd leci o ile będzie widać. Inna sprawa jeżeli robiłeś remont takiego samochodu może masz jeszcze kilka części?
 
 
b.j 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 96



Wysłany: Nie Sie 16, 2015 12:57   

A co ci potrzeba ? Może leci ci z tej metalowej rurki koło chłodnicy ona z biegiem czasu poddała się korozji
_________________
Roverek 420 2.0 16v t serii
VW Passat B6 1.9TDI
 
 
3_roverki 




Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 32

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 18, 2015 07:50   

Najbardziej to potrzebuje górnego gumowego wężyka który idzie od termostatu do chłodnicy (koło bagnetu)... przydała by się też może chłodnica jak byś miał pożądaną bo moja to już taka ugryziona zębem czasu.
 
 
b.j 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 96



Wysłany: Wto Sie 18, 2015 17:56   

3_roverki napisał/a:
Najbardziej to potrzebuje górnego gumowego wężyka który idzie od termostatu do chłodnicy (koło bagnetu)... przydała by się też może chłodnica jak byś miał pożądaną bo moja to już taka ugryziona zębem czasu.


Co do podzespołów to takowych nie posiadam lecz chłodnice kupowałem też ze szrotu koszt 50zł a ten wężyk to przerobiłem tak jak widzisz na foto.
Możesz go do kupić w sklepie zajmujących się hydrauliką siłową i pneumatyką itd to są groszowe sprawy
_________________
Roverek 420 2.0 16v t serii
VW Passat B6 1.9TDI
 
 
3_roverki 




Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 32

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 18, 2015 21:19   

Mówisz o tym żółtym wężyku? To Mo nie o to chodzi. Mi chodzi o ten gruby wąż wchodzący do chłodnicy. I widzę że u cb jest inny bo u mnie jest wogóle wyżej alternator a wężyk od termostatu nie wychodzi pod kątem tylko wzdłuż bloku, koło bagnetu i takim zawijasem w kształcie U do chłodnicy. I o ten gruby wąż mi chodzi... nigdzie go nie mogę dostać... a orientujesz się może czy chłodnica od 1.6 by pasowała bo tych silników w moich okolicznych złomach to na oczy nie widzieli.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sie 18, 2015 21:58   

Wąż masz inny bo masz inna obudowę termostatu, były dwa rodzaje. U nas tego węża nowego ne kupisz, jedynie używka i to pewnie w chorych pieniądzach, jeśli u ciebie jest pęknięty to wytnij ten popsuty kawałek i wpasuj kawałek rurki, na to mocne opaski i musi trzymać. Zerknij tez do tematu kolego Markzo, on ten wąż dopasował zdaje się z jakiegoś innego auta.

Chłodnica od 1.6 nie pasuje, jest cieńsza odrobinę, choć to pewnie nie byłby taki problem ale ma inaczej wyprowadzone króćce. Szukaj chłodnicy od diesla 2.0 SDI/SD, Tam jest taka sama chłodnica, różni się jedynie tym ze ma dwa dodatkowe czujniki, ale je po prostu zostawiasz jako "uszczelnienie" otworów reszta pasuje.

PS. Kolega ma niżej alternator bo ma auto bez klimy, u Ciebie na samym dole jest kompresor klimatyzacji, dlatego altek jest wyżej.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
3_roverki 




Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 32

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 18, 2015 22:04   

Dzięki wielkie... ;) ;) ;) To nawet nie wiedziałem że były modele tego auta bez klimy... co do cieknącej wody. nie wiem czy w tym tygodniu zrobię zdjęcia i wrzucę ponieważ warsztat zawalony robotą i nie mamy kiedy wjechać moim żeby przy nim podłubać.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 19, 2015 08:07   

Zaraz, zaraz, patrze na foty komory i Ty masz jeszcze inna chłodnice, ten górny króciec masz tak jak w 1.6 także możliwe ze podpasuje ta z 1.6 k serii :D Musisz na zdjęciach porównać :D jeśli wyprowadzenia będą podobne to ładuj chłodnice z K serii :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 20, 2015 05:11   

slax napisał/a:
Zerknij tez do tematu kolego Markzo, on ten wąż dopasował zdaje się z jakiegoś innego auta.

Wąż termostat -> chłodnica można przerobić stosując wąż dolny chłodnicy od Lublina 2,4 diesel. Pasuje średnicą na wyjście z termostatu, w wężu elegancko się montuje termostat. Potem go ucinasz, kawałek jakiejś metalowej rurki i łączysz ze starym wężem wychodzącym z chłodnicy. U mnie tak to wyszło:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
3_roverki 




Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 32

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 20, 2015 07:48   

U ciebie jakoś inaczej ten wąż wchodzi. U mnie z termostatu wychodzi tak samo ale wchodzi do chłodnicy od prawego boku (jak sie patrzy to od lewego) a u cb u góry po środku chłodnicy. Wiec tez inaczej. No ale mimo to może twój pomysł podziała.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sie 20, 2015 10:08   

Markzo u kolego ten wąż ma taki kształt jak w 220 Coupe :D , ale to nie przeszkadza, odpowiednia rurka i połączyć ładnie :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 20, 2015 14:41   

slax napisał/a:
Markzo u kolego ten wąż ma taki kształt jak w 220 Coupe , ale to nie przeszkadza, odpowiednia rurka i połączyć ładnie

racja, cos mi sie pomerdało ;) ale tak czy inaczej, mozna to wyrezac bez problemu, wazny jest ten kawałek w który wchodzi termostat ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420si] Pompa wspomagania.
szymek93 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Lut 22, 2011 09:59
szymek93
Brak nowych postów [MG ZS 180] Pompa wody do wymiany
Invisible Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Sty 21, 2011 08:10
Ciufa
Brak nowych postów [R420] Pompa wody
lewy86 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Paź 04, 2008 08:31
Gość
Brak nowych postów [R416 Si 98r] Pompa wody
Darek416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Kwi 26, 2010 20:56
keczu
Brak nowych postów [R45] Problem z pompą wody?
miuzziker Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sro Kwi 18, 2012 08:10
miuzziker



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink