Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Muszę wymienić termostat. Gdzie on dokładnie jest zlokalizowany w KV6? Czy wymiana jest skomplikowana w tym silniku? Jaki termostat wybrać i na co zwracać uwagę przed zakupem?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 03, 2015 08:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Termostat tak najprościej mówiąc jest pod kolektorem plastikowym. Jak będziesz kupować, to kup też rurkę i kolanko bo przy wyciąganiu starego termostatu można którąś uszkodzić.
Jak będziesz robił to sam, to sprawdź jak się układ odpowietrza po zalaniu płynem.
Są osoby które wymienili termostat bez ściągania kolektora, ale jakim cudem to nie wiem. Ja musiałem demontować kolektor plastikowy i aby mieć dużo łatwiej, jeden z kolektorów aluminiowych
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tak jak mówi Rafał.Robota generalnie jest prosta ale jak robisz to pierwszy raz to zajmie Ci to trochę czasu.Musisz jeszcze kupić uszczelkę papierową pod aluminiowy kolektor.
Uszczelkę najtaniej kupisz w sklepie Landstore bo pasuje od Freelandera, zresztą termostat też pasuje.
Mówisz o tym? http://www.75ztcommunity....-190-t7976.html
Generalnie nie wiem czy sam się będę za o zabierał, ale chciałbym wiedzieć jak to wygląda zanim oddam auto do mechanika. Mam zaufanego kolegę-mechanika, który obsługuje od lat wszystkie auta moje i mojej rodziny. Jedyny problem, że akurat przy R75 nie ma zbyt dużego doświadczenia
A jaki termostat wybrać?
[ Dodano: Wto Lis 03, 2015 11:34 ]
sebol11 napisał/a:
pasuje od Freelandera, zresztą termostat też pasuje.
Własnie gdzieś wyczytałem, że termostat jest inny, dlatego chętnie zobaczyłbym jakiś link. To nie moje lenistwo tylko obawa, że coś mogę pomieszać.
Druga metoda jest tańsza i szybsza ale na pierwszy raz chyba będzie lepiej ściągnąć bo wtedy będzie łatwiej zrozumieć co się robi, po za tym nie zaciskajcie pierścieni dystansujących do końca za nim wszystko złożycie, warto kupić też osłony nowe na przewody czujnika jesli ich nie zmieniałeś bo stare będą się sypać, wszystkie pierścienie uszczelniające wymień też na nowe nie staraj się użyć starych gniazda rurek w bloku silnika należy dobrze wyczyścić z nim włożysz nowe, jeśli jest dobrym mechanikiem to będzie też wiedział, że nie wolno "przyszczypnąć" pierscienia uszczelniającego podczas wkładania. Układ też trzeba odpowiednio zalać by potem nie bawić się w odpowietrzanie gdzieś na forum jest to opisane.
Zakładałem gaz w ubiegłym tygodniu i mechanik powiedział że jest uszkodzony termostat. Co ciekawe wcześniej nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów, wskazówka dochodziła do połowy. W tej chwili dochodzi tylko do 1/4.
Podpowiedzcie jaką jeszcze uszczelkę potrzebuję? Będę wdzięczny za link.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum