rafalmis1, właśnie patrzę, w zakresie ECM-czujnik temperatur-wiatrak nie dostrzegam istotnych różnic między instalacją z < 2003 i > 2004. Wg. RAVE kolory przewodów i ich ulokowanie we wtyczkach są identyczne.
Upierałbym się jednak na dokładnym prześledzeniu tych trzech przewodów z ECM. Mogą być gdzieś przetarte i to wydaje się być najprostsze wyjaśnienie tutaj.
Można by nawet - dla testu - pociągnąć zamiast tych trzech przewodów nowe (choćby wierzchem) i podmienić je we wtyczkach przy ECM i na rozejściu wiązki przy bezpiecznikach.
Jeśli będzie wtedy ok - znaczy, że trzeba dokładnie przejrzeć i "uszczelnić" wiązkę, jeśli nie - to szukamy dalej.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 15, 2015 21:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po wymianie silnika mechanik się zarzekał, że wszystko pasowało, nie zostały żadne wolne wtyczki ani nic takiego. Zresztą problemów poza wentylatorem ani choinki na desce nie mam. Wszystko wydaję się być w porządku.
To co napisał wellman odnośnie puszczenia dodatkowych kabli aby sprawdzić wiązkę wydaje się być ciekawym rozwiązaniem.
Jeszcze pytanko: Może sterownik dostawać czegoś w rodzaju "informacji zwrotnej" i głupieć jeżeli jakieś kable byłyby obcięte/niezabezpieczone? Niekoniecznie od wentylatora tylko z innych pozycji
Nie, na prace wentylatora wpływ maja 2 czujniki, temperatury płynu chłodniczego i czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji, na bazie odczytu danych z tych czujnikiw Sterownik aktywuje wentylator. Skoro odpięcie czujnika na przewodzie klimy nic nie daje, a odczyty temp mną zegarach są ok, oraz podmieniane bylo ecu to sklanialbym sie tylko do poszukiwania problemu na okablowaniu pomiędzy sterownikiem silnika, a wentylatorem, chyba ze to przewody od czujnika klimatyzacji gdzies zwierają, przez to wentylator działa nawet po odlaczeniu czujnika. Klima działa ok?
Teraz klimy nie mam, bo musiałem ściągać wentylator i spuściłem czynnik.
Jeszcze jakoś miesiąc temu jak miałem, to wszystko chodziło w porządku. Ładnie chłodziła
[ Dodano: Pon Lis 16, 2015 18:16 ]
Dziś zrobiłem jak sugerował wellman. Rozciąłem przewody 39, 68, 69 przy sterowniku silnika. Przedłużyłem do kostki przed wentylatorem i sprawdziłem. Niestety nadal 3 biegi naraz pracują. Dodatkowo sprawdziłem drugi raz "trinary switch" odpinając go. Żadnych efektów.
Dowód w zdj.:
Słyszałem, że ktoś na forum używał sterownika od automatu przy manualu i było ok, więc moja wymiana sterownika nie miała większego znaczenia. Jednak pomyślałem o wiązce silnika. Ja właśnie mam z automatu. Może gdzieś przez to głupieje cały komputer?
Jeszcze dodam obserwacje z dzisiaj. Wentylator pracuje na włączonym silniku.
Po zgaszeniu silnika:
a)gasząc silnik i przekęcając kluczyk maksymalnie w kierunku maski ( na zapłon ) wentylator pracuje
b)gasząc silnik i przekręcając kluczyk maksymalnie do mnie tj. wyłączenie zapłonu, następnie maksymalnie w kierunku maski (na zapłon) wentylator nie pracuje
Podsumowując, jeżeli odcinam zasilanie to już nie pracuje po zapłonie
Dodatkowo sprawdziłem drugi raz "trinary switch" odpinając go. Żadnych efektów.
a przewody od tego switcha nie są gdzieś poprzecierane
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Sprawdziłem tyle co widziałem. Wyglądało wszystko dobrze.
Jedynym wyjściem jakie mi pozostaje to chyba w pierwszej kolejności podłączyć Rovera pod komputer żeby usunąć wszystkie błędy (nie wiem czy ten po automacie mógł jakoś zostać w pamięci - wątpię, ale dmucham na zimne). Następnie wymienię trinary switch oraz czujnik temperatury i podepnę je na krótko do komputera, do konkretnych pinów omijając całą wiązkę ( jak w przypadku wentylatora).
Niestety nie umiem szukać w RAVE i mam do Was prośbę, żebyście mi podali, które piny w ECM są odpowiedzialne za:
-skrzynie automatyczną,
-trinary switch,
-czujnik temperatury
Jeszcze pytanie. Jest jeden "obiekt", który daje sygnał do komputera o klimie? Czy tylko wspomniany "trinary switch"?
Jeżeli dalej wentylator startowałby na 3 biegi to już chyba wymieniłbym samochód
A może przy wymianie silnika gość uszkodził Ci przewody od wentylatora i gdzieś jest zwarcie.
Albo jak u mnie przetarły się o osuszacz, też śmigał na najwyższych obrotach.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tylko u mnie napięcie jest na kostce przed wentylatorem. Mogę wyciągnąć całkowicie wentylator, a napięcie i tak będzie dalej na kostkach. Jak pisałem wcześniej poucinałem nawet przewody od komputera i przy kostkach instalacji, które łączą się z kostkami wentylatora. Połączyłem te kostki z ECM "na krótko", omijając wiązkę, ale sygnał jest dalej non stop na 3 biegi naraz. To na pewno nie jest kwestia wadliwego wentylatora, ani przetartych/niezabezpieczonych przewodów na linii ECM-wentylator. Coś innego daje sygnał. Dlatego chce sprawdzić trinary switch i czujnik temperatury cieczy w taki sam sposób jak wentylator. Tylko potrzebuje z RAVE numery konretnych pinów w ECM odpowiadających za trinary switch i czujnik temperatury
Ale ja mówię o wiązce wentylator-nadkole też miałem akurat masę a nie plus nawet bez wentylatora i miałem to chwilami jak kabel dotknął osuszacza.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Problem roziwązany. Wspólnie z rafalmis i marrkzo przełożyliśmy wiązkę od manuala zamiast automatu, który był w aucie, ale wentylator nadal chodził. Sprawdziliśmy VIN ECM i okazało się, że mam wsadzony z automatu(dodam, że przy kupnie sprzedawca zarzekał się że to manual). Kupiłem zestaw do odpalenia z ZT, manuala i wszystko zaczęło śmigać jak należy. Wreszcie wentylator zaczął pracować jak należy
Wniosek: Nie wkładać ECM od automatu do manuala !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum