Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jak się dobrać do modułu Airbag
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jak się dobrać do modułu Airbag
Autor Wiadomość
Ar2 



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: mazowieckie



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 11:12   

SeniorA napisał/a:
Ar2 napisał/a:
u mnie 18 pinowa jest kostka biała
może być biała , ważne, że 18 pin. Kontrolka od pasów zapala się tylko na kilka sekund jako przypomnienie , ale są wersje że gaśnie dopiero po zapięciu pasa przez kierowcę . W tej kostce to pin 12 od pasa.


Dzięki! Sprawdzę dzisiaj, bo obie mi się nie zapalają nawet na chwilę.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 27, 2015 11:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 11:29   

Ar2 napisał/a:
U mnie też nie odpowiada sterownik po podpięciu do kompa

może jest kłopot z tą masą przy sterowniku SRS.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Ar2 



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: mazowieckie



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 14:14   

SeniorA napisał/a:
Ar2 napisał/a:
U mnie też nie odpowiada sterownik po podpięciu do kompa

może jest kłopot z tą masą przy sterowniku SRS.

Gdyby nie było masy to kontrolki też mogłyby nie świecić. Ma to jakiś sens. Rozumiem, że żeby dobrać się do sterownika i sprawdzić masę to muszę rozebrać tunel?!
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 15:01   

Cytat:
Rozumiem, że żeby dobrać się do sterownika i sprawdzić masę to muszę rozebrać tunel?!
Tak trzeba rozebrać
A co jak kontrolki świecą i teoretycznie wszystko jest OK a nie ma komunikacji z modułem SRS?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Ar2 



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: mazowieckie



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 15:31   

sknerko napisał/a:
Cytat:
Rozumiem, że żeby dobrać się do sterownika i sprawdzić masę to muszę rozebrać tunel?!
Tak trzeba rozebrać
A co jak kontrolki świecą i teoretycznie wszystko jest OK a nie ma komunikacji z modułem SRS?


Obie kontrolki nie świecą i nie ma komunikacji z modułem SRS. Jeszcze nie sprawdzałem czy dochodzi napięcie na kostce do zegarów.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 15:41   

Ar2 napisał/a:
Gdyby nie było masy to kontrolki też mogłyby nie świecić. Ma to jakiś sens.
no tak , bo moduł SRS podaje masę lub ją przerywa żeby świeciła kontrolka lub gasła.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Ar2 



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: mazowieckie



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 22:28   

SeniorA napisał/a:
Ar2 napisał/a:
Gdyby nie było masy to kontrolki też mogłyby nie świecić. Ma to jakiś sens.
no tak , bo moduł SRS podaje masę lub ją przerywa żeby świeciła kontrolka lub gasła.

Wygląda na to, że problem jest z masą. Sprawdzałem między 15 a 7 i ciemno. Po podłączeniu zamiast 15 masy z auta pokazuje napięcie na pinach 6, 7, 8. Z tym, że to napięcie nie znika po tych 4s, jest cały czas. Na 12 nic nie ma, ale nie wiem czy powinno być... Czy doprowadzenie na 15 pin masy z innego miejsca coś da czy trzeba jednak dobrać się do modułu?!
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Maj 28, 2015 12:15   

sknerko napisał/a:
A co jak kontrolki świecą i teoretycznie wszystko jest OK a nie ma komunikacji z modułem SRS?
teoretycznie niekontakt lub duży opór przejścia w linii diagnostycznej ( przewód różowo/biały ) od pinu 7 gniazda, do gniazda DCU airbag, przez kostkę połączeniową niebieską 20 pin w wiązce pod deską przy lewym słupku .

[ Dodano: Czw Maj 28, 2015 13:15 ]
Ar2, może będzie łatwiej jak podam za co odpowiadają poszczególne połączenia : pin 1 podświetlenie, 2 ABS , 3 K-bus , 4 alternator/ ładowanie , 6 zasilanie 12V z aku , 7 12V kluczyk w poz II , 8 12V kluczyk w poz II, 9 masa zegarów, 11 ukł. ham , 12 pasy ,14 ciś oleju , 15 SRS , 16 rozruch silnika , 17 płyn sprysków , 18 poziom paliwa.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Ar2 



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: mazowieckie



Wysłany: Czw Maj 28, 2015 14:03   

SeniorA napisał/a:

[ Dodano: Czw Maj 28, 2015 13:15 ]
Ar2, może będzie łatwiej jak podam za co odpowiadają poszczególne połączenia : pin 1 podświetlenie, 2 ABS , 3 K-bus , 4 alternator/ ładowanie , 6 zasilanie 12V z aku , 7 12V kluczyk w poz II , 8 12V kluczyk w poz II, 9 masa zegarów, 11 ukł. ham , 12 pasy ,14 ciś oleju , 15 SRS , 16 rozruch silnika , 17 płyn sprysków , 18 poziom paliwa.

Teraz to już nie kapuję. Skoro kontrolki ciśnienia oleju, ładowania, ABS się świecą to czemu na odpowiednich pinach nie pojawia się napięcie? Mam tylko na 6, 7 i 8 pinie (sprawdzane na kluczyku w pozycji 2).
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Maj 28, 2015 15:54   

zegary mają swoje wewnętrzne obwody , żeby sprawdzić całość, trzeba by wpinać się w przewody na wpiętej wtyczce do gniazdka.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Ar2 



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: mazowieckie



Wysłany: Pią Sie 21, 2015 12:01   

Gdyby to było złącze modułu SRS to stałoby się jasne czemu nie ma komunikacji... Czy jeśli to jest to złącze to da się podpiąć pierwszy lepszy moduł SRS i zacznie działać czy to wymaga większej gimnastyki?!

[ Dodano: Pon Lip 13, 2015 16:10 ]
Podłączałem dwa moduły SRS i kontrolka się zapalała. Pytanie teraz jak zweryfikować czy moduł jest sprawny?! Dostałem dwa moduły jeden na pewno był po wystrzale drugi nie wiadomo. Po podłączeniu obu efekt jest ten sam, czyli kontrolka zapala się i świeci cały czas.
Drugie pytanie czy obudowa modułu musi być zmasowana? Bo tak sobie wymyśliłem żeby nie rozbierać tunelu to wcisnąć obok dźwigni zmiany biegów, tylko, że wtedy brak masy na obudowie jest.

[ Dodano: Pią Sie 21, 2015 13:01 ]
Walki ciąg dalszy :/ ... może ktoś jeszcze ma pomysł co może być nie tak. Auto w warsztacie parę dni walki i nic. Podłączane moduły sprawne i brak komunikacji. Po podpięciu modułu kontrolka od airbag zapala się, ale nieco "bladziej" niż pozostałe. Masy sprawdzone i poprawione, ale nadal d... czy komunikacja z airbag przechodzi przez zegary czy kontrolka jest jedynie informacyjnie? Ma ktoś pomysł?
 
 
SmoK 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Sty 11, 2016 14:45   

Witam.
Jakiś czas temu wyjmowałem całą tapicerkę z rovera, po włożeniu pali się kontrolka poduszek. Komputer pokazuje błąd poduszki kierowcy 2x poduszek bocznych i siedzeń, nie możliwe abym wszystkiego nie pospinał.

Gdzie szukać błędu te wszystkie poduszki idą do modułu AIRBAG który jest pod tunelem ?.

A co to jest: http://ebayapi.loc8apartl...HVWFDbn/$_1.JPG

Jeśli bym tego nie podłączył była by taka sama przyczyna ?.

Jak jest uszkodzony sensor wywaliło by błąd samego snsora czy wszystkich poduszek ?.

Jeśli znajdę usterkę i ją usunę, zgaśnie lampka czy muszę jechać na komputer skasować ?

Pozdrawiam.

USTERKA ZNALEZIONA nie łączyło wtyk który do modułu poprawiłem i błąd zgasł nie trzeba podpinać pod kompa.
 
 
qwe12318 




Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 44
Skąd: Barlinek



Wysłany: Sro Sty 13, 2016 19:07   

SmoK napisał/a:
USTERKA ZNALEZIONA nie łączyło wtyk który do modułu poprawiłem i błąd zgasł nie trzeba podpinać pod kompa.


Jest możliwość jakoś wepchnąć tam łapę aby tylko kostkę odpiąć /wpiąć bez zdejmowania całego tunelu środkowego? Podejrzewam że nie łączy mi właśnie kostka przy module SRS i chcę ją tylko poprawić ale przy obecnej pogodzie nie mam zbytnio ochoty aby się w to bawić i szukam najkrótszej drogi....
 
 
SmoK 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Sty 15, 2016 06:06   

Nie dasz rady ponieważ jest tam jeszcze plastikowa osłona którą trzeba wyjąć do góry, a nie można jej wyjąć bez demontażu tunelu ponieważ idzie nim wentylacja i jest mało miejsca.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] lokalizacja modułu parktronic
szewski Rover serii 75, MG ZT 14 Sob Lis 19, 2016 20:03
longer86
Brak nowych postów [r75]. Brak zasilania z modułu lsm podswietlenia tablicy
jarema Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Sie 11, 2019 20:36
jarema
Brak nowych postów [R75] Proszę o pomoc przy podłączeniu modułu do haka
Franki100 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Gru 10, 2016 06:41
tomi24lbn
Brak nowych postów [MG ZT-T ] SRS Airbag ECU
dziej076 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lip 12, 2012 07:20
mimo66
Brak nowych postów [R75] Kontrolka airbag
lukkrak Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Maj 04, 2011 19:17
21matys



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink