mam skrzynkę suba, zajmuje 1/4 bagażnika, zamknięta bez bass reflexu i robi robote. głosnik 25cm
więc 13 , głosniki mniejsze niż w drzwiach mają działać?
mówiąc na koncach to na koncach a nie w ten sposób jak są że grają wprost w przeciwną sciankę subwoofera, która jest do nich prostopadła, zwróć uwagę że większość subwooferów przeciwną ściankę ma pod kątem, aby odbite fale nie trafiały w głośnik, nie słyszałem tego suba harmana na żywo, ale większość opinni osób które go mają wskazuje że to marne rozwiązanie
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Maj 20, 2016 15:39
Ruszyłem z projektem, jestem bardzo ciekaw efektu, jak skończę to się pochwalę
[ Dodano: Pią Maj 20, 2016 16:39 ]
Tak sobie analizowałem jeszcze budowę orginalnego suba i porównywałem z innymi autami. I ten sub w zasadzie działa jako kanał bass reflex a rolę skrzyni odgrywa bagażnik przy takim zamontowaniu głośników. Pytanie, czy to celowy zabieg czy półśrodek, żeby zmieścić sub i roletę w półce.
gdzieś na początku pisałem o tym że bagażnik robi za skrzynie basową. to jest oczywiste i w wielu autach jest to praktykowane (np. Mazda6 Bose, któryś model Audi z Bose, itd)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Maj 20, 2016 19:03
No dokładnie, tak pisałeś. Ale w tych systemach audi czy mazdy, membrana wchodzi prosto do kabiny, a tu u nas do kabiny wchodzi kanał bas reflex i to mnie właśnie zastanawia czy z braku miejsca na głośnik w podszybiu czy z konkretnych powodów z korzyścią dla dźwięku.
Na pewno w maździe membrana w kabinie nie robi roboty. Słuchałem i było średnio ale jak ten sam głośnik poszedł w dół i do kabiny grał tunelem było dużo lepiej. Nie dziwne to jest bo bas ma długą falę. Pamiętam jak kiedyś słuchałem sprzętu w jakimś amerykańcu i tam był sub pod siedzeniem ale tak sprytnie zrobiony że zmieścili bass reflex o długości 8m w kształcie ślimaka tam to była sala koncertowa a nie car audio.
[ Dodano: Pią Maj 20, 2016 21:36 ]
ja podejrzewam że te małe głośniczki H/K bez tunelu by nie grały wcale
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Sie 01, 2016 10:48
sknerko napisał/a:
Na pewno w maździe membrana w kabinie nie robi roboty. Słuchałem i było średnio ale jak ten sam głośnik poszedł w dół i do kabiny grał tunelem było dużo lepiej. Nie dziwne to jest bo bas ma długą falę. Pamiętam jak kiedyś słuchałem sprzętu w jakimś amerykańcu i tam był sub pod siedzeniem ale tak sprytnie zrobiony że zmieścili bass reflex o długości 8m w kształcie ślimaka tam to była sala koncertowa a nie car audio.
[ Dodano: Pią Maj 20, 2016 21:36 ]
ja podejrzewam że te małe głośniczki H/K bez tunelu by nie grały wcale
Cenne informacje, zostaną wzięte pod uwagę w projekcie
[ Dodano: Pon Sie 01, 2016 11:48 ]
Eksperyment zakończony Niestety zbudowany sub nie dał satysfakcjonującego efektu. Początkowo dźwięk brzmiał jak z rury pcv. Po wyłamaniu wszystkich przegród z wnętrza coś zaczęło grać, ale po podłączeniu na próbę tuby na głośniku JBL 12 cali zrezygnowałem z dalszych prac, po prostu w dźwięku była przepaść, docelowo w bagażniku znajdzie się skrzynia demontowalna, którą w razie czego będę wypinał i zostawiał w domu taki kompromis
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum