Wysłany: Sob Sie 06, 2011 18:15 [R45] Czujnik temperatury zewnętrznej
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2003
Witam,
Jakiś czas temu kupiłem Rover 45 i od początku miał padnięty czujnik temperatury zewnętrznej. Z reguły pokazuje około 48 stopni, a jak auto pochodzi trochę to skacze do 60 stopni (pokazane na zdjęciu). Z tego co czytałem najprawdopodobniej czujnik jest walnięty, ale czy na pewno. Może przed zakupem mógłbym coś innego sprawdzić, żeby wyeliminować inne możliwości? Dodam, że po odłączeniu czujnika na klimatyzacji pojawia się napis SERVICE, po podłączeniu jest wszystko ok. Domniemam, że w takim razie nie ma przerwania w obwodzie, ale mogę się mylić
Podsumowując mam pytania:
1. Co innego może być przyczyną oprócz walniętego czujnika, co mogę sprawdzić?
2. Gdzie można taki czujnik dostać? na allegro biednie z tym jest.
Dzięki z góry za cenne uwagi.
[ Dodano: Sob Sie 06, 2011 19:15 ]
Udało mi się ten czujnik wymontować i przed zakupem nowego chciałem się upewnić czy to na pewno on jest zepsuty. Mógłby ktoś podratować i podać rezystancje tego czujnika dla przykładowych temperatur lub może ktoś z okolic Wrocławia mógłby pomóc w sprawdzeniu mojego. Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 06, 2011 18:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witaj. Ja mysle że problem tkwi tylko i wyłacznie w czujniku temperatury zewnetrznej, jezeli wskazania masz za wysokie to masz albo niewłaściwy czujnik albo własciwy tylko uszkodzony. Opisze Ci moj przypadek i sam wyciagniesz wnioski. Mam MG ZS czyli odpowiednik Twojego Rovera, kiedy go kupiłem na wyswietlaczu pojawiał sie bład E4 czyli brak lub uszkodzony czujnik o którym piszemy. Zaglądnałem pod zderzak i oczywisciue czujniika brak ! Zamontowałem czujnik od R75.....błąd zniknął ale wskazanie temperatury na wyświetlaczu 60-65 stopni. Zauwazyłem że dziwnie zaczeła działać klima i ogrzewanie poniewaz informacja o temperaturze zewnatrznej była zła. Zmierzyłem rezystancje tego czujnika od R75 w temperaturze około 20 stopni a wyniki to : około 3000 ohm ( 3 kohm ). Wpiąłem w szereg z tym czujnikiem rezystor o oporze około 3 k ohm czyli w sumie była juz oporność 6 k ohm ( 6000 ohm ) i wskazania znacznie spadły czyli jest coraz lepiej...dołozyłem nastepny opór i jeszcze jeden...kiedy całość miała oporność około 12 000 ohm wskazania były na poziomie 20m stopni czyli takie jakie powinny być i teraz uwazaj....mam w domu kilka termometrów elektronicznych z pomiarem wewnatrz i na zewnatrz, takie za 15 zł , stosowane w samochodach gdzie nie ma pomiaru temperatury, mozna je kupic w kazdym markecie albo sklepie motoryzacyjnym, odciałem czujniik zewnetrzny i zmierzyłem jego opór.....wyszło 12 000 ohm czyli to co potrzebowałem....zapiołem ten czujnik zamiast tego od R75 i pomiar temperatury mam idealny a co najwazniejsze klimatronik dziala swietnie i ogrzewanie też. Na allegro ktos sprzedaje czujniki do Roverkółw ale niestety one maja opor 3000 ohm wiec beda napewno pasowac do 75 ale do Twojego obawiam sie że nie...cena TEGO CZUJNIKA to chyba 30 zł . Pobaw sie dokładaniem rezystorów tak zeby osiagnac opór około 12 000 ohm i zobaczysz jakie bedzie wskazanie na wyswietlaczu albo zaryzykuj i kup tani termometr samochodowy z pomiarem wewnatrz i na zewnatrz i podepnij z niego czujnik do swojego R45...dodam tylko ze te termometry w zaleznosci od producenta tez maja rozne czujniki, ja trafiłem na idealny.
Witam. Pierwszy raz mogę w czymś pomóc. Ja od poczatku mam problemy z climatronic-iem w moim R45. Jedną z przyczyn był niewłaściwy czujnik temperatury zewnętrznej założony przez kogos. Nowego nie dostałem nawet w GB. Jak niedawno kupiłem używany to zrobiłem pomiar charakterystyki czujnika. Wyniki: 8deg - 21.8kOhm, 18deg-12.85kOhm, 23 deg-8.73kOhm. Używane możesz dostać w ART BIZAR lub w JarkoLandRover. W drugim miejscu dużo taniej i przyjemniej kupować. Jest jeszcze jeden gość na Allegro, który oferuje nowe czujniki do Rover-ów ale do mojego modelu (Diesel z 2005 r.) potrzebował charakterystykę czujnika w celu sprawdzenia czy jest ok. Możesz tam spróbować również.
Przy okazji zapytanie do tych co mają climatronic:
1. Jak mam wyłączoną klimatyzację, to jednak czuję że z otworów niezbyt intensywnie leci ciepłe powietrze. Chyba powinno zimne jak już albo wogóle?
2. W modzie ECON jest lekki zapach stęchłej wilgoci, którego nie ma w modzie AUTO. Klimatyzacja niedawno była czyszczona w serwisie.
1. Coś chyba czynnik na wykończeniu albo jakaś awaria
2. Wygląda na lipny serwis.....miałem to samo. Zapłaciłem, zrobili to w 15 min i było ok do czasu jak śmierdziało chemią potem wszystko po staremu (zaraz po wyłączeniu klimy smród). Najlepiej zrobić to samemu na forum jest opisane jak to zrobić.
1.Przy econo ja też odnoszę wrażenie jak gdyby dmuchało lekko ciepłym ale nie wydaje mi się aby to był błąd czujnika wewnętrznego. Ręcznie zmieniam na minimalna temperaturę i nie czuć aby było chłodniejsze.
2. A czy przy dezynfekcji wymienili ci filtr kabinowy? Jeśli nie to się nie dziw, jeśli tak no to chyba powinieneś zmienić serwis klimy
forest napisał/a:
1. Co innego może być przyczyną oprócz walniętego czujnika, co mogę sprawdzić?
Mógłby ktoś podratować i podać rezystancje tego czujnika dla przykładowych temperatur lub może ktoś z okolic Wrocławia mógłby pomóc w sprawdzeniu mojego. Pozdrawiam.
Przyczynom mógł by być również przewód od czujnika, ale tutaj chyba mniejsze prawdopodobieństwo.
Ja jestem z Wrocławia i mogli byśmy przełożyć czujnik dla sprawdzenia. Co prawda mój jest przymocowany do atrapy i nie chciałbym go odrywać, ale jeśli twój jest luzem to możemy podłączyć do mnie i sprawdzić.
Mieszkam w Domasławiu lub możemy się umówić w okolicach 14 przy granicznej
Dzięki wszystkim za sugestie. Ostatnio pobawiłem się miernikiem i zrobiłem dokładną charakterystykę tego czujnika. U mnie niestety jest dość mały zakres rezystancji dla temperatur 0-30 i nie wiem czy da radę załatwić sprawę samym rezystorem. Wg moich obliczeń powinienem założyć rezystor około 2kohm. Dla pewności kupię jednak potencjometr i zbadam dla jakiej rezystancji komputer będzie interpretował temperaturę poprawnie a potem zostaną testy dla innych.
Cytat:
Kownia
ile zapłaciłeś za używany czujnik? Czy ktoś mógłby pokazać jak wygląda oryginalny czujnik do tego modelu? Mam wrażenie ze ten co ja mam to nie od tego auta.
Cześć,
Podobno są dwa rodzaje czujników temperatury zewnętrznej na długim przewodzie (25-30 cm) i na krótkim. W moim chodziło o ten długi. Jak podasz dane samochodu to w tych 2 miejscach o których pisałem będą wiedzieli. Ja zapłaciłem 70 zl plus przesyłka. W idealnym stanie i działa ok. Zdjęcia nie mam. Pozdrawiam
Sorry, że odkopuję temat, ale mam ostatnio ten sam problem. Temperatura zewnętrzna w zakresie 50-80 stopni. Jeżdżę teraz z miernikiem, żeby zmierzyć rezystancję czujnika przy odpowiednich wskazaniach, ale to się rzadko zdarza, więc chyba po prostu podłączę sobie potencjometr i zbiorę charakterystykę wskazań i poszukam czujnika, który będzie ją spełniał.
Wrzucam foto mojego czujnika, niestety nigdzie na necie go nie znalazłem, jedynie jakieś inaczej wyglądające do Rovera 75. Czy ktoś miał taki sam, jak ja?
Swoją drogą, zastanawiam się, czy jest też jakiś wewnętrzny czujnik temperatury. Bo przecież bardziej istotna jest temperatura wewnątrz pojazdu i to do jej osiągnięcia ma dążyć sterownik. Zakładam, że jest, tylko szkoda, że nie można wyświetlić wskazań z niego bo przecież prezentowana temperatura to temperatura docelowa.
kup normalna roverowska używkę i bedzie działał. od tego czujnika dużo zależy np włączanie tylnej szyby ogrzewanej, klimatyzacji, ogrzewanie wnętrzai jeszcze tam pare ale teraz nie pamietam
[ Dodano: Sob Cze 04, 2016 14:41 ]
przepraszam nie zauważyłem ze chodzi o 45, tu nie jestem pewien za co odpowiada, pisałem o r75
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Powiem może jeszcze jedną rzecz jako ciekawostkę, bo kilka tygodni jeździłem z wypiętym czujnikiem zewnętrznym. Oczywiście na climatroniku błąd E4, ale jak kliknąłem przycisk temperatury zewnętrznej, to pokazywał odczyt prawdopodobnie z tego czujnika wewnętrznego i klima pracowała prawidłowo, tzn. chłodziła jak temperatura wskazywana była wyższa niż zadana i grzała, gdy było odwrotnie. Więc jeśli kogoś nie wkurza migające E4 na ekranie, to można spokojnie jeździć bez czujnika zewnętrznego i nie męczyć się ze źle pracującą klimą przy błędnych odczytach temperatury. Jedynie problem był przez ok. 15 s od uruchomienia silnika - wtedy mimo że klima powinna chłodzić, to grzała.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum