Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria K] Montaż termostatu PRT
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Seria K] Montaż termostatu PRT
Autor Wiadomość
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Sie 31, 2013 20:22   

Hej, przepraszam że nie zaglądam do tematu ale nie dodałem go do podglądu :P Auto w zimie nagrzewa się równie szybko co ze zwykłym termostatem, trójnika nie zmieniałem, bo nawet przy dużym ciśnieniu węże nie spadały. Teraz wymieniłem termostat na nowy i sprzedaje całość z wężami bo auto idzie do kasacji :neutral:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 31, 2013 20:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Lis 05, 2014 00:18   Montaż PRT w R25 z webasto

Witajcie, po przeczytaniu wątku postanowiłem w swoim R25 zamontować to rozwiązanie od LF z tym, że mam wątpliwości jak to zrobić. U mnie jest za chłodnica i wentylatorem bardzo ciasno - skrzynia fordowska IB... Czy ktoś z tu obecnych forumowiczów ćwiczył to rozwiązanie u siebie w R25 i ma jakieś przykładowe fotki? Poza tym nie wiem jak podłączyć to rozwiązanie od LF do istniejącej instalacji... O ile dobrze zrozumiałem to żadnych węży nie zaślepiam, cała instalacja jest bez zmian a te węże od Landrovera z nowym termostatem instaluje się pomiędzy chłodnicą a dotychczasowymi zakończeniami węży... Dodatkowo sprawę komplikuje obecność webasta w małym obiegu...Bardzo proszę o wsparcie w rozwiązaniu sprawy...
Dziękuję i pozdrawiam!
_________________
MagicRover
 
 
limciu 



Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sob Paź 15, 2016 22:32   

Może komuś przydadzą się moje doświadczenia i przemyślenia z termostatem PRT. Otóż uznałem że ponad 300 zł za zestaw do LandRovera, który musiałbym przerabiać do mojego MG ZS 1.8 (Rover 45) to spora przesada. Poza termostatem nie ma tam nic kosztownego. Udałem się na szrot, gdzie za 10 zł nabrałem pasujących na oko przewodów gumowych (głównie z VW). Termostat (akurat Gatesa) kupiłem nowy na Allegro za ok. 60 zł i utknąłem na problemie trójnika. Okazuje się, że nie sposób dostać coś takiego w sklepach motoryzacyjnych. Zainspirowali mnie hydraulicy na budowie obok mojej pracy. Okazało się, że trójnik press 28x28x28 będzie idealnie się nadawał. Np taki: http://www.ogrzewanieco.p...-6191449/15882. Mnie się udało kupić taki za 30 zł. Jest lepszy niż z oryginalnego zestawu, bo nie plastikowy lecz ze stali nierdzewnej. Wydałem jeszcze parę złotych na opaski zaciskowe. Mój PRT jest już zamontowany od pół roku, zrobiłem z nim ok. 7 tyś km i wszystko działa OK. Zarówno w lecie jak i teraz - gdy zrobiło się zimno. Jest jeszcze jeden sposób by obniżyć koszty. Okazuje się, że można zastosować termostaty PRT z Łady Niva lub ukraińskiej ZAZ Tavria. Kosztują po 20 zł.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Paź 15, 2016 22:40   

a nie prościej kupić na allegro za 80-100pln komplet z termostatem i przewodami (trójnikiem)? Taki właśnie nabyłem
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
limciu 



Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sob Paź 15, 2016 23:00   

Pewnie, że prościej, miałeś szczęście. Mnie się nie udało znaleźć takiej okazji. Ale za to kupiłem nowego typu magistralę olejową za 150 zł na OLX. W moim ktoś zmienił uszczelkę pod głowicą na wielowarstwową, lecz zapomniał wymienić magistralę olejową, Musiałem to skorygować niedawno. Co ciekawe magistrala była wyprodukowana w 2011 roku mimo, że od 2006 nie ma już MG-Rover. Prawdopodobnie Chińska - ale pasowała i nie sprawia problemów.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 16, 2016 10:48   

limciu napisał/a:
Pewnie, że prościej, miałeś szczęście. Mnie się nie udało znaleźć takiej okazji.
Żadne szczęście i żadna okazja, cały czas są dostępne w tej cenie u dwóch firm na allegro bo szukałem dawno temu a kupowałem niedawno bo przy okazji będzie zmieniony. Oczywiście nie nazywa się PRT tylko albo "termostat" albo "wąż chłodniczy komplet" bo podejrzewam że nie wiedzą czym handlują
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Paź 16, 2016 18:15   

limciu napisał/a:
Pewnie, że prościej, miałeś szczęście. Mnie się nie udało znaleźć takiej okazji. Ale za to kupiłem nowego typu magistralę olejową za 150 zł na OLX. W moim ktoś zmienił uszczelkę pod głowicą na wielowarstwową, lecz zapomniał wymienić magistralę olejową, Musiałem to skorygować niedawno. Co ciekawe magistrala była wyprodukowana w 2011 roku mimo, że od 2006 nie ma już MG-Rover. Prawdopodobnie Chińska - ale pasowała i nie sprawia problemów.


31 stycznia 2006 roku MLS i nowa magistrala zostały zaprezentowane. Producentem był Land Rover, a nie MG-R. MLS to żadna rewelacja, prędzej czy później i tak puści, a częściej jest z nim problem zaraz po montażu. Ja bym spróbował uszczelki i śrub stosowanych w N-Serii czyli chińskiej ewolucji serii K. Tam jest wielowarstwówka bez tej dodatkowej przekładki uszczelniającej i śruby o inne klasie wytrzymałości. Podobno rozwiązuje to problem.
 
 
 
limciu 



Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 7
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Nie Paź 16, 2016 20:58   

Miałem problem taki, że do płynu chłodzącego dostawały się spaliny i czasami wypychały płyn ze zbiorniczka. Ciągle musiałem dolewać. Wymienili mi uszczelkę na MLS (ale wyjęta to też była MLS) a przy okazji simmeringi i uszczelki kolektorów. Głowica była planowana i sprawdzana na szczelność (co ciekawe wszystkie gniazda zaworów były OK mimo LPG od 6 lat. Niestety po naprawie okazało się, że problem się niewiele zmniejszył. Występował tylko przy wyższych temperaturach po dłuższej trasie (np 20 km). Dopiero po wymianie magistrali olejowej na nowy typ - uspokoiło się. Przejechałem ponad 2,5 tyś km (w tym trasa Wałbrzych Warszawa i z powrotem) i nic złego się nie dzieje. Jestem tym bardziej miło zaskoczony bo wymiana magistrali była nieco eksperymentalna. Unieruchomili jakoś blok z głowicą, odkręcili miskę a potem śruby mocujące głowicę, wymienili magistralę i skręcili tymi samymi śrubami (po raz pierwszy użyte 2 tygodnie wcześniej). Mam nadzieję, że po przejechaniu tych 2,5 tyś km już nic się nie nie zmieni na gorsze. Tym bardziej że jest termostat PRT.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 16, 2016 21:56   

niestety ale uszczelka MLS to loteria a wymiana magistrali przy niej jest konieczna. Ja nie zakładałem nigdy MLS bo zawsze słyszałem o problemach z nią i w polonezie i Landku miałem starego typu Victor Reinz i oba przejechały u mnie po naprawie ponad 100 tys
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [seria T] klimatyzacja
krawy1 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Sie 26, 2007 09:46
Brt
Brak nowych postów [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
Podsumowanie.
Ukasz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sro Cze 11, 2008 08:09
Brt
Brak nowych postów [seria K 416 98r] uszczelka pod głowicą
rover416 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Pon Mar 31, 2008 22:07
sTERYD
Brak nowych postów [seria K] Komputer sterujący
PDR Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 10, 2010 18:50
PDR
Brak nowych postów [seria K16]zdychający silnik
dave_dee Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Sob Paź 06, 2007 12:13
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink