Forum Klubu ROVERki.pl :: Swap do Mg zr 160
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Swap do Mg zr 160
Autor Wiadomość
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Paź 21, 2016 20:10   

Na roverach nie ale na innych autach między markami sporo razy i to dużo trudniejsze niż r4 na r4 o podobnych rozmiarach. Osobiście nie widze nic nadzwyczajnego w dorobieniu kilku poduszek czy adaptera. Swap VVC na durateca czy 1.8T to nic nowego informacji jak to zrobić po necie jest od zarąbania. Niepotrzebnie Panowie zaczynacie kłótnie, ja czy Harry wyraziliśmy opinie co zrobili byśmy na swoim miejscu, a wy wjeżdżacie z złośliwością. Wątek tyczył się co z poza grupy Rover, a autor już podjął decyzję. Niestety tutaj jak i wielu innych sytuacjach sprawdza się zasada pareto. Czemu ktoś ma robić tak jak wszyscy, nie lepiej być oryginalnym? Tworzycie Panowie fajną ekipę i jak będziecie podchodzić do tematów w ten sposób to zostanie was kilkoro na forum. Dziwie się zwłaszcza tobie markzo bo wiem że lubisz i umiesz grzebać w samochodach...
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 21, 2016 20:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 21, 2016 21:31   

luke27 napisał/a:
Nepotrzebnie Panowie zaczynacie kłótnie

kłótnie? normalnie się Ciebie zapytałem i dostałem odpowiedź:
luke27 napisał/a:
Na roverach nie

tyle chciałem wiedzieć :)

A piszę to z prostego względu - 2,0t dawcę (kompletne auto) idzie kupić za śmieszną kasę. W gratisie otrzymujesz coś, czego nie ma 1,8t FWD i ciężko dorwać w hondzie (skrzynia s20 bodajże? generalnie dość drogie i ciężko dostępne), czyli Torsena. Poza tym silnik siada p&p, większość rzeczy masz z dawcy, co trzeba zostawiasz swoje. Proste? Proste. Efektywne? Zdecydowanie tak. Do czego zmierzam :) mimo, że nie jest to jakiś karkołomny swap naoglądałem się już kupe druciarstwa - poodkręcane łapy silników, komputer na trytytkach, przewody paliwowe bez opasek, wszystko o*ebane toną czerwonego silikonu itp itd. Nie mówie już o takiej abstrakcji jak 2,0 NA (to samo co Ti, tyle, że 136KM i bez turbo). które podobno nie mieści się w komorze i trzeba ciąć maskę xD

A teraz pomyśl, jak to się ma do 1,8t czy b18 ;) gdzie nie pasuje NIC i wszystko trzeba przerabiać. Niestety w słowniku polskich tjunerów często jest to synonim słowa rzeźbić. I to wszystko, od mocowań, przez sprzęgło, półosie czy elektronikę. Ogarnięcie tego bez worka hajsu jest po prostu ciężkie, a czasem niemożliwe. Fakt, jest wielu speców od vag'a czy hondy, jednak każdy sobie dobrze liczy. I tak, zamiast np: 5 czy 7k za kompletny swap 2,0t gdzie mamy auto tak samo sprawne jak przed swapem (klima, alarm, itp) musimy wydać dużo dużo więcej i nie ma żadnej gwarancji, że to w ogóle wyjedzie kiedykolwiek.

Poza tym, moim zdaniem nie ma to sensu. 2,0T oferuje wszystko co powyższe za niższą kasę. Gdyby chodziło o Vr6 turbo i haldex, czy centralnie umieszczony ABZ (jak golf olozwirowskiego) to jestem zdecydowanie na tak tak tak! Bo to będzie coś, ogromna moc (sam wiesz ile znosi VR), trakcja (haldex i jego właściwosci po kuracji sterownikiem ecumastera) czy coś szalonego (zr v8 rwd :D ). Jednak wyważać szeroko otwarte drzwi, żeby tylko wrzucić coś innego? mocno bym się zastanowił :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Paź 22, 2016 10:00   

luke27, zacznijmy od tego że Harry by tego nie zrobił (bez obrazy Harry) i naprawdę nikt nie hejtuje Twojej wiedzy tylko zejdźmy na ziemię, ludzie mają problemy i dylematy jak podstawowy i najtańszy swap na 2.0t ogarnąć to po co komuś mieszać w głowie silnikiem z forda( cięższy niż 2.0t zapewne) albo z volvo który oferuje dokładnie tyle samo mocy a będzie droższy w zakupie (sorry ale volvo to nie rover a t4 są poszukiwane), takim gadaniem wbrew pozorom można bardziej zniechęcić niż zachęcić. Bo ktoś zdecydowany na swapa na 2.ot zacznie szukać silnika który rzekomo mam być lepszy a skończy się na tym ze nic nie włoży...
Dobrze to Markzo, ujmuje, po co wyważać otwarte drzwi? Jakby ktoś zrobił tanio lekkie vvc na wersję 200km to czemu nie, miało by to więcej sensu niż cięższy 2.0t ale wiesz co? Ani jednego tu na forum póki co nie widzę, a jak zobaczę będę ciekaw ile to dokładnie kosztowało i czy w tej samej kasie wychodzi co 200km ze szperą z Ti na pokładzie
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 11:17   

nie robiłem nigdy swap'a bo nie mam miejsca na to...

jak wcześniej wspomniano można zrobić wszystko, kwestia ile to kosztuje i tu zbliżamy się do sedna sprawy, po za kilkoma zapaleńcami a nawet łącznie z nimi kiedy pojawia sie hasło SWAP pada najważniejsze pytanie - ile? i tutaj zakończyłbym dywagacje nt. co włożyć, bo wiadomo że najtańszą opcją jest silnik R/MG
_________________
75 Red Edition
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 19:54   

Sedno sprawy to tak naprawdę moment obrotowy który w turbo jest dostępny dużo wcześniej i średnia z całego zakresu obrotów jest dużo wyższa. Co z tego że w VVC zrobisz 200km jak i tak od 2.5k obr masz masz 100Nm mniej w takiej dlubnietej k-serii względem seryjnej t-serii turbo.

Idąc w temat to do codziennej jazdy na pewno przyjemniejsze będzie turbo (sam tak zrobiłem i uczyniłem takiego swapa na 2.0 turbo choć też miałem myśli nad 1.8VVC w coupe).
Jak ktoś chce rajdować i wygrywać to na pewno NA będzie lepsze bo nie wpada się do klasy z Evo i Imprezami (wiem coś o tym z autopsji).

Swapy na inne motory to sorry ale chyba tylko dla zaspokojenia własnej zachcianki/ambicji, na pewno nie do codziennej jazdy jako jedyne auto.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 20:14   

bociannielot napisał/a:
zacznijmy od tego że Harry by tego nie zrobił (bez obrazy Harry) i naprawdę nikt nie hejtuje Twojej wiedzy tylko zejdźmy na ziemię,

jak uzbieram trochę grosza to będzie :) i sam zrobię, bo kupno Leona 1.8t 180 km
to koszt ok.8000 za uderzonego w tył ok. 4 tys i wiadomo reszta to już robota, rozrząd, półosie itd.
a co do mojej wiedzy, nie mam jej jakoś dużo, cały czas się uczę ;)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 20:43   

Harry napisał/a:
jak uzbieram trochę grosza to będzie i sam zrobię, bo kupno Leona 1.8t 180 km
to koszt ok.8000 za uderzonego w tył ok. 4 tys i wiadomo reszta to już robota, rozrząd, półosie itd.
a co do mojej wiedzy, nie mam jej jakoś dużo, cały czas się uczę

ostatnio Rap kupil za 2,5k kompletną i zdrową 820 Ti Coupe ;) więc sorki, ale jednak cenowo różnica jest potężna ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 20:48   

Różnica cenowa, przetarty szlak ze swapem na 2.0T silnik tez wytrzymuje spore moce i sorry, gdybym mial wybór to wstydzilbym sie jeździć R który odpycha sie silnikiem vag'a mając swoja dobra konstrukcje
_________________
75 Red Edition
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Nie Paź 23, 2016 10:58   

longer86, i nie musiał byś lać tyle oleju xD
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Nie Paź 23, 2016 18:40   

Panowie, ale ja się z wami zgadzam i rozumiem. Pisałem o sobie. Gdyby to miał być ten jedyny projekt to zapewne wybrał bym jednostkę Rovera, ale jako kolejny showcar to tak jak pisałem. Podam argumenty:
1. Jeśli bym już swapował to był by to projekt 500+ (w sensie moc, modne ostatnio określenie). Czy w takiej sytuacji Rover będzie tańszy?
2. Części/usługi, chcąc dłubnąć sensownie sporo części trzeba sprowadzać z GB za "fajne pieniądze". Jak nietrudno wywnioskować trzeba też sporo czasu poświęcić na szukanie tego wszystkiego. Można dorabiać w PL np. wałki prowadnice itp. Ale słowo Rover działa w ciekawy sposób. Budując najnowszy silnik chciałem polecić zrobienie wałków (profil nie do kupienia), przełożeń skrzyni, prowadnic z brązu, wymiany prowadnic itp. Wszystko super, niby fajnie się gada do momentu gdy powiesz o jakie auto chodzi. Wtedy temat albo się urywa albo taniej jest kupić np. w REC w GB. Sory na kolanach nie będę kogoś błagał żeby mu dać zarobić. Janusze to nawet w trakcie planowania głowicy pie...om że jakieś aluminium słabe bo rozmazuje itp. Nie przemawia fakt że kamień zżera w strasznym tempie i finalnie trzeba jechać na freza, taki obraz marki, niestety. Albo trzeba skroić albo "to ch...e bo to Rover".
3. Rzeźba i przetarte szlaki. Ostatnio przeglądam po nocach homologacje Metro 6R4, tutaj można porozmawiać o rzeźbie. Ja jestem osobą, która lubi przecierać szlaki, rezygnuję z czegoś co już jest zrobione dlatego że już jest zrobione.
4. VW fakt... widzę że ktoś podziela moją niechęć do tej marki, ale fakt jest taki że ten silnik jest naprawdę dobry :-|
5. Skrzynie pomijam bo skoro można połączyć PG1 z 1,8t to do 2t można zaadaptować jakąś 6-kę.

Jako podsumowanie nie chodziło o to że krytykujecie pomysł włożenia silnika innej grupy do MG/R tylko o to w jaki sposób to zrobiliście. Lubię to forum bo panuje tutaj odpowiedni poziom kultury.
Koszt 200koni w VVC około 6-7tys. jeśli robisz sam i pacjent nie jest już przez kogoś zepsuty, a duratec nie jest ciężki, pod pewnymi względami przypomina k-serię, dlatego podałem.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Swap [r75] 1,8 -> 1.8t/v6
Tomekkk Tuning mechaniczny 3 Pon Maj 28, 2012 21:40
7Tomi
Brak nowych postów [R-200 1.4 16v 98R] Swap na 2.0 V6 z 75
kolin Tuning mechaniczny 11 Sro Sie 20, 2008 12:13
Senn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi SWAP SWAP SWAP SWAP
Adask0 Tuning mechaniczny 2 Sro Wrz 21, 2016 19:15
Adrian
Brak nowych postów [MG ZS] Swap 1.4 na 1.8 T
Gość Tuning mechaniczny 78 Nie Lip 15, 2012 16:39
Kozik
Brak nowych postów [MGF] SWAP 3.0 V6 ??
Maxiking Tuning mechaniczny 23 Nie Sie 07, 2011 20:33
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink