Też kiedyś włożyłem Verneta, wyleciał z auta tak szybko, jak tam zagościł. A termostat ma być na 83 stopnie jeśli masz seryjny. Jeśli masz PRT to możesz dać z nieco wyższą temperaturą, choć jak włożyłem 82 czy 83 stopnie i też jest ok
W termostacie nawiercilem 2mm otwór, termostat założony, sprawdzony przed włożeniem, ogólnie auto ładnie sie zagrzało, wskaźnik stoi o grubosć wskazówki poniżej polowy takze jest ok.
Mam zastrzeżenia do uszczelki -> była o profilu prostokątnym, nie pasowała, założyłem ze starego termostatu o profilu okrągłym.
Zobaczymy jak to się będzie sprawować.
Termostat jest na 88 stopni -> w czymś to przeszkadza że polecacie ten na 82 stopnie
A co do tego szarpania -> odkręcałem termostat od spodu i jest tam taka kość z gumami. Zaczynam myśleć ze to szarpanie bierze się od zawieszenia silnika.
Termostat jest na powrocie z chłodnicy oryginalnie. Powinien być na te około 82-83 stopnie. Przy obecnym będziesz szybko dobijał uszczelkę pod głowicą.
Poszytaj sobie tutaj na głównej stronie o termostacie PRT oraz czemu lecą uszczelki pod głowicą w tych silnikach. Potem dołóż do temperatury z opisu te Twoje 5 stopni Celsjusza ( bo gdzieś o tyle później teraz otworzy się Twój).
Co do uszczelki termostatu, pewnie nie zauważyłeś, że w środku ma nacięty rowek, w który powinieneś wsadzić termostat.
Widziałem ten rowek, uszczelke jakby naciąga sie na termostat, nowa byla za szeroka i za duza, nie dało się jej wsadzić w obudowę jak juz wsadzilem to nie mogłem skręcić obudowy tymi trzema srubkami bo byla za szeroka. Nie jestem aż taki cichociemny
Jak gotowalem ten termostat w wodzie to mierzylem temperaturę i zaczął sie otwierać przy okolo 80/82 stopniach. Wczoraj tez jeździłem i wskazowka ladnie dochodzi do swojego miejsca, sprawdzałem jak nagrzewaja sie węże i odkrecalem korek zbiorniczka i po odkrecaniu (mniejsze ciśnienie) plyn nie bulgocze, także mysle ze jest ok.
[ Dodano: Pon Kwi 10, 2017 09:01 ]
"Im dalej w las tym więcej drzew"
Szukałem przyczyny wyżej opisanej usterki i nic.
Do tego jeszcze teraz doszlo :
-przy stalej prędkości auto szarpie i przerywa jakby wlaczac i wylaczac zaplon,
-raz na kilka uruchomien silnika, silnik kreci, wskazówka obrotomierza rusza sie od zera a gadzina nie zapali i pomaga dopiero lekkie muśnięcie gazem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum