Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprężyny od MG ZT 190 LESJOFORS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprężyny od MG ZT 190 LESJOFORS
Autor Wiadomość
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 10:59   

Motson jak na moje to albo z ZT albo Silverstone (ja mam z silverstona i jest spora ładniej ;) ).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 12, 2016 10:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 12, 2016 11:24   

obniżyć max 3cm
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 11:53   

Dokładnie 3cm obniżają sprężyny z silverstone

[ Dodano: Nie Cze 12, 2016 12:53 ]
http://m.fotosik.pl/zdjecie/2764d90971bbdb81
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Motson 




Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 42
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 12:07   

Ciężko dostać te z silverstone więc one odpadają.
Chyba zdecyduje się na nówkę zestaw Apexa -35mm, jak myślicie?
_________________
Rover 75
2.0 CDTI
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 12:23   

Jeżeli chodzi o wysokość to myślę że będzie ok a co do samego produktu to mię wiem.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 12:24   

A mnie wciąż nurtuje kwestia najważniejsza: w dół, ale równie miękko. Co chyba pozostanie sferą moich marzeń, bo musiałbym przerabiać punkty mocowania amortyzatorów (z tyłu sprężyn), albo spinać trzy zwoje trytytkami, jak profesjonalny druciarz z Gulfa. :D

_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 12:55   

MD jest to niewykonalne, bo wtedy dobijałbyś podwoziem do asfaltu ;)

Po zmianie przodu sprężyny&amory na Silverstona jest na pewno ładniej, bo wcześniej 2 kozy by się w nadkole zmieściły, ale komfort dość mocno ucierpiał. Na zawiasie z 75 ten samochód płynął przez nierówności a teraz czuć, że cały zawias 'pracuje' (nie jest to stołek ale jak są nierówności to nie przepływa tylko lecisz w dół i w górę ;) ). Za to bardzo poprawiło się prowadzenie w zakrętach - także co kto lubi. Ja jestem 'średnio zadowolony' - wygląd nokautuje, prowadzenie - nokautuje, komfort - tragedii nie ma ale i tak zostaje znokautowany przez zawias z 75.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 13:46   

prebenny, no wiem. Patrząc się na osłonę silnika to na seryjnym zawieszeniu ona jest bardzo nisko, co dopiero na zglebionym. Niemniej jednak u mnie i tak samochód nie podjeżdża nawet pod krawężniki, albo robi to bardzo, bardzo rzadko. Nie przeszkadzałby mi niski prześwit, gdyż moją 75tkę traktuję wyłącznie jako limuzynę na trasy. W bagażniku nie przewożę brudnych rzeczy, nie zapuszczam się na żadne bezdroża itd.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 12, 2016 18:36   

wszystkie obniżające są progresywne więc początkowo miękkie a dopiero przy większym nacisku twardsze. Silverstony są zwykłe i przez to twardsze w całym zakresie. Popatrzcie sobie jak są one skręcone/wykonane.

[ Dodano: Nie Cze 12, 2016 19:36 ]
na większości obniżających nie czuć znaczącej zmiany komfortu jazdy
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 19:22   

sknerko, wskaż mi jakieś sprawdzone sprężyny (potwierdzona miękkość), obniżające o chociaż 30mm i biorę (pod warunkiem, że będą pinionszki, a z tym różnie bywa). :D
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Nie Cze 12, 2016 21:20   

ja jestem po wymianie całego zawieszenia na nowe, obecnie mam:

1. sprężyny H&R -3,5cm

http://tuning-online.pl/s...wd-35-35mm.html

niby do diesla inne sa:
http://tuning-online.pl/s...wd-35-35mm.html

koszt części: ~900zł

2. amortyzatory od s-part

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=102086

koszt części: ~1200zł (w tym nowe gumy, odboje)

Motson zauważ to co pisał prebenny po wymianie na H&R będzie się pewno zupełne inaczej jeździć, auto jest twarde i faktyczne czasami trochę "podskakuje", nie jechałem "zwykłym" wiec tez trudno mi porównywać

dwie foty mojego poniżej, trochę słaba jakość, ale zawsze coś :)

ps.
wychodziłem z założenia ze amortyzatory nie maja żadnego wpływu na wysokość auta, niestety mam wrażenie ze teraz tyl jest trochę wyższy niż na oryginalnych amorach (sprężyny mam już dawno wymienione, ostatnio tylko amory)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 12, 2016 21:53   

MD napisał/a:
sknerko, wskaż mi jakieś sprawdzone sprężyny (potwierdzona miękkość)
Jechałem dotychczas na 2 zestawach na kołach 17" jedne żółte więc pewnie Apex (jamex) i tak trochę skakał, i drugim jechałem na MTS i tam nie było różnicy do oryginału ale też nie cisnąłem po zakrętach czy coś tylko zwykła jazda. szwagier miał w alfie chyba Vogtlanda bo były takie bordowe i te były miodzio bo normalny komfort jazdy a w zakrętach nie przechylał nic.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 12, 2016 23:49   

sknerko, mnie na zakrętach może bujać jakbym lotniskowcem jechał. Nie wadzi mi to. Ma być miękko i w miarę możliwości nisko. Ale nie chcę wywalić masy kasy na coś, co będę miał ochotę wyrzucić, dlatego myślałem, że może ktoś na bazie własnych doświadczeń może polecić coś idealnego dla mnie. :P
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 13, 2016 07:34   

MD napisał/a:
sknerko, mnie na zakrętach może bujać jakbym lotniskowcem jechał. Nie wadzi mi to.
Dopóki nie wywalisz się autem, ja już dachowałem raz w życiu i wiem że auto ma się nie kłaść w zakrętach. poza tym jak ci bujnie obniżone auto to zderzak urwiesz albo coś zabierzesz progiem.
MD to już nie wiem jak mam ci coś polecić jak sam nie mam i nie zamierzam mieć. Jechałem na obniżających na spocie kiedyś i jak sprawdzałem komuś auto przed zakupem. Te ze spotu to żółte i je odradzam, w tym drugim przypadku MTS fajnie wyglądał i jechał jak na fabrycznych ani sztywniej ani bardziej miękko trzymał się drogi jak należy Jedynie nie wiem co z dynamiczniejszą jazdą bo jak tu dynamicznie jechać jak testujesz auto do zakupu. Vogtlanda nie widzę do R75 więc nie wiem czy w ogóle można takie zdobyć ale to są chyba jedyne które założył bym do siebie bo na nich auto szło jak po szynach tyle że Alfa
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Motson 




Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 42
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 13, 2016 14:38   

Dzięki za odpowiedzi Panowie.
Niebawem będę się decydował raczej na apexy -35mm.
_________________
Rover 75
2.0 CDTI
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Cze 17, 2016 09:16   

R75 napisał/a:

2. amortyzatory od s-part

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=102086

koszt części: ~1200zł (w tym nowe gumy, odboje)

Motson zauważ to co pisał prebenny po wymianie na H&R będzie się pewno zupełne inaczej jeździć, auto jest twarde i faktyczne czasami trochę "podskakuje", nie jechałem "zwykłym" wiec tez trudno mi porównywać

dwie foty mojego poniżej, trochę słaba jakość, ale zawsze coś :)

ps.
wychodziłem z założenia ze amortyzatory nie maja żadnego wpływu na wysokość auta, niestety mam wrażenie ze teraz tyl jest trochę wyższy niż na oryginalnych amorach (sprężyny mam już dawno wymienione, ostatnio tylko amory)


Amortyzatory dedykowane do standardowego R75?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 17, 2016 16:08   

sknerko napisał/a:
wszystkie obniżające są progresywne więc początkowo miękkie a dopiero przy większym nacisku twardsze. Silverstony są zwykłe i przez to twardsze w całym zakresie. Popatrzcie sobie jak są one skręcone/wykonane.


Czyli oryginały w R75 są liniowe? Tak właśnie patrzę na ofertę i m.in. Lesjofors ma w ofercie do wyboru: liniowe lub progresywne. Jeśli ktoś by chciał zachować charakterystykę możliwie zbliżoną do ori to powinien brać te pierwsze?
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Pią Cze 17, 2016 16:28   

Micros napisał/a:
Amortyzatory dedykowane do standardowego R75?


raczej tak, takie coś https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=915526

nie mierzyłem ich wiec nawet nie mam porównania, ale słyszałem ze nie było czegoś takiego jak krótsze/dłuższe amortyzatory nawet pomiędzy rover 75 a mg zt i ze o wysokości auta decydują TYLKO SPRĘŻYNY, pytanie czy tak jest naprawdę...
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 17, 2016 17:46   

wellman napisał/a:
Czyli oryginały w R75 są liniowe?
No na 100% ci nie zagwarantuje ale z konstrukcji wyglądają na liniowe bo progresywne mają najpierw rzadziej a potem gęściej zwinięte zwoje no i jak jeżdżę na oryginałach to nie zauważyłem żeby działały jak progresywne czyli lekko przechylały i potem już ciężej. Moje jak już bujną to po całości. Kiedyś gdzieś tez znalazłem info że fabryka były liniowe ale teraz nie znajdę gdzie.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
bukowina_driver 




Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Kwi 24, 2017 18:15   

Głupie pytanie czy przednie amory+sprezyny z Mg Zt obniżą tyle samo co MTSy??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Sprężyny
bula3546 Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Lip 30, 2014 11:27
bula3546
Brak nowych postów [R75] Sprężyny
Marek_75 Rover serii 75, MG ZT 34 Czw Maj 23, 2019 23:10
martinsc
Brak nowych postów [R75] Sprężyny
bys Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Sie 06, 2012 17:37
sash997
Brak nowych postów [R75] Sprężyny
Navi01 Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Gru 22, 2014 19:49
mocu
Brak nowych postów [R75] SPRĘŻYNY TYŁ KAYABA
groszek_76 Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Kwi 20, 2017 05:58
groszek_76



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink