R ma to do siebie że gdzieś ten czynnik ucieka z klimatyzacji
to nie jest urok R75 , ale wada wszystkich układów klimatyzacji od czasu wprowadzenia czynnika R134a ,który w przeciwieństwie do poprzedniego R12 łatwo ucieka z układu przez złącza, uszczelnienia i np. pory gumy. W ten sposób ucieka w każdym aucie rocznie z układu około 10-15 % czynnika . I im mniej go w układzie , tym mniejsza wydajność klimy.
To jak przez 2 lata uciekło powiedzmy 30% czynnika to tez wiatrak będzie się zachowywał tak jak u mnie czyli włącza się i wyłącza?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 25, 2012 08:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
markozalko, nie sugeruj się tym ile mogło uciec np ja nabijając klimę rok temu odzyskał tylko 150gram czynnika R134a i jak się okazało nie było już oleju i mało brakowało to bym zajechał sprężarkę, przed chwilą byłem nabijać klimatyzacje w Picasso i brakowało aż 450gram zważywszy że klimatyzacja w Francuzie była nabijana 3 lata temu, nabił i od razu widać efekt w chłodzeniu i wydajności
Spoko niedługo pojade nabić klimę. Już teraz wiem dlaczego jak kupiłem auto sprężarka była zatarta. Poprostu nikt jej nie nabiajał i ciągnął na maxa aż padła.
[ Dodano: Sob Kwi 28, 2012 12:28 ]
No i okazało się że na 450 gram czynnika jaki wchodzi do klimy ja po 2 latach miałem 400 gram, czyli całe g... uciekło. Jeśli nadal będzie wiatrak się wyłączał to będę musiał pewnie wymienić reystor jak to pisał Apples. W sumie przyzwyczaiłem się do buczenia klimy bo nie wiedziałem że ona chodzi cały czas na 2 biegu. Tylko żeby się wiatrak nie wyłączał jak kiedyś . Pytanie mam takie czy kupować taki rezystor w ciemno, bo nie mam jak sprawdzić czy działa.
Sprawa jasna. Sprawdzałem dzisiaj miernikiem i wyszło że mam uwalony rezystor
Z zasadą działania to dokładnie jest tak
Praca wentylatora przy chłodzeniu samego układu chłodzenia - bez AC.
Włączanie wentylatora - 3 biegowy (stary typ)
1. bieg - 100°C do 105°C
2. bieg - 106°C do 111°C
3. bieg - 112°C do 119°C
Włączanie wentylatora - 2 biegowy (nowy typ z rezystorem)
1. bieg - 100°C do 111°C
2. bieg - 112°C do 119°C
Jeżeli włączymy AC wentylator automatycznie startuje na 1 biegu. Jeżeli wystąpi dodatkowo temperatura z przedziału wymienionego wyżej, wentylator uruchamia się z prędkością o 1 bieg wyższą.
Np. Pracuje na 1 biegu, temperatura w układzie chłodzenia wzrasta do 102 to automatycznie wskakuje bieg 2 wentylatora.
W dieslu wentylator uruchamia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce (pozycja 2) i włączonym AC. W benzynie po uruchomieniu silnika i włączonym AC .
[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 17:12 ]
Myślę że wyczerpująca odpowiedz
Najlepiej sprawdzić temperaturę w poz.7 wykonując test OBC (diagnostyka komputera).
Temperatury załączania wentylatora w zależności od silnika i modelu wentylatora.
K1.8
Engine Running
If the ECT sensor registers a temperatures of;
Between: 98 °C and 104 °C, = Low fan speed
Between 105 °C and 112 °C, = High fan speed
The ECM switches both cooling fan relays off if the ECT sensor registers a temperature of 98 °C or lower.
Engine Stopped:
Above 112 °C = High speed relay
The cooling fan motor is now able to operate at high speed until the ECT sensor registers a temperature of below 112 °C.
KV6
If the ECT sensor registers engine coolant temperatures of:
Between 96°C and 100°C, = Low fan speed
Between 102°C and 106°C, = Medium fan speed
Between 108°C and 112°C, = High fan speed
M47R Diesel 2.0 litre
(Very rarely needs engine cooling in UK but does require fan operation for Air conditioning to work correctly)
If the ECT sensor registers an engine coolant temperatures of:
Between 100°C and 105°C, = Low fan speed
Between 106°C and 111°C, = Medium fan speed.
Between 112°C and 119°C, = High speed.
With the 2 speed Kenlowe motors the ECU energises SLOW speed for a larger temp span.
For example in the diesel engine:
From 100 Deg C to 111 Deg C = Slow Speed
From 112 Deg C to 119 Deg C = High Speed
Moc wentylatorów.
Nowe wentylatory są 2 biegowe 450W z rezystorem dla 1 biegu (2 przewody). Kiedyś było tak:
1. Wentylator 350W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody) - silnik 1,8
2. Wentylator 450W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody) - silniki V6
3. Wentylator 450W, 3 biegi bez rezystorem (4 przewody) - diesel
to w v6 2,0, są 3 biegi czy dwa? (wg Toafa mam 3), bo wg opisu polskiego to wentylator startuje przy nizszej temp. silnika niz w tym opisie po ang...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum