1E00 - CAN - bus
to chyba błędy związane z niskim napięciem akumulatora
3505 - Świece żarowe, przekaźnik świec żarowych
tutaj nie wiem, bo w sumie wcześniej raczej nic nie zdradzało problemów z zapłonem
1255 - Czujnik ciśnienia paliwa wstępnego
1260 - Kontrola ciśnienia paliwa wstępnego
Tutaj ciśnienie paliwa 0,94 bara
Canbus na razie olej.
Świece żarowe trzeba sprawdzić świece i przekaźnik świec - to, że nie ma problemów z odpalaniem nie znaczy, że świece działają. Diesle Common Rail bez świec i przy -20 odpalą ale nie jest to dobre dla silnika.
Ostatnie 2 błędy to sedno problemu. Do sprawdzenia pompa przy aku, w zbiorniku i zaworek zwrotny przy podstawie akumulatora.
Pompy w zbiorniku to jestem niemalże pewien - że jest uwalona. Stąd problemy przy odpalaniu poniżej 1/4 zbiornika i gaśnięcie silnika w okolicach rezerwy, które przytrafiły mi się jakiś czas temu. Od tamtego czasu, pilnuję aby paliwa było pod dostatkiem i problemów nie było.
Do czego zmierzam, nie chciałbym tej pompy w baku wymienić pod blokiem, bo ani to miejsce odpowiednie, ani ja nie do końca czuję się na siłach. Chciałbym dojechać na święta do Torunia i tam oddać auto w zaufane ręce. Czy jeżeli obie pompy są uwalone, to przy pełnym baku i wymianie tej podprogowej, da radę chwilę pojeździć mimo awarii/niemocy tej pompki w baku?
prebenny napisał/a:
Do sprawdzenia pompa przy aku, w zbiorniku i zaworek zwrotny przy podstawie akumulatora.
Czy jest jakiś względnie prosty sposób, aby sprawdzić zawór zwrotny i pompę przy aku? Chociaż mocno stawiam na pompę, podejrzanie buczy, nie załączyła się 2-3 razy na kilkanaście kręceń.
vimes, przy 2 uwalonych pompach daleko nie zajedziesz...
Jeżeli ta pod maską wydaje dziwne dźwięki i raz działa raz nie, to sugerowałbym raczej szybką jej wymianę. Kilka razy ruszy sama z siebie lub po postukaniu w obudowę po czym złośliwie wykrzaczy ci się daleko od domu, na trasie w najmniej pożądanym momencie najchętniej jak będzie ciemno i walił śnieg
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Zdaje sobie z tego sprawę. Tą przy akumulatorze zaraz idę wymienić, pytam tylko czy jeżeli to pomoże, to wymianę tej w baku mogę odłożyć o kilka dni i 300km.
A OK. z padającą tylko bakową daje się parę dni funkcjonować ale trzeba pamietać o częstym tankowaniu do pełna
Słychać w ogóle jakieś dźwięki spod tylnej kanapy czy już zupełnie padła?
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
A OK. z padającą tylko bakową daje się parę dni funkcjonować ale trzeba pamietać o częstym tankowaniu do pełna
Słychać w ogóle jakieś dźwięki spod tylnej kanapy czy już zupełnie padła?
Szczerze to nawet się nie wsłuchiwałem
Dzisiaj uzbrojony w niezłomną wolę walki, poszedłem walczyć z pompą grodziową.
Szybko okazało się, że poza bojowym nastawieniem, to przydałoby się mieć jeszcze choćby torxa, aby odkręcić skrzynkę na akumulator. Chyba z 45 minut walczyłem, aby przy użyciu bita do wkrętarki, klucza nastawnego i kombinerek odkręcić 4 wkręty
Kolejne 40 minut to walka z opaskami zaciskowymi na wężach. Morale słabło z każdą minutą, a mróz potęgował poczucie beznadziei i krzywdy jaka mnie dotknęła
Po ponad dwóch godzinach złożyłem to jakoś do kupy razem z nową pompą paliwa. Potem jeszcze chwile grozy i niepewności - 10x zapłon, 10 minut kręcenia, aż w końcu zaskoczył. Podłączyłem komputer, pokasowałem błędy, zrobiłem odczyt - brak błędów Ciśnienie wstępne 3,35-3,40 bara, no jakbym szóstkę w kumulacji trafił Jazda próbna - mam wrażenie, że tyle mocy to już dawno nie miał.
Dziękuję wszystkim, którzy pomagali i doradzali w tym wątku. TOAF - genialna sprawa, chylę czoła przed Twórcami.
Zrób mu próbę wysiłkową na 3 biegu od 1300 obr/min do końca (4-4,5 tyś obr). Oczywiście na jakiejś dłuższej prostej. Koniecznie przy tej operacji zapuść logowanie w TOAFie. Na koniec podziel się wynikiem. Parametry jakie powinny być zalogowane to: pozycja pedału gazdu, obroty silnika, ciśnienie paliwa wstępnego, wartość przeływanego powietrza rzeczywista, zadana, ciśnienie na listwie CR rzeczywiste, zadane oraz rzeczywiste ciśnienie doładowania.
A co do pomp. Jeśli pompa w baku jest walnięta, to jak będziesz go tankował do połowy to pojeździsz. Ale jeśli pompa grodziowa daje dupy, to lepiej nie jeździć. Jednak to ostatnie jest już wyeliminowane
Maładiec jak to mawiają bracia rosjanie
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum