Padzer, zgnił ci kabel który wchodzi w oprawkę żarówki w moim 8 lat temu to czyściłem i zabezpieczałem smarem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Sro Paź 24, 2018 16:33
Dołaczam się do tematu. Nie świeci prawy boczny kierunek. Żonie wyskoczył komunikat o spalonej żarówce i szybko migały kierunki. Wyciągnąłem żaróweczkę sprawdziłem na zasilaczu świeci. po włożeniu w oprawkę wciąż nie świeci ale nie wywala komunikatu i normalnie cyka przekaźnik. Przewody ładne jak nowe, w oprawce też nic nie zardzewiałe ładne styki ale żaróweczka nie świeci. Co mogło paść ?
Kiedyś miałem podobne jaja z postojówkami. Żarówka niby dobra, ale w oprawce nie świeciła. Nowe żarówki rozwiązały problem.
Zamień lewą z prawą i zobacz czy będzie jakaś różnica.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Czw Paź 25, 2018 09:00
Zamienialem i nowe wkladalem i nic. Na mierniku na oprawce bez zarowki napicie sie zmienia wjak przekaznik cyka. Jednak jak wloze zarowke to mam 0v, tak jak by masy nie bylo
Cześć, widzę temat nie taki stary jak się bałem że będzie.
Kierunki migają mi raz szybko, raz wolno (normalnie). Losowo jak im się zachce. Czasem w jednym cyklu potrafią przyspieszyć i zwolnić. Mam wszystkie zarówki ok, wszystko świeci, awaryjne zawsze ok.
Poradźcie coś w najgorszym wypadku gdzie szukać przekaźnika i do jakich segregowalnych go zutylizować
Sprawdź TOAFem czy przypadkiem nie masz zapisanych błędów sugerujących przepalenie żarówki. Jeżeli takowe będą i wskażą konkretną żarówkę to sprawdź połączenie w oprawce lub stykach między oprawką, a kablami.
Olo błędów oświetlenia mam wysyp, ktoś przerabiał tylne lampy, chyba pod kątem zasilania haka. Na weekendzie faktycznie przeczyszczę styki.
Nie zmienia to faktu, że w sumie wszystkie żarówki świecą, a występowanie usterki jest losowe, ale najczęściej we wzorze 2 mignięcia ok i potem już szybko. Gdzieś przeczytałem że tak się dzieje jak manetka przy kierownicy lubi się uszkadzać, z kolei gdzie indziej pisali że to był problem z LSM (wyczyścić).
Miałem nadzieję że może ktoś miał problem i go rozwiązał, bo nikt sie nie pochwalił w tamtych postach czy czyszczenie faktycznie pomogło.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Gru 16, 2018 12:45
thomassonss napisał/a:
Kierunki migają mi raz szybko, raz wolno
czy lewa i prawa strona ?, jeśli tak , to poprawiłbym masę na lewej podłużnicy przy lampie bo to jest wspólny element obwodu dla obu kierunkowskazów , albo dla sprawdzenia podać masę z aku bezpośrednio na przewód masowy żarówki kierunkowskazu. Jak LSM stwierdzi usterkę układu to zwiększa 2 krotnie częstotliwość . A jak działają awaryjne ?.
Awaryjne jak pisałem działają zawsze dobrze. Dlatego cięzko było mi zaakceptować teorię o stykach. Natomiast jak nad tym dłużej myślałem to w Focusie wymieniałem kiedys na LEDy i faktycznie awaryjne zawsze dobrze chodziły a zwykłe wiadomo 2x szybciej (musiałem wlutowywać opornik). Chyba awaryjne mają swój własny system taktowania (?).
Wracając do tematu ostatnio rozebrałem LSM, bo ktos pisał że tam siedzą problemy ale nie wiem co tu miałoby nie stykać. Wczoraj było zimno i mokro, do tego miałem atak kierunkowskazów tylko z prawej strony (przeważnie jest to prawa), więc jednak skłaniam się ku tezie że to jakieś styki. Nie mam niestety garażu ogrzewanego a dni najkrótsze w roku, więc pewnie przyjrzę się problemowi bliżej wiosny.
Dlatego pisałem o masie. Mnie też dopadła kiedyś taka usterka. Kierunki raz działały dobrze, raz nie. Wyświetlała się informacja na desce o problemie z żarówką. Już wiedziałem, że to chodzi o kierunek, więc jak tylko wyskakiwała, włączałem na chwilę kierunek. Pierwsze dwa "pyknięcia" były szybkie, a potem się ustabilizowało i działało dobrze. Wymieniałem żarówki, czyściłem styki i dopiero poprawienie punktów masowych zrobiło robotę.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum