Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75 Tourer]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75 Tourer]
Autor Wiadomość
Rivo38 



Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 13



Wysłany: Wto Gru 11, 2018 18:42   [Rover 75 Tourer]
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam wszystkich Forumowiczów!
od jakiegoś czasu jestem posiadaczem "Srebrnej Strzały", nieco przez przypadek, ale szczęśliwym. Dzięki forum, tej skarbnicy wiedzy o R75 dokonałem wiele, aby przywrócić autko do stanu daleko lepszego od zwykłej używalności (mimo wielu problemów ze znalezieniem fachowca, części itp). Dotąd sobie radziłem, jednak kilka spraw pozostaje nadal tajemnicą, stąd moja prośba o pomoc w rozwikłaniu kilku zagadek. Zaznaczam, że nie jestem mechanikiem i dopiero wkraczam w świat tej wiedzy tajemnej.
1. Do czego służy taka "piramidka" w centralnej części podszybia?Za co odpowiada?
2. Czy ma ona jakiś związek z czujnikiem deszczu?

Problem z jakim się borykam to brak działania czujnika deszczu, połączony z brakiem działania wycieraczek w pozycji 1 (brak regulacji czasu włączania)

Wcześniej czujnik deszczu działał. Tempo pracy samo się regulowało. Mam wrażenie, że przełączanie na manetce tempa niczego nie zmieniało. Teraz pozycja 1 działa tylko gdy przesuwam manetkę - jedno machnięcie wycieraczek, potem nic sie nie dzieje, wycieraczki w tej pozycji nie działają. gdy zmieniam tempo na manetce - działa, ale tylko ten jeden raz. Pozycja 2 i 3 działa normalnie.

Pytanie: czy to walnięty moduł czujnika, czy usterka manetki? A może jeszcze coś innego?

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
Riv
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 11, 2018 18:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Gru 11, 2018 20:46   

ta piramidka to czujnik nasłonecznienia (a raczej czujniki, bo są dwa) do klimatronika.

Prawdopodobnie żel się odkleił od szyby, dlatego czujnik nie wykrywa dżdżu. Gdyby moduł czujnika nie dawał odpowiedzi, to wycieraczki działałyby jak zwykłe przerywane. Możesz sobie odłączyć przy lusterku, to będą tak działać.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Rivo38 



Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 13



Wysłany: Sro Gru 12, 2018 22:13   

Cytat:
sTERYD, dziękuję za info...ale do mnie trzeba łopatologicznie;)
Jak rozumiem piramidka (ta na podszybiu wewnątrz, ale na dole, na kokpicie... dla jasności) to jeden z czujników do klimy.Klima działa bez zarzutu. Świeżo nabita:). Więc nie ma związku z pracą wycieraczek i czujnika deszczu. To mamy jeden temat wyeliminowany z problemu wycieraczek.

Domyślam się, ze kwestia odklejenia czujnika deszczu dotyczy górnej części szyby przy lusterku wstecznym. Coś z tym może być, bo jakiś miesiąc temu zauważyłem , ze obudowa zespołu lusterka wstecznego lekko obluzowała się.Docisnąłem ją ....i w sumie mniej więcej od tego czasu czujnik deszczu przestał działać.

Czy jestem w stanie sam tą usterkę usunąć czy szukać mecha? Nie chce czegoś więcej spieprzyć:)
Z góry dziękuję za dalsze wskazówki

PS.na dniach wymieniam poduszkę olejową silnika, pozostałe wymienione....jak piszesz...do pełni szczęścia jeszcze trochę zostało roboty:). Zeby nie powiedzieć całkiem sporo, ale plany mam ambitne:)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Gru 13, 2018 00:25   

dokładnie- chodzi o to co jest przyklejone do szyby. Nie jestem pewny jak działa ten czujnik, ale jest tam taki kubek wypełniony żelem, który musi odpowiednio przylegać do szyby, bo inaczej czujnik nie wykrywa kropel na szybie. Miałem taki problem po jakimś czasie po wymianie szyby, więc podjechałem do szybowników i mi nareperowali.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Rivo38 



Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 13



Wysłany: Czw Gru 13, 2018 20:38   

sTERYD, wielkie dzięki za pomoc. Nie będę przy tym sam grzebał. Również odwiedzę szybowników, niech nareperują:)

[ Dodano: Czw Gru 13, 2018 20:38 ]
jak już jesteśmy przy temacie wycieraczek, nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia....jak działa regulacja tempa pracy na manetce w pozycji 1? Skoro tempem steruje czujnik deszczu, to po co są te przełożenia?
u mnie nie działają w pozycji 2 i 3 - tam jest stałe tempo pracy.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Gru 16, 2018 11:07   

Rivo38 napisał/a:
jak już jesteśmy przy temacie wycieraczek, nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia....jak działa regulacja tempa pracy na manetce w pozycji 1? Skoro tempem steruje czujnik deszczu, to po co są te przełożenia?
u mnie nie działają w pozycji 2 i 3 - tam jest stałe tempo pracy.

Może chodzi o czułość wykrywania kropel?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 17, 2018 08:13   

MaReK napisał/a:
Może chodzi o czułość wykrywania kropel?

Dokładnie tak to powinno działać, czyli im wyższe ustawienie pokrętła tym więcej wody potrzeba na załączenie cyklu wycierania.
 
 
Rivo38 



Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 13



Wysłany: Czw Sty 03, 2019 19:35   

no i wszystko jasne:). Dziękuję wszystkim za info!

[ Dodano: Czw Sty 03, 2019 19:35 ]
Panowie, usterka usunięta :mrgreen:
Uzupełniając info sTERYDA:
- moduł czujnika deszczu sprzedawany jest bez takiej szybki, czyli faktycznego czujnika - w tej szybce zamontowane są sensory; puszka (moduł) przetwarza jedynie sygnał z sensora na impuls elektryczny uruchamiający mechanizm wycieraczki
- najważniejsza jest właśnie ta szybka, która jest przyklejana taśmą żelową do szyby. Dopiero na tą szybke nakłada się moduł i zapina zaciski
- po zdemontowaniu obudowy i modułu należy odkleić szybkę od szyby (najlepiej jakimś cienkim, twardym ostrzem delikatnie podważyć)
- z szybki trzeba zdjąć starą taśmę żelową, polecam ręcznie - ścierać palcem, trochę to mozolne, ale daje najlepsze efekty; nie używajcie żadnych noży, ostrzy itp - porysujecie szybkę lub zostaną wam skrawki żelu trudne do usunięcia
- po zdjęciu taśmy żelowej trzeba szybkę oczyścić , najlepiej specjalnym preparatem do usuwania kleju, może być benzyna ekstrakcyjna
- konieczne jest nabycie taśmy żelowej, są gotowe taśmy żelowe firmy 3M (koszt ok. 30 do 50 zł), dokładnie dopasowane rozmiarem do powierzchni szybki, to w zasadzie nie taśma, a "łatka";
- zdemuje się folię zabezpieczającą z jednej strony i nakleja na szybkę
- należy odtłuścić szybę w miejscu klejenia szybki (odtłuścić, może być ten sam specyfik, jakim czyszczona była szybka)
- przyłożyć i delikatnie dociskać, aby usunąć ewentualne pęcherzyki powietrza
- UWAGA - dociskać delikatnie, bo może walnąc szyba auta!!!
-warto robić to w temp. pokojowej lub nawet delikatnie podgrzać szybę i płytkę z "łatką" żelową np. suszarką , "łatka" przylgnie na całej powierzchni szyby bez pozostawienia pęcherzyków powietrza
- założyć moduł, obudowę i zrobione :mrgreen:

WAŻNE (info od gościa od szyb):
- jeśli szybka przyklejona do szyby nie odchodzi, nie ma białych otoczek widocznych od zewnątrz na brzegach, nie ma pęcherzyków powietrza - może nie byc konieczności wymiany "łatki żelowej" czy odklejania płytki; czasem wystarczy po prostu zdjąć moduł i ponownie dokładnie go założyć na szybkę przyklejoną do szyby
Mam nadzieję , ze wskazówki są wyczerpujące i jasne do samodzielnego wykonania naprawy:)
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 75 Tourer 2.0 KV6 + LPG] - elektryczna turbosprezarka
lukasz.lewosz Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Gru 31, 2017 21:22
nanab
Brak nowych postów [R75 Tourer] rover 75 2.0 V6 czy pasuje licznik od 1.8[ i ]
fifka Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Kwi 20, 2016 06:30
dawidd
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Wysprzęglik] i pompa czy jak? Rover 75 tourer cdti 2.0 2001
selectorink Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Cze 04, 2013 00:48
MaReK
Brak nowych postów [R75] amortyzatory tył tourer
curaasan Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Kwi 23, 2017 22:24
curaasan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink