Poszukaj, bo kiedyś chyba MaReK opisywał co trzeba zrobić do wymiany sprzęgła (sprzęgło/dwumas ta sama robota). Co prawda opis nie fotorelacja ale zawsze.
Balas87, tam nie ma żadnej filozofii przy wymianie, oprócz tego ze musisz skrzynię zdjąć.
ot mądrego to warto posłuchać a tak naprawdę no niby masz rację ale do zwalenia skrzyni z auta trochę dupereli trzeba odkręcić
[ Dodano: Nie Lut 07, 2016 17:03 ]
hyh ok trochę już wiem kurdę w majzlu trzeba zwalać sanki.... no nic dzięki panowie za pomoc bedę robić jak najszybciej bo niedługo to mi wał pęknie od tych skoków przy ruszaniu
zamówiłem zestaw LUK - koło dwumasowe, tarcza, docisk, wysprzęglik [koszt 2500 PLN] i mam kilka pytań:
1. wysprzęglik w tym zestawie jest plastikowy, a widziałem na alledrogo metalowe i teraz waham się, czy montować ten plastik, czy opchnąć go, a dołożyć kasy i kupić ten metalowy? Doradźcie, nie chciałbym za niedługi czas znów odstawiać auta na zrzucanie skrzyni z powodu pierda wysprzęglika.
2. Ile sprężynek powinna mieć tarcza sprzęgła? Moja ma 6 bodajże, ale widziałem np. tarczę SRL z 4 sprężynkami. Ma to duże znaczenie?
3. Jakieś kluczowe porady, które mógłbym przekazać magikom, którzy będą to wymieniać?
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
cin1391, fajnie byłoby, skoro i tak będziesz miał to wszystko zwalone, wymienić uszczelniacze półosi i uszczelnienie wału To nie są drogie zabawki, a podobno warto - tak mi doradzali w warsztacie, gdzie jeżdżę z moim Rrr.
Wysprzęglik u siebie mam teraz metalowy i jak na razie nie mam najmniejszych powodów do narzekania.
W sprzęgle borg&beck, które miałem kupione też było 6 sprężynek. Zdaje się, że odpowiadają one za tłumienie. W zestawie sztywnego koła valeo widziałem, że są 4, ale takie jakby większe.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Witam. Po 2 latach od regeneracji rozsypało mi się koło 2 masowe. W tym czasie padły mi 2 wysprzegliki Luca i Tazu. Żaden roku nie wytrzymał. Koło wydaje dźwięki jakbym wiadro gwoździ wrzucił do pralki. Najdziwniejsze że dopiero po 15 minutach jazdy.
Zastanawiam się nad wstawieniem koła zamachowego z zestawem sprzęgła do tego koła. Zestaw Valeo. Sprzedają trochę tego więc ktoś to montuje. Nie znam jednak opinii jak z użytkowaniem i jak wytrzymują podzespoły. Ktoś jeździ na zamachowym dłuższy okres?
Z tego forum wiem ze sztywne kolo to porażka, niektórzy piszą ze cała buda sie trzęsie. Sam wstawiłem luka nowe kolo i juz ponad rok jest ok. Tazu tez nie polecam, jeżdżę już na 2 wysprzegliku tazu i słyszę delikatny szum łożyska oporowego. Napisałem maila z reklamacja i zwyczajnie mnie olali
Interesuje mnie tylko wypowiedź tych co mieli zamontowane. Słyszałem itd to domniemania i przypuszczenia. Miałeś używałeś napisz
Nie znalazłem na forum żadnej wypowiedzi tych co mają lub mieli zamontowane. Zestawy Valeo są od dawna na rynku i nie mają reklamacji bo się dowiadywałem.
Interesuje mnie tylko wypowiedź tych co mieli zamontowane. Słyszałem itd to domniemania i przypuszczenia. Miałeś używałeś napisz
Nie znalazłem na forum żadnej wypowiedzi tych co mają lub mieli zamontowane. Zestawy Valeo są od dawna na rynku i nie mają reklamacji bo się dowiadywałem.
Podoba mi się Twoje podejście, ja ze względu na brak informacji dołożyłem i kupiłem od valeo:
- dwumase
- sprzęgło
- wysprzęglik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum