Marcin84
Doskonale Ciebie rozumiem, przerabialem prawie to samo co Ty.
Co do monitorowania temp płynu to ja używam elm 327 i aplikacji torque. Mam podgląd na obroty, zapłon, doładowanie, temp. płynu. Czasem sobie dorzucę obciążenie silnika, ładowanie. Bardzo to pomaga bo można sobie nagrać wyświetlacz telefonu i później analizować.
Rób DP, to naprawdę bardzo dużo poprawia.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 16, 2020 20:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Sty 17, 2020 11:32
dzelo23 napisał/a:
Rób DP, to naprawdę bardzo dużo poprawia.
Cały czas o tym myślę, tyle że na jesień miałem sporo roboty i wydatków związanych z domem więc auto musiało iść w odstawkę Teraz za to pogoda mnie odstrasza, a jak wstawiam auto do garażu to mam przed nim 0,5 metra miejsca więc na spawanie za ciasno
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Sty 20, 2020 10:13
dzelo23 napisał/a:
Trzeba być twardym, zaczynałem w słońcu przy +5 a skończyłem przy 0 i sniegu
Też tak kiedyś robiłem, ale jestem teraz za wygodny i muszę mieć odpowiednie warunki pracy - to się starość nazywa W planach na wiosnę jest przeróbka wydechu + mapa z ZT 160 no i oczywiście hamownia Ale żebym się nie nudził to roverek musi mi dowalić i teraz walczę z nadciśnieniem w układzie chłodzenia od tygodnia https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108714 Jeśli to okaże się kolejny HGF to odpuszczam wszelkie przeróbki...... To by wychodziło, że uszczelkę wymienia się częściej niż rozrząd W ogóle mogliby wtedy robić zestawy "rozrząd, pompa wody i uszczelka pod głowicę"
Prubowałeś z termostatem od Defendera na 82'? Ja mam i zero problemów, dodatkowo w zaslepkach halogenów zrobiłem mnóstwo dziurek dla poprawy wentylacji pod maską.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Sty 20, 2020 15:17
Tak, miałem na 78 stopni, ale szybko padł. Jako ciekawostkę mogę napisać, że sporo sprzedających na allegro, sprzedających oryginalny roverowski termostat na węże daje dopisek "Nie pasuje do wersji 1.8T".
Cześć wszystkim, ja szukałem termostatu jaki ma być do 1,8 t na rimmerbrosie pokazywało że ma być niby 88 stC, kupiłem z defendera bodajże. Teraz poczas jazdy 87-88 jak stanę to do 92 dochodzi i potem spada do 88 i znowu rośnie. Boję się zagrzać go bardziej bo mam paranoję z hgfem. Moja żona 5 razu hgfa by już nie wytrzymała
[ Dodano: Pon Sty 20, 2020 22:27 ]
A zestaw mógłby być to dobry pomysł, rozrząd, uszczelka, 6 korków każdy z innej firmy i 20 l płynu chłodniczego
Od września gdzieś. Nie mam numeru części bo kupowałem w sklepie motoryzacyjnym i już nie pamiętam, ale poszukam na rimmerbrosie to dam znać. Ten 78stC wydaje mi się że ma za niską temp. otwarcia. Temperatura optymalna dla każdego silnika to ok. 90 st. a jak miałem termostat 82stC to czasem podczas jazdy temp. spadała mi do 78 i to chyba nie jest zdrowe dla silnika.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Sty 21, 2020 11:56
Jasiu a przebieg jaki w tym czasie zrobiłeś? Bo u mnie 3 miesiące to jakieś 10 tyś km
dzelo23 korki są rozbieralne Wczoraj rozebrałem korek z Febi który ogólnie nie trzymał nic na gorącym silniku zero syknięć przy odkręceniu. W każdym razie wyjąłem sprężynę ze starego korka, rozciągnąłem ją o 1cm i złożyłem to do Febi bo ten ma nowe uszczelki. Dzisiaj nic nie wypluło. Co prawda jednocześnie zrobiłem otwór, w kołnierzu termostatu, ale spitoliłem bo nieco za duży nawierciłem. 4mm a powinno byc około 2mm.
Teraz przy 0 stopni na zewnątrz i 16 w aucie temperatury wyglądają tak:
Podejrzewam, że przy mniejszym otworze byłoby po kilka stopni więcej. Termostat pewnie i tak niedługo wymienię, ale na razie tak pojeżdżę jakiś czas żeby potwierdzić, że problem nadciśnienia zniknął.
A ty masz może link do termostatu który masz na aucie i możesz napisać ile km na nim zrobiłeś?
[ Dodano: Wto Sty 21, 2020 11:56 ]
Dobra, termostat kupiony. Tym razem padło na GATES TH35882 z temperaturą otwarcia 82 stopnie. Pożyjemy zobaczymy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum