Forum Klubu ROVERki.pl :: [ROVER 25]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ROVER 25]
Autor Wiadomość
chmieluu89 



Dołączył: 21 Maj 2020
Posty: 4



  Wysłany: Pon Maj 25, 2020 20:57   [ROVER 25]
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Miękki pedał hamulca!!!!
Witajcie wszyscy pasjonaci ROVERKÓW.
Bardzo proszę o pomoc i poradę odnośnie ROVER-ka 25, 2.0 D, rok 2000, diesel, 74 kW (101 KM).
Sprawa dotyczy: miękkiego pedału hamulca.
Od 12 lat jeżdżę Roverem 25, od samego początku na pedał hamulca trzeba było mieć cięższą nogę niż przy innych autach, jednak teraz po "naprawie" mechaników, aby hamulce zadziałały, pedał muszę wbijać prawie do końca. To co zostało zrobione:
- wymiana cylinderków (w jednym w gumie gromadził się płyn, ale wycieków nie było, zresztą od samego początku nie miałem wycieków płynu);
- wymiana bębnów (stare w końcu wymieniono, zaciski były wymieniane kilka lat temu)
- wymiana modulatora ABS (dali mi z innego modelu, 45 albo 75 - używka)
- wymiana pompy hamulcowej (wsadzono nową)
- wymiana przewodów elastycznych
- przeczyszczono też inne elementy układu hamulcowego, zaciski hamulcowe też są podobno ok.
Jutro jadę po używane serwo hamulcowe (chociaż ono by bardziej powodowało twardy pedał, a nie miękki, no ale co tu jeszcze można zrobić?)
Ręce już mi opadają. Po 5 tygodniach pracy mechanika mam hamulec w gorszym stanie niż przed jego robotą. Oczywiście przejrzałem też fora i ściągnąłem schematy odpowietrzania dla Rovera 25 oraz serwisu innych komponentów (RAV i tłumaczenie). Oprócz serwa nie mam już pomysłu, po prostu muszą chyba źle odpowietrzać. Pedał nigdy "nie staje dęba", zawsze jest "szum" powietrza, w innych autach jest z tym różnie, to fakt. Co robią źle skoro postępują według schematów? Czy potrzebna jest ingerencja komputerem? W tej chwili wersja jest taka, że wszyscy na forach skarżą się na rowerki i mają problemy z ich odpowietrzaniem, a odpowietrzyć się nie da, bo możliwe, że przez komputer tylko można to zrobić albo musi być podłączony podczas odpowietrzania. Czy ktoś coś wie, może pomóc? Czy to kwestia elektroniki? Proszę o kontakt.
Ostatnio zmieniony przez chmieluu89 Sro Maj 27, 2020 07:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 25, 2020 20:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Maj 26, 2020 09:14   


Moderator bociannielot informuje

Uwaga! Ten temat zostanie usunięty jeśli autor nie poprawi jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, autor musi w pierwszym poście użyć funkcji


 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 26, 2020 19:53   

Hamulce niedawno robiłem w moim MG ZR - nie ma tu nic nadzwyczajnego. Najprawdopodobniej zle odpowietrzasz lub ktoś kto ci to robi. Ja odpowietrzałem standardowo zaczynając od prawego tylnego kola i nie ma problemu. Doczytałem ze powinno sie w r25 odpowietrzac na skos, ale nie próbowałem tego - przy standardowej procedurze zaczynając od najdalszego kolo tez jest ok. Inna szkolo uczy ze przy ABS powinno sie od przednich kol odpowietrzać - od najbliższego kolo - tez w MG tego nie próbowałem
Opcji nie masz wiele - albo pompa jest wadliwa i przepuszcza płyn na uszczelniaczach (to nic ze nowa) albo zapowietrzony układ
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 26, 2020 22:03   

Albo gdzieś jest dziura, ale

Popraw temat
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
chmieluu89 



Dołączył: 21 Maj 2020
Posty: 4



Wysłany: Sro Maj 27, 2020 07:51   

Dzięki za wsparcie, podobnie jak Ty uważam, że to kwestia odpowietrzenia, wczoraj okazało się, że nie próbowali jeszcze odpowietrzyć pompy abs, bo nie wiedzą jak.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Maj 27, 2020 10:25   

Nie wiem po co ją w ogóle ruszali. Jak leżała nie wiadomo ile bez płynu, to faktycznie odpowietrzyć ten dynks to sztuka. Spróbuj na odpalonym silniku. Przelejesz 2 wiadra płynu i coś się powinno zacząć poprawiać.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Maj 30, 2020 18:17   

a jest jeszcze taki jeden element ukladu hamulcowego cos jakby rozdzielacz w kanciaku byl hmmm moze znajde fotke albo nazwe
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kolec 



Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 41



Wysłany: Nie Maj 31, 2020 11:45   

Zobacz jeszcze coś banalnego. Kiedyś widziałem taki przypadek.
Odpowietrznik :D może nie trzyma
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 02, 2020 16:57   

o cos takiego mi chodzilo

_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 02, 2020 17:17   

to je korektor siły hamowania. Jak nie cieknie, to nie powinien mieć wpływu na odpowietrzanie. na siłę hamowania (zwłaszcza z tyłu owszem).
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
chmieluu89 



Dołączył: 21 Maj 2020
Posty: 4



Wysłany: Wto Cze 23, 2020 08:06   Miękki pedał hamulca ROVER 25

Dziękuję za porady i pomoc - zmobilizowało to mechanika, problemem była niedostatecznie odpowietrzona pompa ABS - nie wiedzieli jak ją odpowietrzyć.

Pozdrawiam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 25] Jaki gwint sruby kola pasowego? Rover 25 2.0
inteleeq Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lip 05, 2017 16:42
sTERYD
Brak nowych postów [Rover 220] Gdzie jest czytnik immo w Rover 220 SD '96
Lasoty Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sie 12, 2013 12:08
Lasoty
Brak nowych postów [Rover200] Różnica między rover 200, a rover 200 YOUNG
westside123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Gru 06, 2018 03:28
westside123
Brak nowych postów [Rover 200 / 1,4] rover nie odpala i "piszczy jak kare
sir_alfred Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Sie 27, 2010 14:15
sir_alfred



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink