Forum Klubu ROVERki.pl :: nowy889 - MG F VVC
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
nowy889 - MG F VVC
Autor Wiadomość
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Czw Lut 21, 2019 22:51   nowy889 - MG F VVC

Witam serdecznie postanowiłem otworzyć ten temat ponieważ już posiadam trochę materiałów.

MG zakupiłem w październiku 2018 roku,
Stan samochodu określam na akceptowalny.
Klapnięte zawieszenie , przerwana szyba i poprzecierany dach.
Auto miało lexus looki z tyłu i zmieniłem je na oryginały.
Z boczków drzwi wyrwane oryginalne maskownice i przykręcone od "świetnego car audio" Magnat.
luźna szyba drzwi lewych i wyrwany gwint klamki drzwi lewych , przez co była luźna.
Kokpit oklejony oklejinai drewno podobną z ebaya która po psikaniu plackiem zaczęła się rozpadać
ale nie na tyle by gąbka się chciała odklejać
(z tym to 3 dni się męczyłem żeby odkleić i wyczyścić przed malowaniem).
Pęknięty kolektor wydechowy. Już jest nowy z nierdzewki owinięty bandażem
żeby zmniejszyć temperaturę w komorze.
Wycieki z osady bagnetu, zaworu VVC i pokrywy zaworów.
Uszczelki czekają na założenie.
Zawieszenie też już podniesione ,
na wysokość akceptowalną prze zemnie a nie przez producenta :P

Na razie tyle , poniżej parę fotek , do tej pory udało mi sie:
Odnowić wnętrze, została wymiana daszka zegarów , ponieważ jakiś wioskowy trol
jak spalił się pod deską bezpiecznik pompy abs'u przesz to że masy zbrakło, zamiast
to naprawić łatwiej mu było wyciągnąć liczniki i wyrwać daszek z deski
żeby wyciągnąć żaróweczkę od abs.
na szczęście połamał daszek a nie deskę,
to będzie grubsza operacja bo wkręty są pod kanałem nawiewu
a chciał bym to wymienić bez demontażu całej deski.
Tak więc abs naprawiony. Do naprawy został jeszcze airbag
ponieważ kontrolka nawet nie zapala się przy starcie.
Strzała na pewno dostał w lewy przód. będę wymieniał błotnik ponieważ nie chce mieć po szpachlowanego.
Wymienić audio na takie które mi odpowiada,
czyki Kenwood KRC-7080r + Ground zero gzif 65x + ładnie dopasowałem siatki maskownic że nie musiałem dać tych plastikowych ramek.
JEstem w trakcie wymiany wszystkich połączeń masowych.
Naprawiłem lewe drzwi czyli: luźną szybe, klamke.
Przesmarowałem wszystkie prowadnice i poustawiałem szyby , wygłuszyłem drzwi. wymieniłem klemy.
Wymieniłem przepustnice na 52mm.
Filtr i Olej zmieniłem na Valvoline VR-1 Racing 5w-50.
Jeszcze muszę wymienic olej w skrzyni.
Naprawiłem pozapiekane tulejki lewarka zmiany biegów,
założyłem nowe nakładki gumowe,
Zregenerowałem rezystor nawiweu.
Odalowałem wycieraczki i listwy progowe.
zabezpieczam wszystko pokolei antykorozyjenie.
Wymieniłem gałke na taką z tf.
JAk coś mi sie przypomni to dopisze.
Pozdrawiam.


















[ Dodano: Nie Lut 17, 2019 10:02 ]
Mały update zrobię,
Na założenie czeka Wydech 4-2-1 kopia oryginału tylko że z nierdzewki i owinięta
polakierowanym bandażem bazaltowym, jeszcze tylko przekładka termiczna miedzy głowice
a kolektor wydechowy przyjdzie i mogę zakładać.


[ Dodano: Czw Lut 21, 2019 22:51 ]
Update:
wydech już siedzi, chciałem zachować obydwie osłony termiczne ale niestety ten wydech z nierdzewki + nieowinięcie okazał sie za gruby i z osłoną nie dało by sie przykręcić alternatora.
Ogarnąłem także nowe gąbki pod wykładziny i gałeczkę z tf .




Widać ze wykładziny ładnie leżą :smile:
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 21, 2019 22:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 566
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pon Lut 25, 2019 19:16   

Poducha może być niepodlaczona,masz od nowszego MGF-a lub TF.A taka jest z mk1

_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura: .Rover 75 w kolorku Cev
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 26, 2019 07:25   

Jak wrazenia po zalozeniu wydechu?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Sro Lut 27, 2019 23:51   

Sterownik airbag miał odłączoną masę, tak to już jest jak sie auto daje do warsztatu, wiem bo sam przepracowałem trochę w warsztatach przemiał sie liczy i ciągła presia czasu dlatego warsztaty wola 10 klockówymienić niż myśleć dlaczego komuś zamki nie działają. Airbag działa, jedyne z elektryki co zostało to wskaźnik niezapietych pasów śle tego nie musi być. Wrażenia z wydechu , fajnie gwizda, wiadomo dojdzie jeszcze sportowy kat i przelotowa puszka chyba z turboworks wezmę i sobie wyspawam. Ten wydech jest wyspawany do wersji bez klimy , a ja mam i altek u góry , po odwinięciu bandażem musiałem gurną łapę latka odsadzić na podkładkach , a i tak zamało sieć postanowiłem zrobić nową naszczeście dolna śróba która w wersji bez klimy jest górną go poziomie i nawet w wersji bez klimy jest ona blaszana u mnie będzie z płaskownikia 0,5 . Jak skończę to zapodam zdjęcia. Dodatkowo wymieniłem uszczelki od mechanizmu vvc(tam gdzie tłok i cewki) bo już ze starści ciekły i uszczelkę pod pokrywą profilaktycznie :)
Ps. Niewiedziałem że jest taki ładny dostęp do od olewacze odmy pod pokrywą i odrazu wyczyściłem.
;)



Pozdrawiam.
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Lut 28, 2019 00:28   

Tak, patent na filtry do odmy jest wspanialy, wyjmujesz klocki z welny, myjesz w benzynce czy nafcie, wkladasz z powrotem i gotowe
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Wto Cze 30, 2020 23:23   

Jeszcze mocno rozważam przerobienie grodzi za chłodnica i wylot na masce tak jak w tym wątku:
https://www.google.com/am...672466/%3famp=1
Tak jak w prototypowym 200hpd udało sie zejść z +2 do 0 ciągu unoszenia.
A siatka na masce nie szpeci ażtak bardzo jak myślałem, oczywiście ważny jest
kształt i niewielki rozmiar otworu.
Trzeba to wymyślić tak żeby ładnie zgrywało sie z autem.
Podoba mi sie wylot z lotusa elise ale to już trochę przesada
Żeby tak uformować grodzie żeby zgrywała sie
z takimi wielkimi wylotami to kupa roboty i zabiera całkowicie
Wolną przestrzeń po zapasówce.

[ Dodano: Sob Mar 02, 2019 10:49 ]
Poduchę mam oryginalną , w 1998 roku była zmiana na taką z kolorowym logiem.
a tu jeszcze łapka do alternatora, przyłapana na autku więc trzyma geometrie idealnie:



Jest na zdjęciach do góry nogami, krzywizna sie zawija wokół alternatora dało to jakieś 8-9mm luzu między kolektorem a altkiem, lecz oryginalna osłona dalej sie nie mieści , co byście polecili żeby
zrobić nową osłone, myślałem nad blaszką alu 0.8?

[ Dodano: Czw Lut 06, 2020 23:32 ]
Podczas zimy autko sobie spokojnie stoi w garażu i czeka aż deszcz wypłucze sole,
W tym czasie udało mi się obniżyć fotel, trochę podnieść kierownice na mocowaniu , zlikwidować luzy na wybieraku skrzyni biegów, wymienić olej w skrzyni, zamontować wzmocnienie serwa hamulcowego.
I ogarnąć pewien problem który miałem z dziurawa szybą, wiem że mogłem kupić szybę z uk za 50f+przesyłka ale w następnym roku chce wymienić poszycie dachu więc był to dla mnie zbędny koszt, wyciąłem więc folie pcv z ramki i wstawiłem nową myślę że wyszło fajnie.

[ Dodano: Pon Cze 29, 2020 00:02 ]
Dawno nie było wpisu ale autko ma się dobrze , trochę zmienił się look,
Usunąłem wyciek z pomiędzy głowicy a trzymacza wałków , czy jakoś tak to się nazywa.
Felgi pomalowałem tak jak widać w złoty metalic.
I wrzuciłem nowe opony Federala 595 RS-Pro, Na suchym auto prowadzi się jak przyklejone,
na mokrym myślałem że będzie ślisko a okazało się że też dobrze kleją,
niesamowicie ciche opony w porównaniu z toyo T1R.



W drodze jeszcze jest kompletna nowa zawiecha i czekają na zamontowanie nowe przewody zapłonowe,
filtr paliwa i włącznik wstecznego.A także nowe rury chłodzenia z nierdzewki.

[ Dodano: Sro Lip 01, 2020 00:23 ]
Mam nadzieje że choć jedna osoba rozpozna to zawieszenie :razz:



_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Lip 01, 2020 00:55   

nowy889 napisał/a:
Mam nadzieje że choć jedna osoba rozpozna to zawieszenie

Mike Satur.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Lip 01, 2020 08:17   

na wkladzie AVO :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Sro Lip 01, 2020 10:12   

A nie , bo amorki sa spax'a :) tak wiec bay bay hydragas :)
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Sro Lip 01, 2020 10:30   

Ładne autko, wrzucaj więcej fot :razz:
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Pon Lut 01, 2021 00:15   

Składam powoli, niestety okazało się że ośki do wymiany i muszę 3 zakupić.






[ Dodano: Wto Wrz 08, 2020 22:29 ]
aktualizacja 08.09.2020


Zawieszenie poskładane, jezdzi sie świetnie , na tych oponach i zawieszeniu trzyma sie jak
przyklejony, na suchym asfalcie nie da sie zamielić kołami (bez szkody dla silnika i skrzyni) więc niema
co prubować, na poprzednich mogłem sobie zarzucić lekko tyłem a tu już niestety.
Mięka mieszanka w semi slickach robi swoje.
W sierpniu wymienione poduszka silnika i olej na fuchs.



[ Dodano: Czw Wrz 10, 2020 22:38 ]


[ Dodano: Pią Gru 18, 2020 20:09 ]


[ Dodano: Pon Lut 01, 2021 00:15 ]
Z nudów w zimę zrobiłem sobie prawie lustro :)
Mała polerka i woskowanie.



_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
T-RoX 




Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 36
Skąd: Wieliczka

MG MGF

Wysłany: Sob Kwi 03, 2021 19:29   

nowy889, Witaj, jaki koszt takiego zawieszenia i gdzie go dostać? Muszę u siebie wywalić też hydro bo jedna poduszka z tyłu siadła, a do trophy są nie do dostania.
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



  Wysłany: Sro Maj 26, 2021 22:35   

Odpowiedziałem na pw. Ale tu tez napisze 6 tysi jak ja kupowałem kosztowało. Mały update , zregenerowałem maglownice, mozna coprawda kupic zregenerowaną za 180f+ przesyłka , albo zrobic tak jak ja , kupić w dobrym stanie z anglika. Ja na jebaju trafiłem za 15f taką że w środku byla jak nowa i nawet drązki sie zdały bo są bardzo sztywne. Przełożyłem tuleje ślizgową i docisk. I już nie stuka. Musiałem dorobić śrube docisku która w oryginale jest plastikowa i sie rozleciała przy odkrecanu w obydwu.
śruba jaką trzeba to 33x1,5. śrube taka dość ciężko dostać a trzeba bylo by i tak jakos gniazdo na klucz jakiś wykonać wiec ja zrobilem tak. Kupiłem mufe chydrauliczna ogulnie dostępną 33x1,5 wspawałem łeb śruby z gniazdem sześciokątnym (imbus) i na dokarce zrównałem na płaski korek. Myśle że wyszlo git , drążków nie zmienialem ale pasuja podobno os volvo 240 .



[ Dodano: Sro Maj 26, 2021 23:35 ]
Mała zmiana we wnętrzu , kierownica momo Troche inna niż była :)
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
RimMir 



Dołączył: 26 Kwi 2023
Posty: 4



Wysłany: Sro Kwi 26, 2023 16:29   

Mam jeszcze pytanie jak poradzić sobie ze świecącą kontrolką SRS. Piszesz i rozłączonej masie sterownika - gdzie ta masa i sterownik są umieszczone ?. Może inne sposoby aby zgasła ta lampka SRS ?. nie wiem jak się zabrać do tego. Mój MGF 1.8 z 1998 roku. Pozdrawiam. Mirosław
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Pią Maj 05, 2023 20:02   

RimMir napisał/a:
Mam jeszcze pytanie jak poradzić sobie ze świecącą kontrolką SRS. Piszesz i rozłączonej masie sterownika - gdzie ta masa i sterownik są umieszczone ?. Może inne sposoby aby zgasła ta lampka SRS ?. nie wiem jak się zabrać do tego. Mój MGF 1.8 z 1998 roku. Pozdrawiam. Mirosław

Strownik masz pod konsolą środkową, jak odkręcisz boczek z lampka to go widac, jego masa jest zwyczajnie przykręcona obok. Ale zazwyczaj uszkodzeniu ulegają przewody pod siedzeniami albo wtyczki pod siedzeniami. Tam bym szukał.
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
RimMir 



Dołączył: 26 Kwi 2023
Posty: 4



Wysłany: Pon Maj 08, 2023 20:58   

Dzięki za info i także w pytaniu o pscan. Walczę z tym SRS już od dłuższego czasu póki co bez efektu. Przejrzałem całą instalację SRS i na oko kable nie były wcześniej ruszane i nie widać uszkodzeń, złącza bez śladu nalotu czy korozji są w stanie wizualnym idealne. Podpiołem we wszystkie złącza (napinacze, poduszki) rezystory 2,2 ohma tak jak widziałem na kanale Anglika (https://youtu.be/CyhPq1cCG04) bez efektu. Zresztą napisałem do niego i otrzymałem odpowiedź, że do 2000 roku złącze obd2, które było montowane w MGF nie obsługuje systemu powszechnego tylko trzeba użyć tylko i wyłącznie dedykowanego do MG/rover skanera i to jest właśnie pscan. Kupiłem wcześniej skaner mukar cs5 który posiada duże możliwości (ECM, ABS, SRS, TCM, BCM) w tym wszystkie marki rovera i jest zakładka MGF 1995-2000 ale się nie łączy diagnozuje tylko ABS. Wracając do SRS zrobiłem to co TY czyli rozebrałem sterownik i przeczyściłem styki masowe chociaż wyglądał w środku idealnie oraz dokładnie oczyściłem z rdzy płytkę na której jest zamocowany i też bez efektu. Rozumiem z tego co piszesz, że to tej płytki mocującej jest zamocowany przewód masowy ?? , którego nie zauważyłem !! Ponadto zmierzyłem rezystancję napinaczy i poduszek i wszędzie wyszło prawie 0 ohma. I tu są dwie szkoły z tego co zobaczyłem na youtube. Jedni pokazują, ze rezystancja poduszek i napinaczy ma być 2,2 ohma lub więcej a zero ohma świadczy i niesprawności a inni pokazują, że zero ohma jest OK. Tyle, że to dotyczy wszelkich innych marek aut ale nie tak starych jak mój MGF, danych o rezystancji poduszek i napinaczy w MGF nie znalazłem. Zostaje sprawdzić przewody nie wiem jak to zrobić prosto ? tym bardziej, że nie widać aby kiedykolwiek fotele były demontowane. W końcu czekam na sterownik kupiony na ebayu według zapewnień sprzedawcy ma być sprawny !! !!. Miłego wieczoru i pozdrowienia. Mirosław
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Pon Cze 05, 2023 15:03   

Przedzwonić możesz miernikiem uniwersalnym + 2 igły/szpilki, ale to byś musiał dzwonić od sterownika po wtyczki, na rysunku masz gdzie mase sie przykreca
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink