Wysłany: Nie Gru 22, 2024 22:11 [Silniki serii K] zmiana pochylenia silnika
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000
Dzień dobry.
Mam pytanie do osób które bądź znają wszystkie możliwe zastosowania silników seri K bądź rozebrały 1,4 16v i znają jego układ smarowania "na wylot".
Mam silnik z poloneza który służy go napędu motorówki. Poprzednio był zamontowany z fabrycznem pochyleniem bloku, ale po zmianach w kadłubie motorówki chciałbym blok ustawić pionowo.
Pytanie pierwsze: czy ten silnik w jakimś samochodzie był ustawiony pionowo? Czy zawsze z pochyleniem do przodu w przypadku FWD?
Pytanie drugie: Czy bloku ustawionym pionowo nie dojdzie do nieprawidłowego spływania oleju do miski? Co z głowicą?
Pytanie trzecie: Czy w którymś z samochodów była płaska miska aluminiowa i smok metalowy z nie plastikowy?
Za wszystkie podpowiedzi z góry dzięki.
Stworzyłem już kolektor wydechowy chłodzony wodą, silnik powoli poznaje, będę i tak rozbierał żeby zweryfikować stan ale wszystkie sugestie mile widziane.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 22, 2024 22:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ze spływaniem oleju nie będzie problemu. Podobnie tez ze smokiem. Poziom oleju jest na tyle wysoko, że smok spokojnie pozostanie zanurzony.
Ani miska aluminiowa, ani blaszana w K serii nie była nigdy płaska. Co do smoka nie wiem, ale wątpię, czy w jakiejś wersji był w 100 % blaszany. Tzn sam smok jest blaszany, tylko ma plastikowy ryjek.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum