Wysłany: Nie Gru 15, 2024 22:53 [MG ZR 1.8 VVC 160] stukanie silnika
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem bolidu MG ZR w wersji 1.8 VVC, rocznik 2005.
Auto w niezłym stanie, choć ma kilka uszczerbków estetycznych którymi trzeba będzie sie zająć, tym niemniej chciałbym zacząć od doprowadzenia do porządku sfery technicznej.
I tu największy problem- ten nieszczęsny stukot w silniku VVC który sprawia wrażenie że w aucie jest silnik diesla
Przez kilka dni przeglądałem internet w poszukiwaniu możliwej przyczyny, i po poszukiwaniach wiem mniej niż przed. Opierając sie na opiniach z internetu, to stukanie to:
- ten typ tak ma, musi stukać
- to oznaka że silnik zaraz wyzionie ducha
- to kwestia zużytych hydro szklanek zaworowych, wystarczy wymienić
- to przez zużyte łożyska wałków rozrządu
- to przez zasyfienie starym olejem mechanizmu zmiany faz rozrządu
- to przez zbyt rzadki olej, trzeba zmienić na gęstszy
Niestety większość interentowych dyskusji na ten temat pochodzi z czasów odległych o co najmniej dekadę, i często nie działają już linki do artykułów/stron/zdjęć które pomogłyby wyjaśnić sprawę.
Czy ktoś z Forumowiczów ma doświadczenie w tej kwestii i może podpowiedzieć co i jak diagnozować? Czy w Warszawie lub okolicach jest warsztat który specjalizowałby się w takich autach?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 15, 2024 22:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
co do zrodel halasow - ciezko powiedziec co jest u Ciebie
generalnie te silniki czesto maja piston slap - klekocace tloki w tuleji, im cieplej tym bardziej sie wycisza - wynika to z konstrukcji i luzow montazowych tlokow ( i tego jak sie zuzywaja )
a w silnikach VVC czesto tez klekoca mlynki od VVC - to skutek ich zuzywania sie - i jest to zasadniczo nieregenerowalne , sa zestawy do pozbycia sie vvc ale ich zalozenie ma sens w polaczeniu z jakimis wyczynowymi wałkami
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
co do zrodel halasow - ciezko powiedziec co jest u Ciebie
generalnie te silniki czesto maja piston slap - klekocace tloki w tuleji, im cieplej tym bardziej sie wycisza - wynika to z konstrukcji i luzow montazowych tlokow ( i tego jak sie zuzywaja )
a w silnikach VVC czesto tez klekoca mlynki od VVC - to skutek ich zuzywania sie - i jest to zasadniczo nieregenerowalne , sa zestawy do pozbycia sie vvc ale ich zalozenie ma sens w polaczeniu z jakimis wyczynowymi wałkami
Dzięki flapjck1. Chciałbym zostawić VVC, w końcu to cały bajer tej wersji xD
czy wiesz może czy da sie jeszcze dostać młynki do VVC? jak ta część sie nazywa po angielsku?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum