sknerko, nie rozumiesz..
Fabrycznie masz zamontowany xenon i lampe z homologacją np. DC.
Wtedy nie ma problemu ale gdy nie masz tak owych np. Rover 600 i chcesz legalnie mieć to tak samo jak gaz teoretycznie mozna go wbić do dowodu.
Pewnie, ze oślepia ale to wynika z wiekszej ilosci czynników niz moze sie wydawać.
I samopoziomowanie musi być ale mało kto wie jak to działa.. Samopoziomowanie nie działa na bieżąco podczas jazdy tylko gdy odpalasz samochod na podsatwie ustawienia wahaczy etc. ustawia światła.. I teraz:
Prawidłowa procedura wyglada tak:
Przyjeżdzasz na pusto... światła masz powiedzmy tak: -- czyli tak jak powinny być (przykładowo mówie).. Ładujesz do bagajera rodzine na wakacje i co łatwo sobie wyobrazić światła świecić zaczynaja w gore.. I teraz prawidłowo powinieneś zgasić auto, wszyscy powinni wsiaść i dopiero zaplon i odpalasz a xenon sie poziomuje pod obciążenie auta (przehył).. Gdy odpalisz auto, żeby je np. schlodzic latem a dopiero potem doładujesz to bedziesz oślepial bo masz lampy ustawiona na pusto a jedziesz zaladowany..
Pewnie, że jeśli zalozysz komplet powiedzmy z 75 z xenonem to nikt sie nie dowali bo masz homologacje spryski i poziom.. Tylko teraz powiedz mi:
Kto to przerzuca ? O ile soczewki z xenon i spryskiwacze przekładaja tak samopoziom olewaja
Zreszta mało kto korzysta nawet w lampach halogenowych z regulacji lamp i jeździ na raz ustawionych bez ruszania podkretła od regulacji do obciążenia
Bzdura wierutna (mam diagnostę na drugiej stronie ulicy) w PL nie ma przepisów o tym i możesz założyć lampy np. z Hondy jak były z HC na lampie, plus reszta osprzętu i przejdzie przegląd i żadnych wpisów nie robisz nigdzie.
tomii620si napisał/a:
Przyjeżdzasz na pusto... światła masz powiedzmy tak: -- czyli tak jak powinny być (przykładowo mówie).. Ładujesz do bagajera rodzine na wakacje i co łatwo sobie wyobrazić światła świecić zaczynaja w gore.. I teraz prawidłowo powinieneś zgasić auto, wszyscy powinni wsiaść i dopiero zaplon i odpalasz a xenon sie poziomuje pod obciążenie auta (przehył).. Gdy odpalisz auto, żeby je np. schlodzic latem a dopiero potem doładujesz to bedziesz oślepial bo masz lampy ustawiona na pusto a jedziesz zaladowany..
Mało wiesz jeszcze w tym temacie, jak załadujesz auto to po kilkunastu sekundach lampy się ustawią pod obciążenie i nie trzeba gasić świateł odpalać czy tam innych czarów czynić. Po to są czujniki na wahaczach Sprawdził i udowodnił to HarryVip u nas na forum a ja potwierdziłem jeszcze na lampach Alfy i Opla.
tomii620si napisał/a:
Kto to przerzuca ? O ile soczewki z xenon i spryskiwacze przekładaja tak samopoziom olewaja
Mało kto bo itak to poziomowanie to o kant dupy rozbić jak tak działa jak działa i lepiej ustawisz łapą, tylko musi ci się chcieć i musisz pamiętać o tym. Ja np. z racji tego że mam słaby wzrok mam jobla na punkcie ustawienia lamp.
tomii620si napisał/a:
Zreszta mało kto korzysta nawet w lampach halogenowych z regulacji lamp i jeździ na raz ustawionych bez ruszania podkretła od regulacji do obciążenia
Ja i moje dzieci
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Mało wiesz jeszcze w tym temacie, jak załadujesz auto to po kilkunastu sekundach lampy się ustawią pod obciążenie i nie trzeba gasić świateł odpalać czy tam innych czarów czynić. Po to są czujniki na wahaczach Sprawdził i udowodnił to HarryVip u nas na forum a ja potwierdziłem jeszcze na lampach Alfy i Opla.
Nie wszystkie auta maja taki system.. Szczególnie starsze samochody dlatego procedura jest jaka jest..
Piszę ci o starszych autach jeżeli tak nie działa jak napisałem to jest zepsute. drążyłem ten temat i takie są zalecenia międzynarodowe to musi tak działać w każdym aucie. pierwszy xenon wogule o ile dobrze pamiętam był w mercu S-klasa i już tam tak działał.
[ Dodano: Pon Maj 23, 2016 11:27 ]
Pomyliłem sie pierwszym autem z xenonem była BMW serii 7 z 1991r. Tu masz z grubsza objaśnione co i jak http://www.motofakty.pl/a...ja-ksenony.html a przepisu europejskiego teraz nie znajdę bo za długo by kopać
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
a mi w srode w motocyklu padła 1 żarówka W czwartek miałem kupic ale autentycznie nie miałem czasu.. a piątek padła druga i pod przymusem zamiast jecahc po żarówki motocyklowe musiałem sie ratowac żarówkami H4
ale wazne ze zrobione i nie jeździłem zbytnio jak jednooka piczka
mariusz86, sprawdź jakie napięcie daje alternator i czy stabilizator napięcia działa prawidłowo.
No i pytanie jak dużo jeżdzisz.
Słyszałem też teorię, że w diesel'ach padają częściej od wibracji, ale to chyba tylko teoria.
W mojej Mazdzie poprzedni właściciel tak się wkurzył, że założył homologowane dzienne w miejsce przeciwmgłowych, bo mu bardzo często padały, a dostęp do żarówki jest taki, że do serwisu trzeba jechać.
Dzięki temu ja przez rok od zakupu nie musiałem nic wymieniać.
Co ciekawe w Volvo, które używam wszystkie żarówki są praktycznie na wierzchu (wymiana żarówki stopów zajęła mi 30 sekund bez instrukcji, a przednie lampy wyjmuje się wyciągając dwie przetyczki), tylko xenonów samemu się nie wymieni (no ale na razie nie padają).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum