kupić maty wygłuszające, zdjać boczek, w miejsce istniejącej folii wstawić matę, dokłądnie dopasowując ją do blachy, oczywiście zakrywając dziury no i tak, żeby cięgna od zamka chodziły prawidłowo. poskładać wszystko do kupy i cieszyć się lepszym basem Warto przy okazji zrobić konserwację wnętrza drzwi i sprawdzic, czy coś nie brzęczy wewnątrz, oraz przesmarować prowadnice szyb smarem silikonowym.
[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 10:56 am ]
A jeszzce cena. Ja płaciłem za matę 50x50 cm 15PLN. 3 takie maty wystarczę do obu przednich drzwi w r200 5d.
kupić maty wygłuszające, zdjać boczek, w miejsce istniejącej folii wstawić matę, dokłądnie dopasowując ją do blachy, oczywiście zakrywając dziury no i tak, żeby cięgna od zamka chodziły prawidłowo. poskładać wszystko do kupy i cieszyć się lepszym basem Warto przy okazji zrobić konserwację wnętrza drzwi i sprawdzic, czy coś nie brzęczy wewnątrz, oraz przesmarować prowadnice szyb smarem silikonowym.
[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 10:56 am ]
A jeszzce cena. Ja płaciłem za matę 50x50 cm 15PLN. 3 takie maty wystarczę do obu przednich drzwi w r200 5d.
Hhmm Brt prawie by się zgadzało wszystko, ale nie napisałeś, że drzwi matą oklejamy również w wewnątrznej części, a nie tylko zaklejamy dziury... (mata bitumiczna nie służy tylko do wygłuszenia drzwi ale także do usztywnienia blachy, aby nie powstawały rezonanse ). Aby ów mata w wewnętrznej części drzwi się trzymała, trzeba oczywiście najpierw starannie wymyć drzwi, potem je odtłuścić (rozpuszczalnik, zmywacz produkcyjny), kolejnym etapem jest podgrzanie mat bitumicznych tak aby klej lepiej trzymał (suszarka do włosów bądź opalarka, z opalarką trzeba uważać bo daje dużo wiecej ciepła niż suszarka, powodując zbyt nadmierne rozpuszczanie kleju na macie). Następnym etapem jest klejenie, trzeba mocno dociskać matę aby nie odpadała. Z matami jednak nie można przesadzać bo ważą troszkę.
a czy oryginalnie jest jakies wygluszenie w roverkach 200 w drzwiach?chociaz takis kawalek prostokątu na srodku drzwi. czy jest kompletnie gola blacha? chcialbym to wiedziec bo chce kupic maty i nie wiem ile sztuk.
aha mam glosniki 165mm to chyba tez wejda w drzwi prawda?
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ja u siebie ma wsadzone w drzwi 24 maty 25x50 app, a tapicerke i ruchome elementy posmarowalem pasta braxa. I jest super, zadnych wibracji, bas z samych 16 schodzi zdecydowanie nizej niz u mojego kumpla w astrze ktorzy ma zestaw jbl 6x9 + piec pod to... Nie ma po co ladowac glosnikow na tyl, zepsujesz sobie tylko dzwiek, przy odrobinie checi zrobsz drzwi na cacy. Kup sobie np. na allegro kilka miekkich mat app i zrob sobie wytlumienie chocby jak napisal Brt kilka postow wyzej. Twetterki przykrec do slupkow i na pewno bedziesz bardzo zadowolony. A glosniczki polecam te http://allegro.pl/item226..._hurt_k_ce.html
podepne sie pod temat bo bylo tu kilka watkow poruszanych jakie mnei osobiscie interesuja
najpierw powiem ze mam wygluszone drzwi - radyjko pionek seri 3630 straszy model + przod na phonocarach - 16 + gwizdki w miejscahc fabrycznych
no i w czym porblem >? nie gra glosniki sa mocno w dole i gleboko wsadzone. jak sie przysuwam do kieraka to jest lepiej , ale ja mam troche wzrostu i fotel max w tyl . jak sie siedzi to wrazenie jest takie, ze scena jest gleboko w przodzie auta . zastanawiam sie na ile przelozenie tweeterow na slupki pomoze i czy jakis dobry glosnik na tyl by nie wypelnil auta >? moze na pierscieniach dorobic je tak, by glosnik bardziej w kierunku srodka auta nie ustawic. ktos zmagal sie z podobnym problemem ?
moje wymagania - nie moze to byc zbyt rozbudowany system. wygladac ma w miare seryjnie. nie chce by sie to rzucalo w oczy, ale by dawalo przyzwoity dzwiek. no i nie chce isc mocno w koszta - piecyki tuby itp raczej odpadaja, bo by mi zaraz to z auta wyjeli
bede wdzieczny za rady i pomysly.
[ Dodano: Sro Paź 31, 2007 11:48 ]
podbijam powyzsze zapytanie, bo nikt sie nie wypowiedzial
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 73 Skąd: wołomin
Wysłany: Sob Lis 03, 2007 13:24
jezeli masz wrazenie ze scena jest niemal na samym przodzie auta to napewno pomoze wyciagniecie gwizdkow na wierzch (poprostu wyjmij i poloz i zobacz jak gra i wtedy kombinuj ze slupkami), pomoze takze wzmak pod glosniki w drzwiach lub sredniotonowe na tyl ale nie wpolke
mam nadzieje ze gwizdki masz na zwrotnicach
jezeli masz wrazenie ze scena jest niemal na samym przodzie auta to napewno pomoze wyciagniecie gwizdkow na wierzch (poprostu wyjmij i poloz i zobacz jak gra i wtedy kombinuj ze slupkami),
tak tez myslalem ze zrobie, ale nie wiem jakich efektow sie spodzeiwac, czy warte jest grzebania. gwizdki sa na zwrotnicach oczywiscie
orzech napisał/a:
pomoze takze wzmak pod glosniki w drzwiach lub sredniotonowe na tyl ale nie wpolke
wzamcniacz razczej odpada, tu chodzi o to, ze glosniki daja rade, ale nie wypelniaja auta , nie ma takiej przestrzeni dzwieku jakbym chcial. nei leze na kieraku , a tylko tam jest ok chyba ktoregos dnia bede wypruwal gwizdki
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
odświeżając temat.
Czytając dokładnie cały wątek wiem już, chyba prawie wszystko o matach i o teorii wygłuszania drzwi. Ale chciałbym się dowiedzieć coś więcej o dystansach z mdf'u.
Czy ktoś próbował zrobić coś takiego sam w garażu? bo mam kawałek płyty mdf i szukając oszczędności chciałbym spróbować dystanse zrobić sam za pomocy wycinarki, wiertarki i pilników.
ale czy da radę coś takiego samemu zrobić jeśli tak to czy ktoś ma jakieś wymiary takiego ustrojstwa
mozesz sam zrobicpanel z mdf/osb nic trafgicznego, ja chce zrobic tylko czekam az ktos zwymiaruje orginalne panele bo nie chce mi sie drzwi rozkrecac i skrecac
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
hertz dsk.... slyszales je czytylko na allegro znalazles?? przecierz to tragiczne glosniki... czeskie tesle arx 165 graja podobnie a kosztuja 3x mniej... wysokotonowy to prawie jak alphard... normalnie pustynna burza (wali piachem)... za darmo jak bym dostal to sprzedal bym na allegro
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum