u mnie po przelozeniu silnika do 125p ten filtr nie zostal podlaczony do dzis, wtyczka sobie od paru ladnych lat wisi
on odpowiada za srodowisko, nie ma wplywu na parametry sterowania silnikiem
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 22, 2009 22:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
AndrewS, chyba należny ci się piwko, zrobiłem tak jak mówiłeś odłączyłem wtyczkę elektryczną od tej puszki oto zdjęcie ( nie moje-poglądowe):
teraz mam bardzo ważne pytanie, od czego jest ta czarna puszka, czym się ona zajmuję i czy rzeczywiste nic się nie stanie w dłuższej eksploatacji. Generalnie dzisiaj nie miałem z tym żadnych problemów, R odpalił normalnie i w czasie jazdy też nic się nie działo, co do wskaźnika to zaczął się normalnie zachowywać, już nie lata jak zwariowany tylko pokazuje stabilne i szybkie poruszanie się na osi.
I dlatego moje zapytanie jest takie co się stało takiego że wszystko jest OK ze wskaźnikiem dopiero jak odłączyłem tą puszkę, co ona generowała że wskaźnik drgał????
od czego jest ta czarna puszka, czym się ona zajmuję i czy rzeczywiste nic się nie stanie w dłuższej eksploatacji.
to jest filtr par paliwa, ma znaczenie czysto ekologiczne, zapobiega przedostawaniu sie ze zbiornika par paliwa do atmosfery,
u mnie go nie ma i faktycznie czasami czuc troche benzyne w samochodzie
filtr dziala tak : cyklicznie otwiera sie w nim zawor powodujacy zasysanie tych oparow przez podcisnienie panujace w kolektorze ssacym, dlatego zmienia sie tam wartosc podcisnienia, reaguje na to wlasnie wskaznik
mozna by spróbować jeszcze, zastosować zwężkę ograniczającą przeplyw na przewodzie idacym do wskaznika,
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
AndrewS, Czyli generalnie mam spać spokojni ei sobie śmigać, bez obaw że po jakimś czasie coś się stanie poważnego i to będzie z mojej czystej głupoty bo sobie zachciałem wskaźniczka
AndrewS, odwdzięczyłem się "pomógł" za dobra rade mam nadzieję że innym to się przyda, jak dostanę zegarki które zamówiłem tz. temp. oleju i voltomierz i ich działanie będzie mnie zadowalać jak i wygląd wizualny to prawdopodobnie wymienię i ten wskaźnik Econometra na inny typowy VACUUM GAUGE.
Aha jeszcze przy okazji jedno pytanko, dlaczego wskaźnik VACUUM ma inna skale niż ten co ja mam czyli Econometer. Dowiedziałem się że na podstawie niegdyś Econometrów są budowane dzisiejsze VACUUM GAUGE. Ale skąd różnica w skali i pokazywaniu, przecież podłączać się to tak samo.
AndrewS, jesteś wielki, ja od tygodnia przewalam nasze forum na temat dodatkowego czujnika ciśnienia oleju i nie natrafiłem na ten temat a on jest i dużo z niego wynika, ja nie wiem jak ta szukajka działa?????
[ Dodano: Nie Sie 16, 2009 18:04 ] AndrewS, chyba znowu pogadamy na ten temat, bo mam już zamontowany ten nowy wskaźnik od Vacuum i powiem że nie jest za wesoło, generalnie nie wiem o co teraz kaman!!!! Mam odłączoną tą wtyczkę op filtra par paliwa i znowu mi drży wskazówka od wskaźnika i nie wiem co jest bo może jest zepsuty wskaźnik albo on jest bardzo czuły i wyłapuje mi takie problemy z silnika. Ale jak jeszcze nie miałem go na stałe zamontowanego to potrząsałem nim i nic w nim nie dzwoniło a teraz jak dostaje to ciśnienie to dzwoni, zaraz po zapaleniu silnika jest widoczna drgawka na wskazówce, po nagrzaniu jest ok ale jak lekko naciskam gaz to strasznie dzwoni i to jest w czasie jazdy jak i na wolnym biegu podczas postoju. Może ten nowy wskaźnik wyłapuje mi jakieś inne błędy w dolocie już sam nie wiem co o tym mam myśleć.
Tak wygląda zamontowany, ciężko uchwycić na zdjęciu jego działanie, no chyba że bym filmik nakręcił ale nie wiem czy to by wychwyciło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum