Forum Klubu ROVERki.pl :: R400 Montaż Intercoolera do wersji SD - fotorelacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R400 Montaż Intercoolera do wersji SD - fotorelacja

Projekt ukończony w 100%.
Autor Wiadomość
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 16:03   

Dzięki bardzo Remi55.
Mógłbyś mi naświetlić swoją przeróbkę głównie chodzi o to co zaznaczyłem na zdjęciu. Jak masz podłączone węże od turbiny - te pod które podłącza się wskaźnik turbo. Oraz ten zawór podciśnienia masz z SDI jak go podłączyłeś - do czego idą te kable - rozwiń temat jak możesz. Do czego służy ten zbiornik niebieski. Widzę też, że nie masz podłączonej odmy - co to daje. Zrób zdjęcia co i jak wygląda - będą bardzo pomocne. Będę wdzięczny.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 16:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 16:17   

Remi55, masz taki sam stożek jak ja :mrgreen:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 08, 2009 16:36   

camaro17, Ja nie mam stożka :mrgreen: Mam zwykły filtr :mrgreen:

O toj moja komora silnikowa :razz:


michu1123,

1.) Wskaźnik Turbo mam wpięty jak u ciebie jest MBC podpięte, pod ten wężyk czarny z puszki Wastegate :razz:

2.) Co do odmy to mam ja wyłączona, żeby tyle oleju nie pchało do układu IC




3.) Niebieski pojemnik to jest Pompa-Servo do Tempomatu (Cruise-Control) czy jak to się tam po polsku nazwy :mrgreen: Działa nad podciśnienie :wink:

4.) zawór podciśnienia nie mam z SDi juz taki byl u mnie i sterowało to EGR ale ze nie mam juz EGR to go zostawiłem na pamiątkę :wink: Tam gdzie jest taki wężyk czarny zielona koszulka owinięty i śruba jest wkręcona to to szlo do EGR :wink: A do czego ida te kable to nie wiem ale chyba do komputera. To jest seryjne tak w klekocie 200 :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 11:25   

Chłopaki nie wiedzie może czy coś takiego dałoby radę? Jest to intercooler od Renault Megane Sport RS 225.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...e=STRK:MEWAX:IT

Kolejne pytanie. Przy zmianie intercoolera trzeba zalać jakieś płyny, odpowietrzać itd? Kompletnie się na tym nie znam :) . Można prosić o jakieś wskazówki na co uważać...
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 11:28   

Botanix napisał/a:
Przy zmianie intercoolera trzeba zalać jakieś płyny, odpowietrzać itd?

nie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 11:41   

Botanix napisał/a:
Chłopaki nie wiedzie może czy coś takiego dałoby radę?


Wszystko da rade tylko jak potem z wyglądem to inna sprawa :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 12:21   

Cytat:
Wszystko da rade tylko jak potem z wyglądem to inna sprawa :mrgreen:


co masz na myśli?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 12:53   

Botanix napisał/a:
co masz na myśli?


No ze bedzie taki IC tobie z przodu wystawal. Ale to jak kazdy lubi :razz: Gdzies tu byly takie zdjęcia na forum, bo juz ktos w R 200 mial z Megane IC montowany. :smile:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 13:23   

Taki wystający IC to dla mnie nie wada :) . Postaram się go jakoś ładnie "przyozdobić" raczej prysnę go na czarno i może to będzie jakoś wyglądało.

PS. Będzie jakaś różnica między takim a standardowym, pomijając to, że zamontuję go w innym miejscu?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 13:51   

Botanix napisał/a:
Taki wystający IC to dla mnie nie wada :) . Postaram się go jakoś ładnie "przyozdobić" raczej prysnę go na czarno i może to będzie jakoś wyglądało.

PS. Będzie jakaś różnica między takim a standardowym, pomijając to, że zamontuję go w innym miejscu?


różnica będzie jeśli zamontujesz w chłodniejszym miejscu, montowanie za dużego IC tez nie jest dobra bo im większa droga całego obiegu tym gorzej...

podstawowe zasady której konstrukcji IC:

* oddalony od źródeł ciepła
* ustawiony pod odpowiednim kontem żeby powietrze wpadało wprost na IC a nie rozpraszało się na boki
* dobre IC to grube IC :)
* i tak jak pisałem wyżej im krótszy obieg tym lepiej :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 14:24   

dobryziom

Co więc proponujesz? Zostawić stary ale przełożyć go za siatkę w zderzaku, czy też kupić ten co podałem w linku a stary sobie podarować. Ten z linka drogi nie jest ale jesli nie trzeba wydawać tych 30F to wolę je przeznaczyć na coś innego :) . Zaznaczę, że intercooler ten ma być wystarczający do mocy 150+ koni bo tyle chcę osiągnąć na tym silniczku :)

Cytat:
* oddalony od źródeł ciepła


Tutaj rozumiem dlaczego :)

Cytat:
* ustawiony pod odpowiednim kontem żeby powietrze wpadało wprost na IC a nie rozpraszało się na boki


Przy wstawieniu za siatką, bądź też siatkę wywalę jeszcze nie wiem. Mógłbym np. zbudować jakieś "prowadnice" z włókna, które kierowałyby powietrze na intercooler - dobry pomysł?

Cytat:
* dobre IC to grube IC :)


Rozumiema ale wciąż nie wiem czy to roverowskie jest dobre, tylko w złym miejscu. Czy też jest w złym miejscu do tego jest kiepskie :) .

Cytat:
* i tak jak pisałem wyżej im krótszy obieg tym lepiej :)


Rozumiem, że chodzi o to aby po drodze powietrze nie zdążyło się ocieplić czy coś jeszcze?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 14:39   



http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=32070

Tutaj masz jeszcze temat :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 15:03   

Botanix napisał/a:


Co więc proponujesz? Zostawić stary ale przełożyć go za siatkę w zderzaku, czy też kupić ten co podałem w linku a stary sobie podarować. Ten z linka drogi nie jest ale jesli nie trzeba wydawać tych 30F to wolę je przeznaczyć na coś innego :) . Zaznaczę, że intercooler ten ma być wystarczający do mocy 150+ koni bo tyle chcę osiągnąć na tym silniczku :)


na dobra sprawę to jest podstawowe pytanie czy taka zmiana jest potrzebna? najlepiej na początku odświeżyć seryjny czyli sprawdzić szczelność całego układu plus wyczyścić IC. Ja swój ostatnio czyściłem i w środku znajduje sie naprawdę dużo syfu głównie zaschniętego oleju. Polecam dokładnie umycie woda z ludwikiem a później dokładnie wypłukać benzyna i na koniec obmyć woda i dokładnie wysuszyć. Do tego warto sprawdzić temp w dolocie bo to głównie o to chodzi... fajnie jak by kolega mógł zmierzyć u siebie w celu porównania.

Botanix napisał/a:

Przy wstawieniu za siatką, bądź też siatkę wywalę jeszcze nie wiem. Mógłbym np. zbudować jakieś "prowadnice" z włókna, które kierowałyby powietrze na intercooler - dobry pomysł?


oczywiście im większy strumień powietrza idący przez IC tym lepiej.


Botanix napisał/a:

Rozumiema ale wciąż nie wiem czy to roverowskie jest dobre, tylko w złym miejscu. Czy też jest w złym miejscu do tego jest kiepskie :) .


bez sprawdzenia temp. ciężko powiedzieć

Botanix napisał/a:

Rozumiem, że chodzi o to aby po drodze powietrze nie zdążyło się ocieplić czy coś jeszcze?


nawet nie o to raczej chodzi o jego pęd, im większa droga do pokonania tym większe straty...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 15:25   

To dobieranie rozmiaru IC do silnika nie sprawdza się czasem tylko w benzyniakach gdzie dawka powietrza musi być dobrana do dawki paliwa? Bo na prosty rozum im większy IC tym chłodniejsze powietrze i tym mniejsza jego objętość, a co za tym idzie więcej się go zmieści do komory. W przypadku diesla chyba im więcej powietrza tym lepiej oczywiście do pewniej granicy bo wiadomo samym powietrzem nie jedzie... Co do czyszczenia to polecam ultramyt wlewasz trochę to IC dolewasz ciepłej/gorącej wody potrząsasz odstawiasz na kilkanaście minut wracasz potrząsasz jeszcze raz wylewasz, przepłukujesz czystą wodą i w środku jak nówka...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 17:07   

dobryziom,

Cytat:
Do tego warto sprawdzić temp w dolocie bo to głównie o to chodzi... fajnie jak by kolega mógł zmierzyć u siebie w celu porównania.


Rozumiem, ale mimo wszystko z tego co zdążyłem wyłapać. Jedni polecają większy inni mówią, że nie ma to sensu. Patrząc na to z drugiej strony im większa powierzchnia rozprowadzania ciepła tym ta wymiana ciepła przechodzi sprawniej. Reasumując większy IC ( o większej powierzchni żeberek ) = lepszy IC. Wracając do IC z mojego linka, powinien być więc lepszy...

Cytat:
nawet nie o to raczej chodzi o jego pęd, im większa droga do pokonania tym większe straty...


brzmi bardzo logicznie :)

Pływak,
Cytat:

Co do czyszczenia to polecam ultramyt wlewasz trochę to IC dolewasz ciepłej/gorącej wody potrząsasz odstawiasz na kilkanaście minut wracasz potrząsasz jeszcze raz wylewasz, przepłukujesz czystą wodą i w środku jak nówka...


Bardzo chętnie poczyściłbym stary IC ale jeśli taki przykładowy z mojego linka jest mimo wszystko wydajniejszy, to biorę ten z linka.
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 17:25   

wiesz na dobra sprawe wieksze znaczenie bedzie mialo jego umiejscowienie bo nawet jak wsadzic troche wiekszy IC to ped powietrza i tak moze schlodzi tylko do pewnego stopnia jest jakis prog ktorego nawet 3x razy wiekszy cooler nie przeskoczy dlatego wspominalem o zmierzeniu temp :)

PS tak sie przyjrzalem temu IC z meganki i on taki troche nie bardzo jest kiepskie rozmieszczenie wylotow moze byc problem z dogodna instlacja :/
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 19:52   

Botanix napisał/a:

Bardzo chętnie poczyściłbym stary IC ale jeśli taki przykładowy z mojego linka jest mimo wszystko wydajniejszy, to biorę ten z linka.


Czy jest wydajniejszy to nie wiem IC z nowszych aut sa bardzo cienkie w porównaniu do IC np z mojego starego klekota czyli mimo że teoretycznie wydają się większe powieszchnia oddawania ciepła może być ta sama lub mniejsza

dobryziom napisał/a:
wiesz na dobra sprawe wieksze znaczenie bedzie mialo jego umiejscowienie bo nawet jak wsadzic troche wiekszy IC to ped powietrza i tak moze schlodzi tylko do pewnego stopnia jest jakis prog ktorego nawet 3x razy wiekszy cooler nie przeskoczy dlatego wspominalem o zmierzeniu temp :)


Wiadomo, ze nie da się schłodzić tego powietrza do tem niższej niż temperatura otoczenia (tem powietrza ochładzającego IC) bo to jest fizycznie niemożliwe chodzi o to, że przy kręconych dieslach ze zwiększonym doładowaniem do np. 1,5Bara czy więcej przepływ powietrza jest dość spory i mały IC może nie zdążyć odebrać ciepła z takiej ilości przepływającego powietrza czyli nie jest w pełni efektywny...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 19:59   

dokładnie to mialem na mysli, zgadzam sie rowniez z tym co napisales o grubosci w wiekszosci wypadkow duze powieszchniowo ale cienkie IC sa czesto duzo mniej wydajne od starych dobrych grubych "kaloryferow"... to jest dokladnie to co pisalem dobry IC to gruby IC :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 23:06   

Cytat:
Wiadomo, ze nie da się schłodzić tego powietrza do tem niższej niż temperatura otoczenia (tem powietrza ochładzającego IC) bo to jest fizycznie niemożliwe


Nie jest to możliwe biorąc pod uwagę chłodzenie powietrzem z otoczenia ale dałoby się to zrobić na parę sposobów i uzyskać temperatury sporo niższe od otoczenia :) .

1. Ogniwo peltiara... wiele ogniw - dość kosztowy zabieg ( kilkaset złotych )
2. Wykorzystać układy chłodzące z zamrażarek

O ile opcja pierwsza byłaby łatwa w montażu to co do drugiej nie wiem jakby się do tego zabrać...

Cytat:
wiekszosci wypadkow duze powieszchniowo ale cienkie IC sa czesto duzo mniej wydajne od starych dobrych grubych "kaloryferow"... to jest dokladnie to co pisalem dobry IC to gruby IC :)


Być moze te duże powierzchniowo tylko wydają się duże :) ? Biorąc pod uwagę jak to wygląda w przypadku np. chłodzenia procesorów komputerowych liczy się powierzchnia żeberek a nie wielkość radiatora. Co do masy to te masywniejsze dłuzej się nagrzewają ale tez trudniej je schłodzić. Najlepsze są lekkie, o dużej powierzchni zeberek.
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 23:19   

Botanix napisał/a:


Nie jest to możliwe biorąc pod uwagę chłodzenie powietrzem z otoczenia ale dałoby się to zrobić na parę sposobów i uzyskać temperatury sporo niższe od otoczenia :) .

1. Ogniwo peltiara... wiele ogniw - dość kosztowy zabieg ( kilkaset złotych )
2. Wykorzystać układy chłodzące z zamrażarek

O ile opcja pierwsza byłaby łatwa w montażu to co do drugiej nie wiem jakby się do tego zabrać...


Ogniwo Peltiera ma to do siebie, że z jednej strony się chłodzi, a z drugiej strasznie nagrzewa, ciepło oddane z jednej strony jest większe niż pobrane z drugiej i nadal to trzeba czymś schłodzić. Po za tym zużywa duże ilości energii, kiedyś używany do OC procków dziś już rzadkość są o wiele bardziej efektywne sposoby...


Cytat:
Być moze te duże powierzchniowo tylko wydają się duże :) ? Biorąc pod uwagę jak to wygląda w przypadku np. chłodzenia procesorów komputerowych liczy się powierzchnia żeberek a nie wielkość radiatora. Co do masy to te masywniejsze dłuzej się nagrzewają ale tez trudniej je schłodzić. Najlepsze są lekkie, o dużej powierzchni zeberek.


Dokładnie chodzi o powierzchnie oddawania ciepła u mnie IC jest grubszy jako całość ale grubość i gęśtość, żeberek jest taka sama jak w nowych IC wiec przy tej samej powierzchni czołowej powierzchnia oddawania ciepła jest znacznie większa...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75 MG ZT]Montaż BOV 1.8 turbo (fotorelacja)
davidlive Tuning mechaniczny 27 Sro Cze 29, 2016 21:16
Harry
Brak nowych postów [R45, R400] Montaż silnika serii T z R420 Si do R45
ArekL Tuning mechaniczny 5 Sro Lip 31, 2013 08:04
Markzo
Brak nowych postów [R400/R45/MG ZS] ] Montaż orurowania FMIC bez ciecia pasa
Remigiusz Tuning mechaniczny 8 Pią Lis 15, 2013 19:21
Markzo
Brak nowych postów [R220] Wymiana intercoolera
Kh4mell Tuning mechaniczny 1 Pią Maj 08, 2009 22:28
Brt
Brak nowych postów Montaż IC, jak?
Markzo Tuning mechaniczny 17 Sro Sie 29, 2012 13:43
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink