Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF 1.8 120KM 1999r] SWAP na VVC 160KM i inne pytania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF 1.8 120KM 1999r] SWAP na VVC 160KM i inne pytania
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4439
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 07:40   

No gadamy i gadamy o tuningu, ale pytanie, czy ktoś tak naprawdę wie dlaczego wymienia się części na takie a nie inne :wink: ?
Jakie to wiąże ze sobą konsekwencje te pozytywne jak i negatywne? Kupować elementy i wymieniać można, ale trzeba to robić z głową i wiedzieć dlatego tak się robię, bo czasem dana modyfikacja więc jest odradzana z jakiś powodów.
Dlaczego np. robi się lżejsze koło zamachowe (jakie są tego wady i zalety) oraz dlaczego tak naprawdę nie wolno pobierać "zimnego" powietrza z pod zderzaka lub z dolnych partii samochodu?

No z głową Panowie z głową :wink:

Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 11, 2011 07:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 11, 2011 10:34   

ZIOMKU akurat zarowno ja jak i Wojciech to mial w lapach takie i o wiele lepsze rozne auta na dlugo jak ty wogole miales auto a onet to dopiero powstawal :) bo juz w polowie lat 90tych - Rolka jest super autem i szacun - kolega poprostu nie lubi napietych bucow w misiach i subarach - uparl sie i tyle - poczytaj sobie historie silnikow 4agze - odsylam rowniez do historii rajdowej - doczytasz, dopytasz starszych kolegow a bedziesz wiedzial ze wurc rola z tych lat, rolki na 3sgste to jedne z lepszych rajdowych samochodow swiata i nie ma co szukac zarowno misiu jak i subaru jezeli chodzi o awaryjnosc przy nich. Zycze Ci abys poznal Pana Krzysztofa Szeszko kiedys gdzies przy okazji bojow motoryzacyjnych - starsi koledzy rajdowcy rowniez wytlumacza Ci kto to jest :lol: - poniewaz nie jest to forum Toyki - EOT w temacie rolek :)

Wracajac do sprawy:

MAD
Pieron Wie jak u Ciebie to idzie - widzialem pare razy to auto ale kosmiczny tam wydech jest - latwo nie bedzie - u mnie jest porpostu kolektor wypolerowany z vvc - rura z vito djesel 6cm (rura to rura i co tu ma byc dedykowane) - srodek tlumik jest oczko mniejszy od seryjnego z vvc a tylna puszka to owal janspeeda dedyk - kat. wydupczony bo umarl - na drugiej sondzie jest oszukiwajka - wsjo dziala lux.

ADI-mistrzu kolko zamachowe mialem robione w clio z 7lekko ponad kg zjechane do 5 i wywazone w promotorze. Chodzi auto do dzisiaj lux. Roznica fajna na plus na pierwsych trzech biegach - mam gdzies nawet film porownawczy moje clio i kolegi idento bez tylko musialbym wygrzebac. Ma to sens w slabszym n/a moim zdaniem - jak juz masz stado koni pod maska potworne to nie ma co sobie glowy tym zawracac. Szczerze do Roverka to bym raczej gotowca kupil a nie rzezbil i wywazal jak kiedys.

Dokladnie z glowa z glowa - moim zdaniem nie ma sensu grzebac duzo w k serii - ja co robilem to bylo tylko efektem awarii i podmiany elementu na lepszy przy okazji. Po co mi srylion niutkow w fwd - w zyciu to fajne dla mnie nie bedzie. Znowusz tez wykrecone na amento szlifierki - wydmuszki to tez srednia przyjemnosc w codziennej eksploatacji.

MARCINMARCINdamy rade - jak nauczysz sie startowac heheheheh. Zartuje oczywiscie - pakuj dupsko do Krakowa nie piernicz - ja chce zwezke jeszcze przetescic na wydechu a ty sobie sprawdzisz seria filtr vs stozek.

Pozdro!
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 10:59   

Bumelant napisał/a:
kat. wydupczony bo umarl - na drugiej sondzie jest oszukiwajka - wsjo dziala lux.

jaka to oszukiwajka? sonda odsunięta tulejką czy jakis emulator?

Bumelant napisał/a:
Ma to sens w slabszym n/a moim zdaniem - jak juz masz stado koni pod maska potworne to nie ma co sobie glowy tym zawracac. Szczerze do Roverka to bym raczej gotowca kupil a nie rzezbil i wywazal jak kiedys.

a wg mnie to zależy od masy zamachu :) np w ZS jest to ok 9,4kg więc już całkiem sporo, a V6 na odelżonym zamachu potrafi się wkręcać tak:
http://www.youtube.com/watch?v=x6IldwCv9T4
http://www.youtube.com/us.../11/n4KP5m6AvMg
i lepiej się furak zbiera zdecydowanie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 11, 2011 11:04   

Ja uzywam MIL eliminatora:

http://picasaweb.google.c...feat=directlink

ze sklepu:

http://www.ptp-ltd.co.uk/...ne_light%29.htm

słabo to sie wkreca w wspomnianej rolce wyglada to tak ale tam jeszcze sa lzejsze graty w srodku:

http://www.youtube.com/watch?v=FOHyfU-TtqU

Zgadzam sie - teraz zaluje, ze robiac sprzeglo przy okazji nie wsadzilem gotowca - ale jakos tak zeszlo. Nie bylo czasu sciagac tego z UK wtedy jak robilem a rzezbic swoje kolo to nie chcialem jak 10 lat temu bo to archaizm.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 11:31   

tego MIL Eliminatora da sie chyba w PL kupić, nie wiesz jak to działa?

wiesz, to jednak dalej seryjny motor, tak mniej więcej się wkręca seria więc poprawa ogromna:

http://www.youtube.com/watch?v=dre23fLX2k4

co do zakupu gotowca, ja odpusciłem ze względu na chora cenę, absurdalnie to jest drogie do zs'a. Skontaktowałem się za to z Otoczakiem (allegro) u któego wiele osób robiło swoje "flajłile" i za zejśćie z masą do ~5kg + wyważenie i zrobienie wsio na gotowo woła 160zł, więc przebitka cenowa ogromna ;) tak samo za kolektory wydechowe, angole krzyczą 450F... ja będe to robił sam ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 11, 2011 11:35   

Bardzo taniutko - ech ze wczesniej nie wiedzialem... Tutaj w krk pytalem w dosc uznanym warsztacie od takich spraw to krzykli granice 500pln - gotowiec do ZR tez ponad 200 funtow takze srednio sie opyla. Ano ceny czesci sa chore - durny tylny tlumik Janka tez kosmos cena.

ps. Troche o MIL znajdziesz tutaj:

http://www.paladinmicro.c...e00.htm?wks=mil

kolega ADI-mistrzu pewnie pierdniciem to zmontuje w cenie 2 pln :rotfl:
Ostatnio zmieniony przez Bumelant Wto Sty 11, 2011 12:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 11:42   

Dlatego ja będe to u niego robił, tylko chce kupić drugi zamach, żeby nie mieć rozkręconego auta zbyt długo ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 11, 2011 11:51   

Fajno czekamy na relacje w takim ukladzie - sprobuj jakis onboard nagrac przed i po. Ja zrobilem troche glupote bo wpakowalem fajne sprzeglo AP Racinga + quickshifta ale niedosyt bez lekkiego kola jest i teraz watpie zeby to sie rozlecialo za mojej kadencji juz - takze temat umarl ale polecam napewno kazdemu. Mowie mialem w clio super sprawa. Tego auta juz rozwijac nie bedzie gdyzzzzzzzzz nadchodzi pssssss :twisted:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 13:00   

0-160 jest nagrane i wrzucone na forum, w offtopicu w moim temacie ;) jakiego quickshifta masz?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 11, 2011 13:05   

Bardzo ladnie smiga - laczki Pan pieknie przypalil na starcie :grin: Tez wrzuce swoj tylko czekam na ladniejsza pogode, trakcje i powrot na 17stki bo teraz to jedno wielkie mielenie na 15stkach przy pelnym ogniu.

DOBRYZIOM wrzuc cos jak masz z tomcata - ciekawe jak to sie zbiera tak realnie i jaka roznica miedzy nami jest - przyznam szczerze nie mialem okazji sie tym przejechac

Ja kupilem ze 2 lata temu tutaj:

http://www.moto-build.com/mainsite/mgzparts.html

The Counterbalanced Quickshift

pewnie jest to w ofercie dalej
 
 
sic_corey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 94
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sty 11, 2011 14:30   

ja mam pytanko. a założenie lżejszego koła nie spowoduje spadku prędkości maxymalnej i dynamiki przy wyższych prędkościach?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 14:38   

a czemu ma spowodować?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 11, 2011 14:53   

Raczej nie ma to wplywu - natomiast slyszalem teorie, ze lekkie kolo + zapakowany ciezki samochod pod gore moze wytracac ta predkosc bardziej jak na standardowym kole - ile w tym prawdy nie wiem - vmax w clio sie nie zmienil - to wiem napewno
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4439
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 19:12   

Przy lżejszym kole samochód ma na starcie jak by mniejszy Nm. Samo koło zamachowe służy do gromadzenia energii która jest potem wykorzystywana w chwilach gdy jest jej niedostatek. Takie momenty powstają gdy np. na żadnym tłoku niema pracy.
Gdy załadujemy samochód mocno i będziemy pod górkę jechać na niskim biegu to silnik może dostać bardzo silnych wibracji, koło zamachowe nie będzie ładowane, cała energia będzie szła w koła i będziemy czuli poszczególne spalania w cylindrze.

A słyszeliście o podnoszeniu mocy przez wtrysk wody? Pewnie nie... :wink: Bardzo fajna metoda.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 19:34   

Bumelant napisał/a:
ZIOMKU akurat zarowno ja jak i Wojciech to mial w lapach takie i o wiele lepsze rozne auta na dlugo jak ty wogole miales auto a onet to dopiero powstawal :) bo juz w polowie lat 90tych - Rolka jest super autem i szacun - kolega poprostu nie lubi napietych bucow w misiach i subarach - uparl sie i tyle


mi tam rybka każdy sobie rzeźbi co tam lubi jak ma kasę i zajawkę to niech robi na zdrowie... tylko tak jak pisałem nadal to będzie paździerz którego historia skończy się za rok lub dwa takie życie. Podobnych projektów na SR, passwordzie i innych forach było multum a po roku zaglądasz do działu sprzedam a one już tam są... chyba już lepsza jest zabawa z renowacje klasycznych sportowych aut ale tak jak mówię jak ktoś ma zajawkę niech działa :) ale mnie takie projekty już nie przemawiają i nic mnie do tego nie przekona...

sic_corey napisał/a:

ja mam pytanko. a założenie lżejszego koła nie spowoduje spadku prędkości maxymalnej i dynamiki przy wyższych prędkościach?


więc tak zmniejszenie wagi koła powoduje szybsze wkręcanie na obroty przez co nieco lepsze przyspieszenie oraz elastyczność.

niestety wady również są... razem z zamachem żeby zniwelować ( falowanie obrotów oraz problemy z płynnym ruszaniem bez podgazowywania ) wyważyć należało by układ korbowo tłokowy razem z wałem... oczywiście często wystarczy samo dobre wyważenie zamachu jednak różnie to bywa znam różne przypadki. Co do prędkości max oczywiście również spadnie plus samochód będzie szybciej hamował silnikiem co w trasie może być dużym minusem a dla innych do szybkiej jazdy w mieście plusem...

musisz sobie sam odpowiedzieć czy warto...

Bumelant napisał/a:

DOBRYZIOM wrzuc cos jak masz z tomcata - ciekawe jak to sie zbiera tak realnie i jaka roznica miedzy nami jest - przyznam szczerze nie mialem okazji sie tym przejechac


niestety filmów brak ostatnio łapałem się chyba z październiku z Evo FQ400 to straszne baty:p 1 bieg jeszcze się trzymałem tam o pół samochodu 2 bieg już długość, przed 3 biegu jakieś 2 długości i jak zapiło 3 zaczął się oddalać dość szybko 3,4,5 :p Dużo lepiej się łapać z subaru pod tam od 3 zwykle bywało na odwrót :/

[ Dodano: Wto Sty 11, 2011 19:34 ]
ADI-mistrzu napisał/a:

A słyszeliście o podnoszeniu mocy przez wtrysk wody? Pewnie nie... :wink: Bardzo fajna metoda.


WRC to stosują albo w bardzo mocnych turbo służy do schłodzenia komory oraz wytwarza większe cienienie na tłok co za tym idzie moc... tylko nie bardzo widzę zastosowanie tego w K serii:p hehhe
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4439
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 19:39   

W k serii także można, wprowadzasz mgiełkę wodą przed zawory, ona jest pobierana i w czasie zapłonu zamienia się w parę generując dodatkową moc :wink:
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 19:41   

czemu vmax ma spaść?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 20:09   

ADI-mistrzu napisał/a:
W k serii także można, wprowadzasz mgiełkę wodą przed zawory, ona jest pobierana i w czasie zapłonu zamienia się w parę generując dodatkową moc :wink:


ja założenia doskonale rozumiem pytanie tylko ile tego będzie w praktyce :)

tak sobie jeszcze głośno myśląc patrząc na wstawiane filmiki faktycznie widać efekt szybszego wkręcania na wolnych obrotach tylko czy nie jest to tylko efekt placebo? przecież dopiero po ruszeniu idzie na to prawdziwe obciążenia spięcia skrzynia napędu kół? idąc ta droga dużo bardziej opłaca się zdjąć z masy wirującej np. felg czy opon...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 20:13   

po lekkim kole z PTP w ZS180 koleś pisał, że auto stało się dużo bardziej agresywne, szybciej reaguje na gaz i biegi się szybko kończą ;) co do zdejmowania mas wirujących to przecież po to robi się jak najlżejsze felgi, żeby nie tracic mocy na rozpędzenie zbędnej masy ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sty 11, 2011 20:22   

Markzo napisał/a:
co do zdejmowania mas wirujących to przecież po to robi się jak najlżejsze felgi, żeby nie tracic mocy na rozpędzenie zbędnej masy ;)


to wiem tylko zawsze interesowało mnie ile można faktycznie ugrać bo zawsze się mówi ze daje daje ale chciałbym zobaczyć jakieś cyferki do tego bo tak jak pisałem na jałowym faktycznie obroty są żwawe jednak na biegu te obrotu już tak nie pędzą :) to samo tyczy się felg czy 0,5 kg na felgę to dużo i warto dopłacić do ultraleggera czy może nie.

Markzo napisał/a:
po lekkim kole z PTP w ZS180 koleś pisał, że auto stało się dużo bardziej agresywne, szybciej reaguje na gaz i biegi się szybko kończą ;)


Wiesz nawet na naszym forum wiele osób po zastosowaniu gadżetów "tjuningowych" stwierdziło - kurde power jest :) heheh wiesz chciało by się cyferek.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów swap z 1.4 16V na 1.8 VVC? Pytania [R200 '99]
jerzu Tuning mechaniczny 63 Pon Sie 22, 2011 16:54
Kozik
Brak nowych postów [MG (T)F] 120KM >> 2.3 T5 280KM
paliguma Tuning mechaniczny 33 Sro Mar 18, 2015 22:42
paliguma
Brak nowych postów [MGF] Wymiana silnika 1.8 VVC 145km na wersję Trophy 160km?
trollbee Tuning mechaniczny 5 Wto Sie 26, 2008 12:39
trollbee
Brak nowych postów zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
maciekwawa Tuning mechaniczny 74 Sro Sty 29, 2014 22:24
BigBoyPL
Brak nowych postów [R 216 Coupe] Dolot, kolektor, pytania..
Markzo Tuning mechaniczny 83 Sro Paź 14, 2009 21:08
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink