Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 1.8 160] moc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 1.8 160] moc
Autor Wiadomość
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sob Lip 25, 2009 19:11   

To teraz majac kwote 4500 zl masz zestaw janspeed+ K&N=iles tam KM?
A za kwote 995£ czyli prawie tyle samo masz zestaw janspeed+ITG Maxogen=+24KM(powiedzmy pewne). Dodatkowo masz wszystkie uszczelki w komplecie, a kupujac oddzielnie tez beda pare £ kosztowaly.
Ja bym wybral raczej te opcje, bo bynajmniej mialbym pewnosc ze bylo to testowane w takim zestawieniu i daje przyrost
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 25, 2009 19:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Lip 26, 2009 09:25   

no rodi racja....to czas zbierać pieniążki i modlić się aby cena nie podskoczyła tego zestawu oraz aby funt sie nisko trzymał :mrgreen: myśle że przyros rzędu 20koni juz będzie odczuwalny :cool:
_________________
MG ZT 190
Kocham oryginalne auta
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sie 19, 2009 19:19   

Nie licz ze uzyskasz wiecej jak 170-172 konie na takim zestawie za gruba kase pod warunkiem posiadania ultrazdrowego silnika, ktory niedawno wyjechal z fabryki. To sa realne i powtarzalne wartosci jakie sa uzyskiwane na calym swiecie przez wielu uzytkownikow tych autek mierzone na porzadnych obciazeniowkach MAHA, z ktorymi mialem okazje korespondowac i wymieniac doswiadczenia. Kres mozliwosci vvc z jakim ja sie spotkalem studiujac od roku to autko srubka po srubce organoleptycznie to magiczne 180 koni i wsadzmy miedzy bajki te cudowne zestawy z UK za gruba kase bolt on, ktore rzekomo dadza taki przyrost bez zastosowania ostrego walka wydechowego + piggybacka badz lepiej porzadnego standalone emeralda wraz z profesjonalnym strojeniem auta, wieloma godzinami spedzonymi na hamownii, przygotowania indywidualnych map paliw dla danego egzemplarza autka etc. Nigdy nie bedzie 100 koni z litra w vvc poniewaz brakuje ok. 1000 obrotow do gory i silnik tego nie przezyje mechanicznie w wersji vvc ;) Pozdr.
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 21:47   

zastanawiam sie czy mozna by bez kucia silnika zalozyc turbine od 220 badz 620 i wyprogramowac ja na 20-30 koni...bo mozliwe ze bylby to nizszy koszt niz calkowity swam z 220 lecz oczywiscie moge sie mylic no bo z tego co wyczytalem swap i wyprogramowanie wszystkiego zeby chodzilo jak trzeba to koszt w granicach 10 tys :/
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 21:45   

Niestety próby uturbienia VVC były raczej nieudane... Ten silnik jest zbyt słaby na to, mocno się grzeje, a na dodatek jest bardzo ciężko wystroić wszystko. A wracając z kolei do swapa 2.0 - pamiętaj że jest to bardzo ciężki silnik i znacząco się pogorszy prowadzenie ZR-ki. Ja też przez chwilę nakręcałem się na swap turbiny i najlepszą opcją wydał mi się K-Series 1.8 turbo z 75.
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 13:11   

marcinmarcin napisał/a:
Niestety próby uturbienia VVC były raczej nieudane... Ten silnik jest zbyt słaby na to, mocno się grzeje, a na dodatek jest bardzo ciężko wystroić wszystko. A wracając z kolei do swapa 2.0 - pamiętaj że jest to bardzo ciężki silnik i znacząco się pogorszy prowadzenie ZR-ki. Ja też przez chwilę nakręcałem się na swap turbiny i najlepszą opcją wydał mi się K-Series 1.8 turbo z 75.



no to mnie teraz lekko zasmuciłeś...ja tak chcialbym miec turbinke...ostatnio podpalilem sie na auto,kumpel kupil VW GOLF IV 1.8t seryjnie 150 teraz około 180 z dolotem BMC CDA, wydech remus,alu 19" audio i przede wszystkim BLOW - OFF :mrgreen: i za naprawde fajne pieniadze....ale po dluzszej chwili namyslu musialem sie jakos pocieszyc i doszedlem do wniosku ze to tylko GOLF ktorych pelno a mój ZR jest najprawdopodobniej jedynym ZRkiem w mojej mieścinie a to buduje :mrgreen:

[ Dodano: Nie Wrz 13, 2009 18:34 ]
i tak w ogole jaka jest wkoncu srednica wydechu w zr160?? 50mm??
 
 
 
ramzi_pl 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 77
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 04:39   

Jesli nic jeszcze nie zaczales polecam zastanowienie sie na superchargerem po polsku kompresorem, takim malym Eaton m45 ( Mini Cooper Mercedes kompressor ), przerobka w miare prosta i nie kosztowna, trzeba miec tylko dojscie do kogos kto Ci pomoze pomierzyc cisnienie i dobrac kolka a potem sprawdzic komputer czy sie dobrze przeprogramowal.
Czym sie rozni Turbo od Superchargera dla silnika:
1. Silnik nie dostaje udezen w korby ani w waly gdyz cisnienie jest ladowane od momentu uruchomienia silnika, nie ma turbodziury ani gwaltownego przyrostu.
2. Z uwagi na plynny i znaczacy wzrost momentu silnika nie trzeba obciazac tak duzymi cisnieniami doladowania jak w klasycznym turbo.
3. Poniewaz kompresor nie jest podgrzewany przez spaliny to powietrze przechodzace przez niego nie nagrzewa sie tak bardzo jak w klasycznym turbo, w zwiazku z powyzszym przy malych cisnieniach doladowania nie potrzebny jest intercooler, nie ma tez tkz. efektu wypelniania ukladu powietrzem i co najwazniejsze silnikia nie trzeba odprezac.

Minusy:
4. Troche trzeba nakombinowac aby zamontowac kompresor w silniku.
5. Kompresor zabiera moc silnikowi czego turbo nie czyni ( klasycznie jest to 30 % jednak przy wiekszych kolkach i mniejszym cisnieniu wartosc ta spadnie znaczaco)
6. Konieczny monitoring wykonanej instalacji, ewentualnie nowy program w ECU, nie trzeba zakladac od razu swinki czy etc, przy malcyh cisnieniach zwykle instalacja oryginalna daje sobie rade, jednak trzeba sprawdzic jakie cisnienie generuje kompresor
aby za duzo nie dmuchnac do silnika, bo moze nie wytrzymac, bo wtryski nie dadza paliwa, bo pompa sie nie wyrobi i etc, w efekcie rozwalic go sobie, wiec calkowita samowolka odradzana.

Sam obecnie sie zastanawiam nad taka przerobka w moim MG ZR 1.4 Si, tylko w moim przypadku swap na 2 litry 16V serii T moze okazac sie tanszy, ale o to pytam w innym temacie.
_________________
Niech żyją nietuzinkowe auta
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 16:38   

nie chce zakładać nowego tematu wiec wcisne watek/zapytanie tutaj


chodzi oto ze niedlugo bede zakladal stozek w obudowie i doprowadzal zimne powietrze i chodzi mi oto ze patzac na obudowe filtra to przed nia jest coś w rodzaju przegrodu do której doprowadzaona jest rura?? moje pytanie brzmi czy to jest juz jakas forma zimnego dolotu i gdzie prowadzi ta rura
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pią Lis 13, 2009 12:02   

Wydaje mi się że to jest po prostu taka zasłona żeby nie pobierał powietrza z pyłem. Jak widziałem ZR-a ze stożkiem to wogóle nie miał tej przesłony.
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 22:44   

[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 22:41 ]
i juz wiem,to jest forma dolotu

ja juz zamontowalem swoj



i o dziwo dziwek ktory jest charakterystyczny dla stozka byl tylko wtedy kiedy rura nie byla doprowadzona i lapal cieple powietrze z komory ale wazniejsze dzwiek nie o dzwiek chodzi
 
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 311
Skąd: Jarocin



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 22:48   

PopeY napisał/a:
ale wazniejsze dzwiek nie o dzwiek chodzi
yhm ??

chyba male przejezyczenie sie wdarło..... jaki stozek wsadziles ? ma to jakis dodatkowy efekt oprocz wizualnie-akustycznego ?
 
 
 
PopeY 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 208
Skąd: Konin



Wysłany: Pon Lis 16, 2009 23:14   

wazniejsze aspekty techniczne a nie dzwiek :grin:

jeszcze moze inaczej poprowadze rure tak zeby droga powietrza byla krotsza i moze bedzie slychac ten dzwiek z zachowaniem zalet stozka

simota w carbonowej obudowie, co do jakiejs poprawy to zalozylem to dopiero dzisiaj i wiadomo nie ma co sie spodziewac jakich przysrostow ale wyade mi sie ze lepiej reaguje na pedal gazu ale musze jakis czas pojezdzic z tym
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sob Sty 02, 2010 15:31   

A ja wreszcie zrobilem dolot zimnego powietrza :razz: Juz chyba lepiej to sie nie da poprowadzic, prosto idzie power rura ze hoho.
Troche roboty bylo, ale chyba sie oplacalo :ok:
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink