nie wiem czy to takie zdrowe... to z przed przepustnicy przepnij przed turbo, na to drugie daj zaworek jednokierunkowy i będzie działać tak jak powinno
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
nie wiem czy to takie zdrowe... to z przed przepustnicy przepnij przed turbo, na to drugie daj zaworek jednokierunkowy i będzie działać tak jak powinno
Dokładnie, tylko najlepiej daj zaworek jakiś inny niż te plastikowe bo jak patrzę to wszędzie między pokrywami zaworów są metalowe, być może olej na te plastikowe źle wpływa.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
nie wiem czy to takie zdrowe... to z przed przepustnicy przepnij przed turbo, na to drugie daj zaworek jednokierunkowy i będzie działać tak jak powinno
Dokładnie, tylko najlepiej daj zaworek jakiś inny niż te plastikowe bo jak patrzę to wszędzie między pokrywami zaworów są metalowe, być może olej na te plastikowe źle wpływa.
U znajomego w 1.8T jest plastikowy i wygląda na seryjny.
A co do odłączenia odmy od przepustnicy, to odkąd ma przepustnicę od Poloneza
mam to dokładnie tak rozwiązane odma jest odłączona a na jej końcy jest mały filterek i to wszystko. Nie wiem czy to super rozwiązanie, ale przepustnica nie ma
możliwości podpięcia węża i jakoś trzebabyło sobie radzić. Ogólnie na pracę silnika to nie wpłynęło.
U znajomego w 1.8T jest plastikowy i wygląda na seryjny.
Co ma plastikowy?
piotrekcrash napisał/a:
A co do odłączenia odmy od przepustnicy, to odkąd ma przepustnicę od Poloneza
mam to dokładnie tak rozwiązane odma jest odłączona a na jej końcy jest mały filterek i to wszystko. Nie wiem czy to super rozwiązanie, ale przepustnica nie ma
możliwości podpięcia węża i jakoś trzebabyło sobie radzić. Ogólnie na pracę silnika to nie wpłynęło.
Jak dasz trójnik który idzie do krokowca to podłączysz. Filtr jest mało dobrym rozwiązaniem. Jak Ci się zalepi olejem to nie będziesz miał prawidłowego odpowietrzenia pokrywy zaworów i zacznie się klekotanie.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Jak dasz trójnik który idzie do krokowca to podłączysz. Filtr jest mało dobrym rozwiązaniem. Jak Ci się zalepi olejem to nie będziesz miał prawidłowego odpowietrzenia pokrywy zaworów i zacznie się klekotanie.
Trójnik na wężu łączącym przepustnicę z krokowcem?
W sumie może i tak zrobię bo od początku nie byłem pewny tego rozwiązania,
ale wtedy innej opcji nie widziałem
Trójnik na wężu łączącym przepustnicę z krokowcem?
W sumie może i tak zrobię bo od początku nie byłem pewny tego rozwiązania,
albo można wstawić rurkę w przepustnicę i mieć jak oryginał, ja tak przerobiłem poldonową przepustnicę ale w sumie i tak była mniejsza moc na niej więc wymieniłem na oryginał
nie wiem czy to takie zdrowe... to z przed przepustnicy przepnij przed turbo, na to drugie daj zaworek jednokierunkowy i będzie działać tak jak powinno
Dokładnie, tylko najlepiej daj zaworek jakiś inny niż te plastikowe bo jak patrzę to wszędzie między pokrywami zaworów są metalowe, być może olej na te plastikowe źle wpływa.
Ta odma co idzie przed przepustnicę nie musi być nigdzie podłączona. Ona idzie przed przepustnicę, czyli po prostu w atmosferę. W starszych silnikach puszczali stamtąd wąż pod spód i tylko tyle, że czasem kapnął olej, ale teraz to nieekologićne, chociaż tak na prawdę to większość par oleju idzie do tej drugiej odmy, gdzie jest podciśnienie. Jak chcesz, to najlepiej tam założyć jakiś zbiorniczek a'la odolejacz i jakieś sitko na wylot i będzie bezpiecznie.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ona idzie przed przepustnicę, czyli po prostu w atmosferę.
Nie do końca.
W NA w układzie jest podciśnienie czyli opary z pokrywy z obu króćców są zasysane przez silnik/wyciągane z pokrywy.
W turbo (przynajmniej w t-serii) jeden króciec idzie w kolektor i gdy jedziemy spokojnie czyli na podciśnieniu wyjście kolektora ssącego wyciąga opary z pokrywy. Natomiast gdy jedziemy na jakimś ciśnieniu zaworek zamyka przejście między kolektorem a pokrywą a drugi króciec który idzie przed turbo pełni rolę wyciągania oparów bo przed turbo panuje podciśnienie.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Spokojnie
po prostu zmienia mi sie sytuacja w kwestii zatrudnienia, dostałem ofertę z której raczej skorzystam i musiałem ogarnąć kilka ważnych spraw, więc czasu było mało na roverka.
Co do kwestii postępów prac to wyjścia z pokrywy zaworów są puszczone w atmosferę, a przy kolektorze zaślepione.
Okazało się że nie tylko Ciśnienie w skrzyni korbowej spowodowało rozszczelnienie turbiny.
W k-serii robienie spływu do miski olejowej nie jest dobrym pomysłem bo przez to że silnik jest pochylony do przodu cała miska jest zalana olejem i spływ wychodzi pod lustrem oleju. Znalazłem jak to jest oryginalnie w 1.8 turbo i wejście jest do bloku na środku. Ja dodatkowo zrobiłem ten otwór po prawej stronie co pozwoliło na praktycznie pionowy spływ oleju.
.
Niestety turbina już sama się nie uszczelni więc zakupiłem zestaw do regeneracji:
Dotarł już także MBC z Properfektu, wygląda na porządną robote.
Na chwile obecna musze ogarnąć swoje sprawy bo zapowiada się rewolucja w moim zyciu. Bardzo możliwe że będę musiał równiez podjąć kroki w sprawie rovera...
Na razie w pierwszej wolnej chwili zregeneruje turbine i podłączę w końcu smt-6.
_________________ "Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
Co do samej regeneracji, rozbierałeś kiedyś t25? jeśli nie, to wskazówka dość ważna - palnik. Strona gorąca (muszla) nie zejdzie bez konkretnego podgrzania palnikiem, nie wał młotem na siłe bo popęka U siebie założyłem ten zestaw, trochę pomogło ale dalej turbo puszcza olej
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum