Forum Klubu ROVERki.pl :: [Opel Zafira MkI] Gaśnie, dławi przy 95*C silnika.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Opel Zafira MkI] Gaśnie, dławi przy 95*C silnika.
Autor Wiadomość
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

  Wysłany: Pon Lut 01, 2016 11:31   [Opel Zafira MkI] Gaśnie, dławi przy 95*C silnika.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam.

Mój brat boryka się z takim oto problemem:

Opel Zafira Mk1 z 1999 r. z silnikiem 1.8 16V (benzyna+LPG Sekwencja) - po odpaleniu chodzi dobrze, równo. Jednak gdy temp silnika (cieczy) skoczy do 95*C, to silnik zaczyna przerywać, skaczą obroty, dławi się, a w rezultacie gaśnie.

Gdy temperatura jest poniżej 95*C lub powyżej np. 98*C problem nie występuje.

Nie mamy już z bratem pomysłu co mu jest. Listwa zapłonowa została wymieniona - nie pomogło.

Problem występuje zarówno na benzynie jak i na LPG.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 01, 2016 11:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 01, 2016 11:36   

A na rozgrzanym dobrze odpala?
_________________
75 Red Edition
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 01, 2016 13:04   

longer86 napisał/a:
A na rozgrzanym dobrze odpala?


Jeżeli zgaśnie przy magicznej temp. 95*C, to odpala, ale bez dodawania i trzymania gazu zgaśnie.

Natomiast jeżeli ostygnie, to odpala i jeździ bez problemu dopóki nie osiągnie felernej temperatury.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 01, 2016 15:34   

HGF?
_________________
75 Red Edition
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10940
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lut 01, 2016 17:17   

Swiece?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 01, 2016 17:23   

Opel, pewnie pierścienie albo tłoki. Jakis model miał taka wadę fabryczna ze po zagrzania takie cuda się działy. Zmięcie auto :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 02, 2016 07:50   

a regulacja luzu zaworów w tym silniku się nie wykonuję ?
za pomocą szklanek ?
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 02, 2016 08:44   

Panowie:
wszystko, co związane z zapłonem - listwa, świece - wymienione.

HGF - raczej nie, bo nie kopci, nie gubi chłodziwa, nie przegrzewa się

Pierścienie i tłoki - wg mnie są ok, auto ma moc, spokojnie rozwija te swoje 116 KM, nie kopci

Oleju żre, jak to Opel w gazie, około 0,5l na 1000 km jazdy miejskiej.

Z braku pomysłu udałem się do swojego szamana. Pozaglądał, posłuchał, wykonał rytualne gaszenie peta o podeszwę dziurawego buta, zakręcił wąsa, po czym stwierdził...

CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO SIADA.

Pojechaliśmy po czujnik. Wymieniliśmy. WSZYSTKO JAK RĘKĄ ODJĄŁ!!!
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 02, 2016 22:30   

Miałem pisać wlaśnie o czujniku wału, tak jak w serii K, ale dziwiło mnie troche, że pracuje ok, powyżej 98 stopni i nie działa w tak wąskim zakresie temp.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów opel zafira 2.0dti
Golab33 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 7 Sob Cze 28, 2008 10:06
Markzo
Brak nowych postów Opel Zafira- problem z zamkiem
Golab33 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Pią Lis 07, 2008 16:51
Golab33
Brak nowych postów Zafira- pytanko
Golab33 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 5 Pon Maj 26, 2008 18:15
Golab33
Brak nowych postów [VW GOLF 3] Gaśnie przy równomiernych obrotach
ADI-mistrzu Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Czw Mar 07, 2013 11:22
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [Opel Astra G 2.0 DTL] łożysko czy coś innego?
farek Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 0 Czw Lip 07, 2011 23:47
farek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink