Jestem nowicjuszem na forum, dzięki za pierwszą odpowiedz, proszę podpowiedzieć, gdzie ewentualnie mogę taką skrzynię wyszukać, wiem, że nie jest to takie proste ale....może uda mi sie znależć przy Waszej pomocy. Jestem dobrej myśli... Nawiasem mówiąc, jestem nabywcą od niedawna - zapachniało mi poczuć się młodym i stąd ten wybór MG TF
U nas na forum raczej z częściami do TFa kiepsko. Generalnie raczej rzadki samochód a w naszym pięknym kraju kupno takiego w dobrym stanie technicznym to raczej cud (kolega Markzo coś o tym wie ).
Poczekaj aż ktoś kto bardziej ogarnia TFa się odezwie, bo może skrzynia (manual, bo automat z TFa jest raczej 'unikalny' na skalę R/MG) pasuje z innego modelu (acz pewności nie mam, bo sam jeżdżę 75 ).
Witam kolegę "prebenny"... oglądam allegro części zamienne... powiem szczerze ... nie mam zaufania do sprzedających...może się mylę ale jak znam życie najbezpieczniej kupować z poręczenia... i myślę, że od tego jest forum.. mozna się wypowiedzieć aż do bólu. Oczywiście ,że to moja wina z zakupem mg tf z zepsutą skrzynią biegów. Ale jest to mój pierwszy cabrio i bez względu na awarię dokonałem zakupu - z uwagi na przyjemną cenę. Pozdrawiam.
Witam serdecznie. Milo mi, dziękuję za wpis. Hm.. zadałeś mi pytanie na które nie jestem w stanie odpowiedzieć. Ale powiem tak... informacje , które posiadam o tym samochodzie .. marka, model, wersja - MG TF 02-04 TF 160 1.8 Tak mam zapisane w dokumentach. Pozdrawiam
czyli masz 1.8VVC (zmienne fazy rozrządu) bez vvc ma 120KM z vvc ma 160KM
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Przepraszam nie dopełniłem obowiązku o nr. nadwozia. ...podaję SDARRDWBKN4D623390. To jest sądzę najistotniejsze dot. cech samochodu. Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Mar 26, 2016 13:34 ]
Proszę nie wpisujcie się inni niż tylko użytkownicy i fachowcy od MG TF( cabrio ).. bardzo proszę. Cenię sobie tylko ale fachowość.. Linki dot sprzedaży nie interesują mnie... CHCĘ ZAKUPIĆ SKRZYNIĘ BIEGÓW do MG TF . Dziękuję za zrozumienie. Pozdrawiam
Po nr. Vin
Twój samochód opuścił fabrykę 20 sierpnia 2003 i został wysłany do Francji. Kolor Lemans Green, natomiast modelowo jest to MY02.
Silnik to 1.8 135hp.
Skrzynię biegów jaką powinieneś kupić to PG1 C4BP.
Generalnie fizycznie przypasuje ci też każda inna skrzynia PG1 z dowolnego rovera/mg tylko że inne przełożenia będą miały wpływ na przyspieszenie i prędkość maksymalną tj. zwiększając prędkość będziesz się dłużej rozpędzał a zmniejszając vmax będziesz się krócej rozpędzał.
Co się stało z twoją obecną skrzynią ?
Jak już wcześniej wspomniałem zakup - bez wzgledu na awarię skrzyni... otóż nie wchodzi bieg drugi i piaty. Oczywiście byłem u mechaników i definitywnie nie wchodzi 2 i 5-ty bieg, nawet mechanik starał sie na lince podkręcić ale bez efekty. Innymi słowy .. z jedynki przerzucam będąc na wciśniętym sprzęgle na dwójkę ale dalej szybko manewruje do trójki i jest ok. dalej 4 jest ok ale już piątki nie wrzucam. Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Mar 26, 2016 14:02 ]
Ponadto dziękuję za dane dot. urodzenia samochodu . Miło mi poznać fachmana - super dzięki.
Czyli coś masz pokiełbaszone w papierach z wersją samochodu bo tf 160 ma 160KM a z vin wynika że masz 135 pytanie co jest pod blachą faktycznie. Nie jestem pewien ale skrzynia od 160 się rożni od skrzyni 135
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jestem w szoku , że tak działa forum. Jestem w gronie jak to święta... i wszyscy zdziwieni są Twoja reakcją. Podziw. Chciałbym po Świętach przekazać żonie w pełni sprawny samochód. Zapewne zdziwi co niektórych, że po sześćdziesiątce zaczyna się dopiero ŻYCIE. Chciałbym wszystkie elementy samochodu utrzymać w oryginale.. wnuki będą zadowolone.
Czy dalej możesz poprowadzić mój kłopot ze skrzynią?
Zdrowych,Wesołych Świąt.... również wszystkim na forum.
rzuciłem okiem w dokumentacje i wynika ze manualna skrzynia jest jednakowa w dowolnym modelu TF. niestety ale patrząc dalej widać ze ma zupełnie inne sterowanie biegami (linki) jak inne modele MG/rover (sztywne wodziki) i sama skrzynie pasuje z R45/25 MG ZS/ZR ale sterowanie biegami już nie. Na moje niestety musisz poszukać skrzyni z TF z innego modelu raczej nie podejdzie. Poszukaj jakiegoś anglika rozbitego na części bo samą skrzynię raczej baaardzo trudno będzie dorwać.
Spojrzałem na nasz portal rodzimy i widzę parę skrzyń jest a u dwóch użytkowników kupowałem i są solidni: http://allegro.pl/skrzyni...4982861713.html tu brałem dośc dużo części do freelandera i byli bardzo solidni i rzeczowi.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Akurat w 135 i 160 są takie same skrzynie
http://www.mgf.ultimatemg..._ratio_data.htm
Niemniej jednak na twoim miejscu sprawdziłbym co siedzi pod maską nawet dla własnego spokoju.
Jeśli masz wersję vvc 160hp to będziesz miał metalowy srebrny albo czarny kolektor dolotowy w kształcie prostokątu z napisem vvc. Na pewno nie będzie on plastikowy. Dodatkowo na sterowniku silnikamasz numer vin który nie będzie się zgadzał z twoim jeśli ktoś przełożył ci mocnoejszy silnik. Na końcu na skrzyni też jest naklejka z kodem kreskowym i napisem :
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jakby się nie udało znaleźć odpowiedniej skrzyni to dodam że zmiana na skrzynię taką jak jest w TF 1.6 (PG1 C6BP) zmieni nam prędkości maksymalne ok 7% tj. za 5 biegu przy 2000 obrotów zamiast jechać 70 będziemy jechać ~75 oczywiście kosztem przyspieszenia
BigBoyPL - dziękuje za wiedzę jaką posiadasz... ale praktycznie (przepraszam) ... byc może wywołałem niepotrzebnie burze na temat jeszcze nie ogarniętego MG TF w Polsce. Powiem tak... moi rówieśnicy oprócz 4X4 jeszce chcą - przepraszam - "poświrować" - i sądzę ,że Wasi rodzice do Nas należą. KONKRETNIE - CO MAM ZROBIĆ - GDZIE PRZYJECHAĆ I WYMIENIĆ - tę feralną skrzynię. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum