Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] z 1.4 na 1.6 pytanko
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414] z 1.4 na 1.6 pytanko
Autor Wiadomość
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 27, 2016 09:25   [R414] z 1.4 na 1.6 pytanko
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam pytanko czy gdybym chciał zrobić swapa na 1.6 to wystarczy ze zmienię blok silnika? Podobno słyszałem że głowica z 1.4 16v podchodzi do bloku z 1.6. Coś jeszcze trzeba zmieniać do tego swapa?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 27, 2016 09:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Nie Mar 27, 2016 11:26   

Chyba nie, ale zwróć uwage na koło zamachowe, najlepiej przelozyc to z silnika 1,4 wraz z czujnikiem polozenia walu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidek126 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 28, 2016 14:21   

według mnie należy wymieni cały słupek razem z wiązką elektryczną i ecu... nie lepiej od razu na 1,8 z skrzynia i półosiami??
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Mar 28, 2016 14:36   

dawidek126, niby dlaczego miałby te wszystkie rzeczy wymieniać ?
 
 
dawidek126 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 28, 2016 14:48   

ja robiłem swap na 1,8 to wymieniałem kompletny silnik razem ze skrzynią wiązka i ecu. W 1,6 miałem problem z kołem zamachowym coś nie pasowało ... zrobi jak będzie chciał. moim zdaniem jak ktoś decyduje się na swap to lepiej brać pod uwagę 1,8 niż 1,6. niema aparatu inny układ zapłonowy i ecu na sekwencyjnym wtrysku a nie na full group.... decyzja należy do niego:)
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Mar 28, 2016 15:19   

To że ty masz mems 3 nie znaczy że każdy mieć musi.
Poszukaj sobie info na temat rovera 200 1.8 MPI albo MGF 1.8 MPI na czym one niby miałyby działać ? Siedzi tam normalny MEMS 1.9 i aparat zapłonowy. Zobacz ile lata polonezów z silnikiem 1.8 a z ecu z poldka 1.4 ;]
 
 
dawidek126 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 28, 2016 17:04   

to tylko moje zdanie nie musisz sie z nim zgadzać. tak siadam i już szukam:)
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 06:12   

fajnie panowie dziękuje za pomoc nie rozumiem tego pisze ze chce przejść z 1.4 na 1.6 a wy mi piszecie o 1.8 no ludzie ogarnijcie temat.Jeszcze raz zadam pytanie:

jeśli kupuje blok z 1.6 to co muszę zmienić jeszcze by to wszystko trzymało sie kupy? podejdzie głowica z 1.4?
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Wto Mar 29, 2016 10:27   

Wiesia92 napisał/a:
jeśli kupuje blok z 1.6 to co muszę zmienić jeszcze by to wszystko trzymało sie kupy? podejdzie głowica z 1.4?


Nic, wszystko podejdzie. Można nawet smigać a ECU z 1.4 bo mapa paliwa i zapłonu jest bardzo podobna. Do pełni szczęścia ecu też mozna zmienić.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 10:47   

a powiedzcie mi jak mam problem z map sensorem co jest w ecu to da sie go naprawić? bo wiem tyle ze jest zabudowany w kompie. i nastepne pytanie czy po wymianie ECU co z imo?
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 12:20   

Da się wymienić map sensor, tylko będzie wtedy na zewnątrz.
Gdzieś na forum opisywałem jak i pokazywałem zdjęcia.
 
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 14:28   

no właśnie szukam i nie umiem tego tematu wyszperać nawet w kaciku zrób to sam tego nie ma:D
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Wto Mar 29, 2016 18:36   

Zobacz jakie są ceny na MKC104032. To od razu zapewni ci mapę taką jak fabryka nakazała a i rozwiąże sprawę MAP sensora.
Żeby działało immo trzeba z twojego ECU przelutować kostkę 93C46. Ewentualnie prosiłbym o weryfikację mojej wypowiedzi ;p
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 30, 2016 14:20   

to mam rozumieć że mam kupić takie ecu z takim kodem i będzie wszystko działać?

[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 15:20 ]
a powiedzcie mi jak mam poznać przy zakupie bloku silnika ze to faktycznie 1.6?:D
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sro Mar 30, 2016 15:05   

Nie da się tego poznać bo blok od 1.1 do 1.8 jest taki sam. Na bloku jest numer silnika ale i to nie daje 100% pewności.
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 30, 2016 17:12   

czyli nie ma zadnych cech charakterystycznych wiec kupuje kota w worku
 
 
 
dawidek126 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 30, 2016 17:23   

według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)

[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Mar 30, 2016 23:01   

dawidek126 napisał/a:
według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)

[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.


Patrzysz po kodzie silnika, ale np VVC ma 18K4K, tylko jego łatwo rozpoznac i bez tego ;) Ogolna zasada jest taka, że 1.8 ma od strony sprzęgła na wale otwór 22 mm a 1.6/1.4 ma otwór 14 mm. To dlatego, że 1.8 montowali tylko ze skrzyniami manualnymi PG1 a 1.4/1/6 z R65. Jakies tam wyjątki się zdarzały, ale to dość rzadkie przypadki.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 31, 2016 06:28   

zacekpl napisał/a:
dawidek126 napisał/a:
według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)

[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.


Patrzysz po kodzie silnika, ale np VVC ma 18K4K, tylko jego łatwo rozpoznac i bez tego ;) Ogolna zasada jest taka, że 1.8 ma od strony sprzęgła na wale otwór 22 mm a 1.6/1.4 ma otwór 14 mm. To dlatego, że 1.8 montowali tylko ze skrzyniami manualnymi PG1 a 1.4/1/6 z R65. Jakies tam wyjątki się zdarzały, ale to dość rzadkie przypadki.




przepraszam ale co twoja wypowiedz wnosi do tematu postu?

[ Dodano: Czw Mar 31, 2016 07:28 ]
to tylko patrzeć po średnicy tłoka tak?
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Czw Mar 31, 2016 19:48   

Wiesia92 napisał/a:
zacekpl napisał/a:
dawidek126 napisał/a:
według intercars silnik 1,4 ma oznaczenie na bloku 14K4F, silnik 1,6 16K4F , silnik 1,8 18K4F. trzeba zmierzyć średnice tłoków bo pewnie jest różna w zależnosci od pojemnosci. Dobre silniki tego powertraina : te same głowice, identyczne bloki, te same sterowniki:)

[ Dodano: Sro Mar 30, 2016 18:23 ]
1,6 i 1,8 średnica cylindra 80mm a silnik 1,4 średnica 75mm. tak podaje katalog tecdoc.


Patrzysz po kodzie silnika, ale np VVC ma 18K4K, tylko jego łatwo rozpoznac i bez tego ;) Ogolna zasada jest taka, że 1.8 ma od strony sprzęgła na wale otwór 22 mm a 1.6/1.4 ma otwór 14 mm. To dlatego, że 1.8 montowali tylko ze skrzyniami manualnymi PG1 a 1.4/1/6 z R65. Jakies tam wyjątki się zdarzały, ale to dość rzadkie przypadki.




przepraszam ale co twoja wypowiedz wnosi do tematu postu?

[ Dodano: Czw Mar 31, 2016 07:28 ]
to tylko patrzeć po średnicy tłoka tak?


Jakbyś przeczytał mój post dokładnie to nie musiałbyś zadawać kolejnych pytań, napisałem dokładnie czym się różni 1.6 od 1.8. Średnicę cylindra oba mają taką samą, różnica jest w długości wykorbienia wału korbowego. A nawet jeśli ta średnica byłaby różna, to co, do sprawdzenia zdejmowałbyś głowicę ?
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Pytanko nt.przepływomierza i obrotów
Luke83 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Gru 26, 2008 19:30
maniaq
Brak nowych postów [R416] Pytanko o paluch roz.
Lechos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Cze 08, 2007 19:09
sTERYD
Brak nowych postów [R416 Si 97r]Pytanko o MacPhersony.
Lechos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Gru 30, 2009 03:54
RealPorter
Brak nowych postów [R400] Osłona podsilnikowa - pytanko
bc4life Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Wrz 05, 2007 12:55
sTERYD
Brak nowych postów [R45 iDT '02] Szybkie pytanko o cisnienie w kolach
PopaY Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Kwi 08, 2010 15:49
PopaY



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink