Forum Klubu ROVERki.pl :: [825] Parę pytań o Rovera 825 sdi ,VM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[825] Parę pytań o Rovera 825 sdi ,VM
Autor Wiadomość
IPiotr 



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Śląskie



Wysłany: Sob Lip 08, 2017 11:31   [825] Parę pytań o Rovera 825 sdi ,VM
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1996

Witam wszystkich miłośników Rovera , i ja nie dawno stałem się właścicielem Rovera 825 sdi z 1996r z 2,5l turbo diesel VM , trochę tak wyszło , smutno też trochę wyszło ale w rodzinie u brata teściu zmarł a on był pierwotnym właścicielem , teściowa chciała go sprzedać i ja się stałem teraz jego właścicielem żal było auta bo wydaje mi się że dość egzotyczne na naszych drogach ?, ale auto ma też parę manka mętów , i rzeczy do zrobienia a auto jest dla mnie tajemnicą bo mało co o nim wiem co było robione , i też 8 miesięcy nie jeżdżone teraz się za niego biorę. Trochę czytałem o tych silnikach VM i wiele różnych opinii aż się go trochę boję czy nie będzie za drogi w utrzymaniu ,ma na razie przejechane 235 tyś nie wiem czy to dużo czy mało na takie auto?. na razie chce się nim pobawić zobaczymy co z tego będzie bo autko ciekawe…
Jeśli można się o parę rzeczy podpytać was ?
1. Poduszka po wieczna nie działa .
2. Coś skrzypi w zawieszeniu i oba tylnie koła dobijają do nadkoli , chyba amortyzatory poszły…
3. Nie działa centralny zamek z pilota ,z kluczyka działa .
4. Co ewentualnie w nim przejrzeć /profilaktycznie wymienić ? , oczywiści oprócz płynów życiodajnych olejów/ filtrów bo to zrobione. Zastanawiam się jeszcze na wymianą oleju w skrzyni biegów czy warto? ,i co jeszcze obejrzeć?....
5. Faktycznie ten silnik ma w rozrządzie koła zębate?, z tego co czytałem po neci jakoś specjalnie się tego nie serwisuje?...
6. Zwijacz pasa/naciąg ,od strony kierowcy słabo działa .
7. Trochę go rdza bierze przy nadkolach , no i auto nie wygląda za świeżo ,tapicerka itp. ale to już na późniejszy temat by go powoli doprowadzić do ładu.

Pozdrawiam.

[ Dodano: Sob Lip 08, 2017 12:31 ]
A jest może gdzieś opis znaczenia kontrolek na desce rozdzielczej ,bo nie wiem co niektóre znaczą .a czasem zapali mi się taka żółta….
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 08, 2017 11:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 17, 2017 21:29   

Witaj

IPiotr napisał/a:
bo wydaje mi się że dość egzotyczne na naszych drogach ?


dokładnie, jest egzotyczny, ja to właśnie lubię, jeździsz sobie przez rok i spotkasz taki samochód w trasie może raz :-)

IPiotr napisał/a:
ma na razie przejechane 235 tyś nie wiem


hmm na diesela to niby malo
niestety o tym silniku nie wiem nic... moze kolega Vigoslaw cos wiecej doda bo taki silnik mial.
poczytaj dzial 800 ale niestety nie ma tu tylu informacji co do 75 :-)


Ad.1 znalazlem dosc stara malo optymistyczna wypowiedz
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72508&highlight=820+srs

Ad.2 Skrzypienie jesli z przodu mi podchodzi pod przedni górny wahacz
https://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID004406 czyli czesc nr. 18 a dokładniej nr. 20

dobijanie tylnych kol to w/g mnie raczej wina sprężyn ale to mozna sprawdzic na przegladzie

Ad.3 pilot daje oznaki życia ??

Ad.4 Ja olej w skrzyni wymienilem na rekomendowany przez rovera MTF 94
Ad.5 nie wiem :-)
Ad.6 tu chyba tylko wymiana wchodzi w gre, chyba że cos gdzies jest przyciete przycisniete
Ad.7 U mnie byly robione u blacharza

co do kontrolek, hmmm manual do 800 chyba byl do pobrania na naszej stronie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 19, 2017 20:41   

Co do VM-a luzujące się szpilki głowicy, trzeba się im przypatrzeć chociaż raz w roku...
Do tego mi się skończyła kompresja :P
Silnik głośny i żeliwny :P
Cztery głowice to tez niezła egzotyka
Ogólnie silnik stosowany w Alfie Romeo, Jeep, Chrysler, Ford... był nawet we włoskich radiowozach.

Zadbany podobno i 300 tyś zrobi.
Mój padł przy 135 tys <lol>

Pozdro,

Vig
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
IPiotr 



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Śląskie



Wysłany: Pon Lis 27, 2017 19:18   

Dzięki za odpowiedzi , musiałem poszukać chętnego mechanika do niego bo nie każdy z tutejszych lokalnych chciał się nim VM zając . zawieszenie naprawione były sworzni i metalowe gumowe przeguby wymienione , i płyny oleje filtry.

Pilota właśnie nie mam przepadł centralny zamek działa z kluczyka tylko., teraz świeci mi się kontrolka od akumulatora ,byłem u gościa twierdzi że akumulator sprawny ino alternator podaje za słaby prąd by go naładować będę musiał go teraz zregenerować , choć gościu narzekał na kiepski dostęp do niego, dochodzę już 300tyś, dlatego myślę co w nim jeszcze przejrzeć , byłem już z nim na paru dłuższych wypadach i było bez problemów jak na razie.

O tych luzujących się szpilek głowicy nie wiedziałem , to ważne? Mam go 3 miesiąc ,a co było więcej robione to nie wiem . A skomplikowana naprawa? , bo silnik lekko się poci gościu twierdził by tego nie ruszać ,że jak ten silnik chodzi to przy nim nie grzebać bo ino można gorzej zrobić. ,

też mi się to podoba że egzotyka drugiego takiego na drodze nie widziałem, choć mechanicy kręcą nosem przy nim ale jak na razie jestem zadowolony , mam nadzieje że jeszcze długo posłuży.

[ Dodano: Pon Lis 27, 2017 19:18 ]
Witam ponownie część rzeczy już porobiłem ,nad nie którymi wciąż pracuję i trochę nowych wypłynęło ,

Alternator zregenerowany 500zł masakra ponoć ciężki dostęp części mało dostępne już, ale jest jak nowy ponoć wszystko było oryginalne, nawet na łożyskach pisało made in UK :grin:

Jedna z dziwnych rzeczy co nie dawno się pojawiło to że jak odpalę silnik to nie mogę go potem zgasić nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki , ktoś się z tym spotkał?. Już parę razy mi się to przytrafiło. Martwię się czy to nie pierwsze objawy tak zwanego rozbiegania diesla ? niby na obroty nie wchodzi pracuje na stałych minimalnych ino ciężko go zgasić,

I poszukuję dwóch tylni nadkoli do niego , może ktoś się z nimi spotkał , bo te co mam to są mocno popękane, a ciężko dokupić, może są jakieś inne/uniwersalne ktoś coś podpowie,

Poszukuję też napisu ROVER Na klapę bagażnika trafiają się ale od innych modeli i różnią się czcionką
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 27, 2017 19:45   

IPiotr napisał/a:
Martwię się czy to nie pierwsze objawy tak zwanego rozbiegania diesla


eee to dotyczy turbo dieseli

IPiotr napisał/a:
I poszukuję dwóch tylni nadkoli do niego ,


chodzi o te krotkie elementy we wnece tylnego kola od strony tylnego zderzaka ??

litery latwo sie odkleja od klapy ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
IPiotr 



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Śląskie



Wysłany: Pon Lis 27, 2017 20:02   

Przecież to jest turbo diesel , :razz:

Tak od wewnętrznej strony plastikowe nadkola tylnie są już popękane widać karoserię , chciałbym wymienić na nowe, chyba że nie dostanę to myślałem połatać je Żywica poliestrowa zestawem naprawczym.

Tak brakuje paru literek od pełnej nazwy były przyklejone :(
---

Zapomniałem dodać że zepsuło mi się też elektryczne otwieranie wlewu paliwa, z tego co oglądałem to ciężki dostęp jest też do tego mechanizmu :( , może ktoś się z tym spotkał, ewentualnie znowu do mechanika , ale ten bolec co blokuje klapkę nie odbija .
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 28, 2017 19:00   

IPiotr napisał/a:
Przecież to jest turbo diesel


:-| ups opinie ma lekkiego mułka, dlatego założyłem ze nie ma turbo :mrgreen:



mam 800 na czesci tylko kwestia w jakim sa stanie, tylko stoi 50 km ode mnie i w sezonie zimowym rzadko ja odwiedzam

eee z wlewem to pewnie problem mechaniczny, ja przy tym nie dłubałem, zatarl sie pewnie ten bolczyk, popsikaj jakims wd cx, jak sie nie rozrusza to trzeba bedzie rozebrac
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
IPiotr 



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Śląskie



Wysłany: Wto Lis 28, 2017 20:10   

Jakbyś miał coś czego poszukuję pasującego to chętnie odkupię,
właśnie że już psikałem i nic, raczej jak się do tego dobrać by naprawić,

Jeszcze jakby ktoś wiedział jak zdjąć boczek z drzwi , bo lekko mi się szyba nie do myka chciałbym się temu przyjrzeć też, ale jak po odkręcałem wszystkie widoczne śrubki /zaczepy to ciągle mi coś trzymało boczek ,
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 28, 2017 21:20   

pobierz sobie te pliki tam powinno byc opisane jak rozbierac

https://drive.google.com/open?id=0B_gXn4Np0srRZmpyYlJmSEhSTm8
https://drive.google.com/open?id=0B_gXn4Np0srRVFVwd3k2bTVNb0U
https://drive.google.com/open?id=0B_gXn4Np0srRZ0JQNFZySV9CU1U
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
IPiotr 



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Śląskie



Wysłany: Wto Sty 16, 2018 13:49   

Cześć mam kolejne pytanie ten mechanizm siłownik klapki wlewu paliwa próbowałem go naprawić ale raczej nic z tego nie będzie wyciągnąłem go i ma popękaną obudowę i jakby coś od niego odpadło , a od rover 75 , będzie pasować do mojego 825d ? , bo takiego samego nie mogę nigdzie dostać :( , od 75 jest ich sporo , ale czy pasują ? , lub jaki inny można zamiennie zastosować?. Pozdro
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 17, 2018 00:05   

niestety nie wiem tego, mysle ze od R75 nie bedzie pasowac, moze chociaz fotki z R75 dla porownania tego znajdziesz w necie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
IPiotr 



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Śląskie



Wysłany: Pią Cze 01, 2018 11:44   

Z wyglądu jak oglądałem na allegro to prawie podobne różnice na oko małe, jaki pisałem do paru sprzedawców ,to też mi nie umieli na to odpowiedzieć …

[ Dodano: Czw Lut 15, 2018 13:28 ]
Dalszy ciąg mojej nie równej walki z roverem, jakby kogoś to interesowało :razz: , ostatnio zaczęła cos elektryka świrować, po konsultacji z elektrykiem stwierdził że komfort komputer nawala jest on pod siedzeniem kierowcy i faktycznie źle to wygląda już zaczął rdzewieć i wilgoć do środka się dostała zalecił mi go wymienic, , 2dni z elektryką walczył ponoć dużo zimnych lutów było, powiedział że takiej elektryki już dawno nie widział już w szkołach technicznych o tym nie uczą już :razz: trochę był tym na początku przerażony mam nadzieje że to trafna decyzja bo od tygodnia czekam na nowy moduł kiedy dojedzie , mówi mi żeby do tego starego poszukać kogoś kto by go zregenerował /przelutował bo to już stary typ elektroniki i ciężko potem z tym będzie :cry:

[ Dodano: Pią Cze 01, 2018 12:44 ]
Hej a jaki płyn chłodniczy zastosować najlepiej do tego samochodu/chłodnicy?, zastanawiam się również nad wymianą przewodów gumowych są już trochę popękane dlatego pytam bo są ponać różne płyny ,w różnych technologiach wykonane…
 
 
zabor4 



Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 2



Wysłany: Wto Cze 05, 2018 19:43   

Witaj
Miałem kiedyś Rovera 825sd i na 90% miał zalane zwykłe borygo. Niedawno w swoim Roverku 825si V6 wymieniałem i teź zalałem zwykłe czerwone borygo. Jeśli zamierzasz sam naprawiać swojego Roverka warto zainwestować w książkę ( sam naprawiam Rover 800 czy jakoś tak :wink: )
 
 
IPiotr 



Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 17
Skąd: Śląskie



Wysłany: Czw Cze 14, 2018 18:46   

Dzięki za odpowiedź , nie jestem aż tak dobry w naprawach , a na przeglądzie mi wyszła popękana guma na pół osi to raczej dam to komuś zrobić, choć myślę po wymieniać płyny bo nie wiem jakie stare są chłodniczy ,wspomagania..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 827 ] pare czesci
pawel321 Rover serii 800 1 Pon Mar 31, 2014 07:27
soviet100
Brak nowych postów [R827] Pilot i kilka pytań
althenin Rover serii 800 6 Sro Cze 17, 2009 09:00
maciej
Brak nowych postów [R827] Problem ze skrzynią biegów i kilka pytań
saib_78 Rover serii 800 6 Pon Gru 28, 2009 20:55
blue827
Brak nowych postów [825v6]Gdzie znajdę silnik do Rovera 825v6 175km 1998r ?
Bartekborys86 Rover serii 800 3 Wto Maj 12, 2015 21:36
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink