Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 17:59 [R75] Układ zaworów w kolektorze ssącym - SILNICZKI
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Byłem dziś na mierzeniu Roverka kompem i wyszło że leżą silniczki sterujace przepustnicami w kolektorze ssącym (chodzi o silnik V6 2000ccm) - tzn "leżą" całe modułuy - w środku jest mały silniczek na 12V (taki jak w samochodech zabawkowych na baterie), jedna dioda prostownicza i dwa mikroswitche i przekaźnik. Po przelutowaniu płytki (robią sie tam zimne luty) pomierzyłem silniczek i okazało się że się w nim skończyły szczotki.
I teraz pytanie - gdzie można taki silniczek dostać - kupno całego modułu to sporo kasy a silniczek to pewno z 10 złotych kosztuje.
A może ktoś ma rozpiske co na którym kabelku jest (+12, GND, sterowanie i sygnalizacja)
4 piny tyle że aby rozkminić trzeba by sobie narysować schemat ... może go ktos ma ?
Podłaczenie do kompa kosztuje więc może na stole sobie bodepnę kabelki i sprawdze czy całosc działą.
Pozdrawiam
SL
ROVERO: Zasady pisania na tym forum - miłej lektury. tym razem poprawiam....
Jeśli chodzi o kabelkologię to opis w RAVE się niestety różni od rzeczywistości (troszeczkę ale różni) - generalnie bardziej zalezy mi na wykombinowaniu tych silniczków bo one za długo nie żyją - szczególnie ten od zaworu BALANCED - on częściej pracuje bo załącza się przy 2700 obr/min i jest bardziej zaolejony.
Moje autko jest z 2000 roku więc w sumie ten RAVE który znalazłm na roverki.pl chyba powinien być OK. No chyba że sa błedy ewidentne i w nowszych RAVE je poprawili.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum