Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Rezystory nawiewu.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 16:47
[R400] Rezystory nawiewu.
Autor Wiadomość
Desoft
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 12:52   [R400] Rezystory nawiewu.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Zmierzyłem rezystory nawiewu i wyszło tak:
0,2 ohma
0,7 ohma
3,3 ohma

Jak sprawdzić czy są sprawne:
Nie zapalamy silnika, zapłon wyłączony.
Wyjmujemy przkaźnik od dmuchawy. Znajduje się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, jest to środkowy przekaźnik. Jeżeli w samochodzi jest klimatyzacja to nie ma trzeciego przekaźnika tego bliżej nadkola, w jego miejsce załozona jest zwora.
Ustawiamy nadmuch na max (IV)
Omomierzem jedną końcówką stajemy na masie (np. klema akumulatora (-) )
Drugą wkładamy po nóżce przekaźnika nr 87 (stojąc przy nadkolu będzie to ta najbardziej na lewo)
Miernik ma pokazać wartość ~14 ohm. Jeżeli zdecydowanie odbiega od tej wartości to podejrzenia kierujemy na silnik lub przełącznik.
Po przełączeniu na III wartość zmierzona powinna wynosić ~14,2 ohma
Po przełączeniu na II wartość powinna wynosić ~15 ohma
Po przełączeniu na I wartość powinna wynosić ~18,3 ohma
Po prtzełączeniu na 0 ma być nieskończoność-przerwa.

Jak już padało tu wcześniej, niektórzy podawali że mają inne wartości oporności.
W sumie to nie przeszkadza, inna wydajność jest na poszczególnych biegach.
Ważne jest aby suma wartości wszystkich oporników nie przekraczała 5 ohm.
Jeżeli jest więcej niż 5 ohm, to na najniższym biegu może nie być już nawiewu.
Przy moim zestawie oporników nawiew na I jest ledwo wyczuwalny.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 25, 2010 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 12:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10940
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 14:07   

Desoft napisał/a:
Zmierzyłem rezystory nawiewu i wyszło tak:
0,2 ohma
0,7 ohma
3,3 ohma


wybacz że się czepiam ale który do którego biegu :?: czy może podajesz sumy oporników :?: bo ten 3,3 to całkiem spory i jeśli ja np miałem go na pierwszym biegu i zamieniłem na 1 ohm to teraz powinien mi silniczek calkiem nieźle na tm biegu śmigać, a jest tak jak opisujesz że ledwo dmucha :shock: a jeśli dla pierwszego biegu jest ten 0,2 ohma to u mnie raczej nie miało prawa ruszyć z 5 razy większym opornikiem :cry:
Tak się tylko zastanawiam :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Desoft
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 14:31   

To co podałem to są pojedyńcze wartości rezystorów.
Nie wiem jak jasno podać który jest od którego biegu, jak coś proszę o pytania.

0,2 ohma jest od III biegu - wlutowany pomiędzy styk przełącznika IV i III
0,7 ohma jest od II biegu - wlutowany pomiędzy styk przełącznika III i II
3,3 ohma jest od biegu I - wlutowany pomiędzy styk przełącznika II i I

To co podaję to dotyczy mojego Roverka, nie wiem czy są inne wersje.
Aby być pewnym co jest co proponuję przeprowadzić test jak podałem wyżej.
(Wyniki można dać na priva) Przy innej wersji silnika rezystory mogą być inne, stąd może tyle dyskusji jakie mają być rezystory, bo mogą być różne wersje.

Druga sprawa, że rezystory padają zwiększając swoja rezystancję - może któryś jest za duży "sam z siebie"?

Nie mam jak pomierzyć siły nadmuchu, podaję jak mam metodą opisową.
I - wentylator słychać tylko przy zgaszonym silniku, nawiew czuć jak sie przyłoży rękę do kratki.
II - trzeba się skupić aby usłyszeć wentylator, nawiew jest odczuwalnie większy, ale dalej "ręka na kratce"
III - wyraźnie słychać i dmucha bez zbliżania się do kratki.
IV - trzeba podgłośnić radio :-)
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 14:48   

Desoft napisał/a:
3,3 ohma jest od biegu I - wlutowany pomiędzy styk przełącznika II i I


Czyli ten powininem wymienić bo nie mam nawiewu.

Zdemontowałem schowek ale dalej nie bardzo wiem jak wyjąć filtr przeciw pyłkowy bo prawdopodobnie od niego będę miał dostęp do tych oporników [rezystorów] dmuchawy?
_________________
Adam
 
 
 
Desoft
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 15:07   

Tak to ten rezystor, będzie fizycznie widać przepalenie.
Jak wyjmiesz rezystory to opisz jak tego dokonałeś.
Jak będę miał natchnienie to pomyślę o płynnej regulacji nawiewu.
Tylko trzeba wyjąć starą regulację.

I jeszcze jedno jakie żarówki idą do świateł mijania i drogowych?, nie mogę nigdzie znaleźć.
Ostatnio zmieniony przez Desoft Sro Kwi 25, 2007 15:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 15:12   

W 400 jest dostep po odkreceniu schowka, u gory taka klapka na 2 srubki, moze w 45 jest tak samo?
Ostatnio zmieniony przez Lechos Sro Kwi 25, 2007 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 15:16   

Desoft napisał/a:
I jeszcze jedno jakie żarówki idą do świateł mijania i drogowych?, nie mogę nigdzie znaleźć.


Do świateł mijania H7 a do drogowych chyba tez ale nie dam sobie uciąć głowy :)
_________________
Adam
 
 
 
Desoft
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 15:19   

Lechos napisał/a:
W 400 jest dostep po odkreceniu schowka od gory, taka klapka na 2 srubki[...]


o którym schowku mowa? ten od pasażera?
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 15:23   

Desoft napisał/a:
jakie żarówki idą do świateł mijania i drogowych

drogowe to H1 a mijania H7

Desoft napisał/a:
o którym schowku mowa? ten od pasażera?

tak, tym od pasazera.
Sorka ale dalem przecinek nie w tym miejscu :wink:
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pią Maj 04, 2007 18:52   

Zdjąłem dziś płytkę z rezystorami, żeby jutro dokupić "druciki". U mnie dwa najmniejsze są przepalone, a największy jest już nadpalony z prawej strony (nie działa mi 1 i 2 bieg nawiewu). Wygląda na to że Desoft miał rację. Wszystkie rezystory wyglądają na inne. Myślę że wymiana tego to "bułka z masłem" jedynie trzeba by znaleźć odpowiednie rezystory. Poniżej zdjęcia:

 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Maj 05, 2007 19:40   

Temat długi jak rzeka i poruszany tyle razy, że sam już nie wiedziałem co mam zrobić (u mnie nie działał I bieg) wymontowałem płytkę, najcieńsza sprężynka była spalona, miałem odpalić kompa żeby sprawdzić wartość rezystora, ale jak sobie przypomniałem, że w prawie każdym wątku jest inna wartość :sad: , to po prostu kupiłem 1 ohm/10W bo taki zapamiętałem :oops:
Śmiga elegancko, jest zachowana różnica między prędkościami na poszczególnych biegach, tyle że rezystor jest dosyć duży, ceramiczny ale się mieści.
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Nie Maj 06, 2007 10:18   

Ja kupiłem też inne tzn. 1,5 Ohm / 9 W i też śmiga, tylko nie wiem czy się szybciej nie spali. W moim przypadku spalone były dwie sprężynki najmniejsze. Rezystory założyłem identyczne i dmuchawa działa prawidłowo.
 
 
gipsy2 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 160
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 11:02   

Witajcie,

Te zmierzone rezystory mają wg. złe wartości

ja zmieniłem na 0,8ohm 20W na 1 bieg i 1 lub 1,2ohm 20W na reszte ,tego największego nie zmieniałem.

Rezystory 10W paliły mi się (metalizowane i ceramiczne) więc polecam 20W , mam do takich dostęp - do dowolnych wartości za grosze.

Kupie ich więcej i postaram się odsprzedać je TomaTeam wtedy będą u nich bezproblemowo dostępne.

Pozdrawiam
_________________
Diaboł was zeżre!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Gdzie są rezystory nawiewu? Świeci się SRS
geforce003 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Lis 04, 2020 16:13
Maniekmaniek
Brak nowych postów [R45`01 1.8] Rezystory nawiewu - PILNE !
edzio123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Pon Gru 14, 2009 16:01
Lechos
Brak nowych postów [416 si jakie rezystory do nawiewu??]
formatuwka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Sty 05, 2010 18:50
formatuwka
Brak nowych postów [R400] Rezystory Dmuchawy
jakoś inaczej...
Pawson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 29 Nie Mar 01, 2009 12:36
szoso
Brak nowych postów [R400] jakie rezystory kupić?
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Mar 19, 2012 00:04
r0wl3n



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink