Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] ..i weź tu zdiagnozuj.. :/
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] ..i weź tu zdiagnozuj.. :/
Autor Wiadomość
Adolf 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 20:17   [MGF] ..i weź tu zdiagnozuj.. :/
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

wczoraj rano jak to często bywa wsiadłem do niebieskiego i do pracy..
rozrusznik bzyk.. i silniczek gada.. po jakiś 10-15s. wrzucam wsteczny
i zamierzam wyjeżdżać z garażu.. patrzę w lusterko a tam siakiś dym!..
szybko wyłączyłem, wysiadłem na miękkich nogach i lecę do tyłu..
zapach ogólnie rzecz biorąć spalenizny.. :/

ponowne odpalenie i.. nic.. wszystko w porządku.. więc pojechałem sobie do pracy..

dzisiaj rano.. odpalam patrzę w lusterko.. znowu dymek mała chmurka..
tym razem nie gasiłem i lecę do tyłu.. patrzę pod auto.. lekka chmurka ale żadnego
konkretnego miejsca..

jutro rano to się przygotuje i od razu pod auto..

ale nawet nie mam koncepcji.. :neutral:
siakieś iskrzenie na rozruszniku?.. też dziwne.. bo dymek był tylko po dłuższzym postoju..

hmm.. ma ktoś pomysł na co zwrócić uwagę?
_________________
ex - MGF
Ostatnio zmieniony przez emes Sro Lis 24, 2010 17:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 29, 2007 20:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 29, 2007 20:55   

ano ja mam pomysl

w/g mnie to dym z rury wydechowej
poprostu uszczelniacze zaworowe prosza sie o wymiane
u mnie jest podobnie, wielkosc chmury zalezy od czasu postoju :mrgreen:
gdy samochod stoi rozgrzany, olej przedostaje sie przez uszczelniacze zaworowe, do komory spalania

oczywiscie jest to charakterystyczny niebieski dymek, inny od dymu pochodzenia "elektrycznego"
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Adolf 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 21:04   

AndrewS napisał/a:
ano ja mam pomysl

w/g mnie to dym z rury wydechowej
poprostu uszczelniacze zaworowe prosza sie o wymiane
u mnie jest podobnie, wielkosc chmury zalezy od czasu postoju :mrgreen:
gdy samochod stoi rozgrzany, olej przedostaje sie przez uszczelniacze zaworowe, do komory spalania

oczywiscie jest to charakterystyczny niebieski dymek, inny od dymu pochodzenia "elektrycznego"


no więc właśnie.. na 90% to nie jest dym z rury wydechowej.. poza tym
absolutnie żadnej woni płynów ekploatacyjnych.. raczej typowa spalenizna,
zwarcie, przypalenie etc..
_________________
ex - MGF
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 29, 2007 21:16   

hmmm to moze gdzies na przewodzie od rozrusznika jest slaby styk, tworzy sie rezystancja, a jak rezystor w obwodzie w szeregu to wydziela sie cieplo, przejzyj przewody w okolicach rozrusznika
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Adolf 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 29, 2007 22:23   

AndrewS napisał/a:
hmmm to moze gdzies na przewodzie od rozrusznika jest slaby styk, tworzy sie rezystancja, a jak rezystor w obwodzie w szeregu to wydziela sie cieplo, przejzyj przewody w okolicach rozrusznika


ano jutro muszę przejrzeć.. ale też nie bardzo mi to gra, bo przecież
działo by się to przy każdym rozruchu..

także na chłopski rozum to raczej teoria o uszczelniaczach byłaby słuszna..

tylko wydaje mi się, że wtedy to kopciłby na niebiesko.. no i ubywało by oleju..
a ja od od prawie 20 tys km nie dolałem kropli oleju.. (wymiany co 10..) :neutral:
_________________
ex - MGF
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 30, 2007 09:42   

Adolf napisał/a:
działo by się to przy każdym rozruchu..


no niby tak

Adolf napisał/a:
tylko wydaje mi się, że wtedy to kopciłby na niebiesko.. no i ubywało by oleju..


zgadza sie u mnie jest niebieski dymek
a co do ubywania oleju to wystarczy ze do kazdego cylindra kapnie kropelka i chyba powinno starczyc na ladna chmurke :)
musisz po dluzszym postoju poprosic kogos o zapalenie, a ty wpatruj sie w rure :)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Adolf 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Maj 30, 2007 09:57   

AndrewS napisał/a:
zgadza sie u mnie jest niebieski dymek
a co do ubywania oleju to wystarczy ze do kazdego cylindra kapnie kropelka i chyba powinno starczyc na ladna chmurke :)
musisz po dluzszym postoju poprosic kogos o zapalenie, a ty wpatruj sie w rure :)

[ Dodano: Sro Maj 30, 2007 10:33 pm ]
jednak pierwsza diagnoza była błędna..

dym po odpaleniu zasuwa z wydechu..
dym biały, leci spalenizną.. absolutnie nie olejowy etc..

mam dwie teorie.. może już ktoś miał z tym do czynienia..

1. tłumik - tłumik raczej fabryczny (118 tys. km) i myślę, że wypalają się świństwa
ze środka..

2. katalizator - zaczyna się zapychać i może coś z tym związane..

może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
_________________
ex - MGF
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink