Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pęknięta głowica???POMOCY
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pęknięta głowica???POMOCY
Autor Wiadomość
Adiwu 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Bydgoszcz



  Wysłany: Wto Lip 03, 2007 17:13   [R75] Pęknięta głowica???POMOCY
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

:cry: Witam wszystkich!
Mój Rover 75 ma zdecydowanie za niskie i nierówne obroty, jest ociężały, słabo przyspiesza i silnik się trzęsie na biegu jałowym.W warsztacie powiedzieli mi, że przyczyną jest prawdopodobnie walnięta głowica. Uszczelka pod głowicą była już wcześniej wymieniana, a sama głowica naprawiana. Trzeba dodać, że miało to miejce w Anglii, a te ćwoki nie robią testu szczelności i planowania. Niedługo czeka mnie podróż do Polski, na razie uszczelka trzyma, olej i woda w chłodnicy ok., a silnik sie nie grzeje.
Mam pytanie, czy test na kompresję da jednoznaczną odpowiedż, jak można to jeszcze sprawdzić nie rozbierając silnika.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 14:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 03, 2007 17:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Wto Lip 03, 2007 17:17   

Na poczatek sprawdz prawidlowosc ustawienia rozrzadu, bo tam moze byc pies pogzebany
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Adiwu 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Lip 05, 2007 14:28   

Witam!
W niedzielę jadę do polskiego mechanika,może coś poradzi, chociaż wątpię , bo już raz go oglądał i nic nie wymyślił, Jakie ustawienie rozrządu powinno być dla R75 1.8?
A co do kompresji, ile barów na każdy gar i jaka jest dopuszczlna różnica?
Pozdrawiam
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 05, 2007 14:30   

Adiwu napisał/a:
Jakie ustawienie rozrządu powinno być dla R75 1.8?

Prawidłowe...
Poczytaj sobie artykuł na stronie klubowej. Dotyczy 1.4, ale w 1.8 jest tak samo.

Adiwu napisał/a:
A co do kompresji, ile barów na każdy gar i jaka jest dopuszczlna różnica?

AndrewS twierdzi, że ok. 15 i oczywiście róznica jak najmniejsza (mniej niż 1 bar...?)
Ja kiedyś jak w R200 sprawdzałem, to było ok. 12,5 i silnika dobrze chodził przez następne 40kkm.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Lip 05, 2007 15:12   

piter34 napisał/a:

AndrewS twierdzi, że ok. 15 i oczywiście róznica jak najmniejsza (mniej niż 1 bar...?)

Coś w tym jest bo w nowym (60kkm przebiegu) silniku mam 14 a w starym było ok 11 ale jak było widac na Zlocie też dobrze chodził :mrgreen:
W tym wątku było też o rozrządzie http://www.roverki.pl/for...ight=domino1985
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 05, 2007 15:30   

kompresje powinno sie sprawdzac z w pelni otwarta przepustnica, moze wyjdzie np. roznica ok 1 bara, pasowaloby to sprawdzic
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Adiwu 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Lip 06, 2007 11:19   

Witam!
Znalazłem nowy polski warsztat, zrobią mi generalny przegląd i kompresję za 30 funtów, uważam, że to dobra cena.
Kompresję normalnie, jak robia to w Polsce, bo w Angli to wlewają jakiś odczynnik i czekają na jaki kolor się zabarwi, czyli i tak nic nie wiesz.
Zaczynam mieć nadzieję, że wreszcie ktoś go naprawi, bo męczę się juz tak 2 miesiące i nikt nie potrafił mi powiedzieć, co się właściwie dzieje. Robiłem nawet komputerową, diagnostykę i wyszła tylko sonda lambda, a po jej wymianie jest nadal tak samo, chyba,że mam walnięty komputer, ZOBACZYMY.
Pozdrawiam
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lip 06, 2007 11:27   

Adiwu napisał/a:
Kompresję normalnie, jak robia to w Polsce, bo w Angli to wlewają jakiś odczynnik i czekają na jaki kolor się zabarwi

hmmm... :???: ja tam zawsze sprawdzałem manometrem w gnieździe świecy, ale ja to w ogóle jakiś dziwny jezdem ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Adiwu 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 14:27   

Witam.
Kompresja do bani.
Diagnoza po obejrzeniu głowicy najgorsza, czyli pęknięta.
Mam pytanie: czy jak kupię używaną głowicę to muszę ją najpierw dać planować i czy warto bawić się w używaną?
Czy jakbym zdecydował sie na nową to też planować? Bo zależy mi na czasie
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 18, 2007 15:07   

Adiwu napisał/a:
Mam pytanie: czy jak kupię używaną głowicę to muszę ją najpierw dać planować i czy warto bawić się w używaną?

Planować, a czy warto używaną...?
Wszystko zależy od stanu... Najlepiej kupić głowicę z gwarancją.
soulz (bodajże) przerabiał temat kupowania głowicy do 1.8 w R75. Poszukaj jego wątku. jest tam kilka pożytecznych informacji.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Adiwu 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 16:30   

Dzięki, uzyskałem odpowiedż na dręczące mnie pytanie tj; Czy będzie pasować taka do Rovera k-serii 1.4,1.6 i ,1.8 i zdaniem Senna tak. Mam okazję kupić nową za 400 funtów, słyszałem, że w tej cenie to chodzą używki, a nowa to dwa razy tyle.
Pozdrawiam
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 18:45   

sprawdz średnice tłoków , bo ja nie jestem pewny czy pasuje od 1.4 do 1.8 . WIem że tłok od 1.6 jest inny niż od 1.4
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 18, 2007 19:52   

PHJOWI napisał/a:
prawdz średnice tłoków , bo ja nie jestem pewny czy pasuje od 1.4 do 1.8 . WIem że tłok od 1.6 jest inny niż od 1.4

Ale tu chodzi o głowicę... :wink:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Lip 18, 2007 20:07   

piter34 napisał/a:
PHJOWI napisał/a:
prawdz średnice tłoków , bo ja nie jestem pewny czy pasuje od 1.4 do 1.8 . WIem że tłok od 1.6 jest inny niż od 1.4

Ale tu chodzi o głowicę... :wink:


No ale komory spalania w głowicy są dostosowane rozmiarem do srednicy cylindrów?
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 18, 2007 20:12   

no ale przeciez do kazdego silnika serii K kupuje sie taka sama uszczelke pod glowice
w koncu u soluza wyszlo, ze cus tam inne ma mocowanie napinacza
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Adiwu 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 10:14   

Czołem!
To znaczy mam się martwić czy nie? Bo już ją kupiłem, ma być jutro.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 19, 2007 11:45   

Glowice sa takie same, ale jezeli chcesz miec automatyczny napinacz to musi byc glowica z co najmniej 97 roku, a wogole to musi byc po 95 roku bo ma wieksze kanaly. Wiem ze piszesz ze jest nowa, ale wazne tez kiedy wyprodukowana :) .
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
soulz 




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Lip 20, 2007 14:01   

witam.
odlew jest taki sam. może nie pasować napinacz (ja kupiłem z 97 i był napinacz manualny), druga sprawa to rozmiar zaworów (w 1.4 są mniejsze niż 1.6 i 1.8)

pozdrawiam
_________________
Rover 75 Chrome, 1.8
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lip 20, 2007 21:05   

Sorry za OT ale to post do soulz: Dlaczego się poddajesz? Widziałem twojego Roverka na allegro, no chyba że zamierzasz kupić ten sam model :smile:
 
 
 
Adiwu 



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 24
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 15:52   

Witam!
Głowica okazała się własciwa, całe szcęście. Mam pytanie: po ilu dokładnie kilometrach muszę dokręcić śruby?
Czy można minimalnie podkręcić obroty, bo są wciąz za niskie ok. 650 i czy nie będzie to miało wpływu na ustawienia komputera?( dodam, że wymieniana była także przepustnica).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] pęknięta głowica
mateusz_konin Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Sty 11, 2012 22:25
Boncky
Brak nowych postów [R75] Pęknięta głowica.
saikwon Rover serii 75, MG ZT 26 Pią Lis 01, 2013 19:00
dawidd
Brak nowych postów [R75] Pęknięta głowica - FILM z testu
Maciek_S. Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Kwi 15, 2018 17:52
Maciek_S.
Brak nowych postów [r75 kV6] Pęknięta tuleja
Kamil1411 Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lis 24, 2013 20:00
Kamil1411
Brak nowych postów [ R75 ] Pęknieta cewka zapłonowa
TomekSBRK Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Paź 29, 2014 14:50
rtoip69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink