Wysłany: Sob Lis 03, 2007 21:12 [R827] Zapala się kontrolka PGM/FI
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1995
Witam!
Założyłem gaz sekwencyjny firmy Protector i po circa 1000 km zaczęła zapalać się kontrolka PGM/FI czyli awaria systemu wtrysku. Samochód jeździ sobie dalej bez objawów i na gazie i na benzynie. Wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie kasuje tą kontrolkę ale jednak czasem znów się włącza, nie ma reguły.
Gdy zbiornik gazu jest już pustawy nie przełącza na benzynę tylko szarpie i zapala się kontrolka awarii na przełączniku gaz-benzyna który jest jednocześnie wskaźnikiem poziomu paliwa gazowego.
Pytania:
Czy założenie LPG mogło uaktywnić coś, co zapala tą kontrolkę (PGM/FI)?
Czy to jest wogóle zależne od siebie?
Czy awaria sytemu wtrysku mogła "ogłupić" komputer od gazu?
Miał ktoś taki przypadek? Czego jeszcze ( ) mogę się spodziewać?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 00:48, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 03, 2007 21:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 306 Skąd: Radom
Wysłany: Sob Lis 03, 2007 21:40
W Astrze ale tam była zwykła instalacja jak przeszła na Gaz to sie bez przerwy paliła ta kontrolka a gdy przełączyło sie ręcznie na benzynę gasła po lekkim szarpnięciu
_________________ był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sob Lis 03, 2007 22:53
ciekawe czy zalozyli ci emulatory wtryskiwaczy ? bo w tym silniku wszystkie wtryski można wyłączyć przecinając tylko jeden kabelek (oczywiście przekaźnikiem).
i czy zakladali emulatory sond lambda? z tego co czytalem to nie są wymagane, ale możliwe że to nie prawda i jednak są wymagane, komp dostaje inne dane z tych sond i po jakimś czasie wywala błąd. Tak wogóle to te błędy możesz odczytać na podstawie ilości mrygnięć diody kompa który jest pod fotelem pasażera. >>link.
Ostatnio zmieniony przez blue827 Czw Cze 24, 2010 19:12, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli jest założony gaz sekwencyjny i zapala się kontrolka wtrysku to napewno jest bląd w sztuce. Wróć do gazowników i niech trochę popracują nad swoją instalacją.
Tak na marginesie, to w naszym technicznym FAQ na stronie klubowej jest link do procedury samodzielnego sprawdzania kodów błędów systemu wtryskowego PGM-Fi.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Jeśli jest założony gaz sekwencyjny i zapala się kontrolka wtrysku to napewno jest bląd w sztuce. Wróć do gazowników i niech trochę popracują nad swoją instalacją.
Nawet jeśli masz II gen. to jest to błąd w sztuce.
U mnie w R827 II gen. LPG 90 kkm od instalacji tylko 2 razy zapalił się "Check engine" - gdy zabrakło gazu i silnik zaczął się dławić.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
kwiat_paproci [Usunięty]
Wysłany: Sro Lis 21, 2007 16:50
Jedna z sond jest na granicy poprawnego działania. Skorzystałem z tabeli błędów i wywala błąd sondy lambda, albo jednej albo drugiej. Kontrolka zapala się bardzo rzadko, na ogół po dużym naciśnięciu pedału gazu albo jeździe powyżej 130-140 km/h. To jedno.
Reszta objawów spowodowana była nieprecyzyjnym ustawieniem komputera "gazowego" ale po 2-3 wizytach jest już ok.
To znaczy o ile parametry gazu są takie same - a to już osobna historia. Tankuję na ogół na Shellu ale i w różnych stacjach innych poza stolicą. Spalanie gazu na trasie przy jeździe ok. 110 km/h daje wyniki 11-15 l/100 km, obroty biegu jałowego raz są stabilne a innym razem falują. Gazownicy poprawiają bo gwarancja a za kilka dni znowu niespodzianki.
Wygląda na to, że albo jazda na gazie z jednej stacji i jeszcze lepiej z jednej dostawy, albo ciekawe życie automobilisty.
[ Dodano: Wto Wrz 23, 2008 00:31 ]
Zapomniałem jak widzę, że coś takiego się przydarzało. Po prostu auto znalazło dobrego speca od regulacji LPG, Pan Damian w Kaniach Helenowskich, koło takiego marketu przy trasie na Grodzisk. Polecam!
Regulacja + wymiana jednej sekcji. Tego, że padnięta nie dopatrzył się żaden z kilku poprzednich speców.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum