Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Drgania silnika i kierownicy jednocześcnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Drgania silnika i kierownicy jednocześcnie

Mocne drgania silnika i kerownicy na wolnych
Autor Wiadomość
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 20:33   [R620] Drgania silnika i kierownicy jednocześcnie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Witam wszystkich. czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Kiedy stoję na wolnych obrotach to czuję dziwną pracę silnika i czuję wibrację na kierownicy. Drgania są bardzo wyczuwalne. Sytuacja jest tylko na wolnych a dy dodam leciutko gazu ponad 1000rpm to ustaje. Silnik ma dobre poduszki, wymieniłem świece, przewody, palec i kopułkę, filtr powietrza. Próbowałem regulacji aparatem zapłonowym gdyż słyszałem że to pewnie wina zapłonu ale nie pomogło. Nie mam pojęcia co sie dzieje. Problem ten istnieje zarówno na gazie jak i na benzynie. Gdy rano odpalam silnik pracuje dobrze dopóki ma ssanie potem gdy się rozkręci i obroty spadną poniżej 1000rpm to drgania powracają. Są tak silne że czuć je na całym aucie a najbardziej na kierownicy. Czy ma ktoś jakieś pomysły co to powoduje i jak to usunąć??? Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 20, 2011 18:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 20:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sinior_kuba 




Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 5
Skąd: poznań



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 22:03   

witam. W r 416gsi 93r mojego brata jest identyczna sytuacja podczas wolnych obrotów ok1000rpm czuc drgania.Na podstawie zebranych przez nas informacji i porad znajomego może to byc wina zużytych świec,lub silniczka krokowego który jest odpowiedzialny za utrzymywanie obrotów.W środe albo w czwartek wymieniamy świece.Powiadomie cie czy problem zniknął czy nie.


pozdro :cool:
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 22:21   

A w jakim stanie macie poduchy silnika :?: Może czas je wymienić :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 05:24   

U mnie obroty są idealne więc to napewno nie ich wina. Może jestem zbyt wyczulony ale wydaje mi się że słysze głośne pukanie pod pokrywą zaworów. Może to one powodują problem? Co do poduszek to mechanik je oglądał i powiedział że są OK. Podjadę do niego dziś i nech sprawdza ponownie :razz:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 09:25   

to może trzeba zaworki podregulować... :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 09:27   

sTERYD napisał/a:
to może trzeba zaworki podregulować... :???:

Dobry trop.

Kobi84, czy silnik równo pracuje? Piszesz, że obroty idealne, ale dla mnie to nie jest do końca tożsame. :roll:

Dla pocieszenia: u mnie też czuć drgania na wolnych obrotach (po rozgrzaniu silnika). Nie jest to na tyle denerwujące, abym się przejmował. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 09:33   

Kobi84, dopisz w temacie wątku rocznik ROVERka !!
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 15:50   

Zawory były regulowane w grudniu i zrobiłem może jakieś 5k km. Mozliwe by już wymagały ponownej regulacji? Po ich dźwięku wydaje mi siężę mogą wymagać. Obroty na wolnych spadają w granice 700-750 i utrzymują się na tym poziomie. Wskażówka obrotów jest troszeczkę wyżej od pierwszej kreski pod 1k rpm w dół.

[ Dodano: Sro Kwi 09, 2008 16:51 ]
Co do drgań to są one naprawdę wyczuwalne na całym aucie i praca silnika jest głośniejsza niż kiedyś.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 16:08   

Kobi84 napisał/a:
tu się zatrzymuje wskazówka

Moim zdaniem ok...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sinior_kuba 




Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 5
Skąd: poznań



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:20   

witam ponownie u nas (ja i brat-właściciel roverka) dragania znikły po wymianie wszystkich świec :grin: silnik chodzi naprawde super,jedna ze starych świec była naprawde, mocno zużyta,więc wole nie wiedziec co w tym jednym cylindrze sie działo :cool:


pozdro
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 10:26   

sinior kuba napisał/a:
witam ponownie u nas (ja i brat-właściciel roverka) dragania znikły po wymianie wszystkich świec

Na "moje" drgania nie pomaga wymiana świec. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
marcel_n 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2003
Posty: 142
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 10:52   

W moim R600 również występują delikatne drgania.
Poduszki silnika są ok, świece ok, zawory po regulacji, przepustnica wyczyszczona.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 10:54   

Nie dajmy się zwariować. Nasze auta nie są pierwszej młodości. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 16:18   

Dziś miałem troszkę czasu w pracy więc pogrzebałem przy silniku. Odkryłem coś ciekawego. Mam założonego blosa i wskażnik AFR przy pomocy którego sobie reguluję miesznakę LPG. Otóż od czasu gdy pojawiły się wibracje wskażnik ciągle pokazuje mi bardzo bogatą mieszankę nawet gdy wkręcę pokrętło regulacji do końca. Na benzynie też na luzie często jest jakby ciut przy bogata. dziś zajżałem do przepustnicy i zobaczyłem że jest zasyfiona (klapka, i tai mały otwór będący przed klapką idący w stronę silniczka krokowego). Nasunę ło mi to następującą myśl: jeśli dobrze rozumuję to gdy silnik chodzi na wolnych klapka przepustnicy jest zamknięta a powietrze dostaje się tym dodatkowym otworem. Czyli gdy otwór jest zasyfiony i jego średnica jest mniejsza itp. to może to chyba powodować właśnie wibracje silnika dostarczająć mu zbyt mało powietrza. jednak pozostaje pytanie czy nie powodowało by to falowania obrotów? I jeśli moje wnioski są słuszne to czy wskazówka obrotów nie powinna być niżęj? Może juz jest ciut przy nisko? Dlatego proszę Wszystkich powrzucajcie zdjęcia położenia wskazówki na wolnych bym mógł je porównać. Powracająć do przepustnicy - gdy tylko ruszę klapkę i dam choćby odrobinką dodatkowego powietrza oprócz otworu wolnych to wibracje ustają i mieszanka wraca do normy na wskaźniku. Co o tym myślicie?

[ Dodano: Czw Kwi 10, 2008 18:20 ]
Pomyliłem się "i tai mały otwór będący przed klapką idący w stronę silniczka krokowego" to nie silniczek tylko czujnik położenia przepustnicy oczywiście.

[ Dodano: Czw Kwi 10, 2008 18:24 ]
Jutro lub w sobotę przeprwoadzę następujące czynności w silniku i myślę żę to załatwi sprawę.
http://www.honda.cba.pl/c...zepustnicy.html
http://www.honda.cba.pl/czyszczenie_iac.html
http://www.honda.cba.pl/regulacja_obr.html
http://www.honda.cba.pl/reset_ecu.html

[ Dodano: Sob Kwi 12, 2008 14:39 ]
No więc dziś zrobiłem wszystko co miałem. Troszkę pomogło. Silnik pracuje ciut lepiej ale myślę że muszę jeszcze wyregulować zawory.
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Maj 29, 2010 11:54   

Witam.
Wiem, że temat stary, ale wielu ma problemy z wibracjami przy jałowych obrotach, gdy silnik się rozgrzeje. U mnie dochodziło do takich drgań, że czułem się jak w dieslu (nie obrażajac użytkowników tych silników :) ) dosłownie latało wszystko. Gdy silnik był zimny żadnych drgań nie było.
Walczyłem z tym dobre dwa lata, łącznie z wymianą dwóch poduszek silnika, regulacja zaworów, czyszczeniem IAC.
Dzisiaj mogę powiedzieć, że odniosłem sukces. :ok:

Winne były zasyfione/zatkane kanały "by pass" w przepustnicy, które uniemożliwiają poprawne wyregulowanie wolnych obrotów biegu jałowego śrubą przy przepustnicy.
Zatkanie tych otworów powoduje ciągła pracę silniczka krokowego (IAC), który jak wiadomo powinien pracować tylko gdy silnik jest zimny lub obciążony (np. klimatyzacją).

Jeśli macie ten sam problem i chcecie się przekonać, czy to, to samo to wystarczy na rozgrzanym silniku (wyłączając wszystkie źródła poboru prądu takie jak dmuchawa, radio itp) wyciągnąć wtyczkę silnika krokowego IAC.
Po tej operacji silnik NIE POWINIEN zgasnąć, a obroty jałowe powinny wskazywać około 800-900rpm.
Jeśli jest inaczej to macie winowajce.

Cała operacja polega na wyczyszczenie kanałów w przepustnicy oraz regulacji wolnych obrotów jak tutaj: http://www.honda.cba.pl/regulacja_obr.html
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Drgania kierownicy - HELP
heng Rover serii 600, Honda Accord 10 Nie Kwi 06, 2008 21:14
heng
Brak nowych postów [R620] Drgania kierownicy
csdark Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Lis 02, 2007 07:52
KRYS
Brak nowych postów [R620] Drgania dławienie się pracy silnika
batman1021 Rover serii 600, Honda Accord 11 Pią Lis 26, 2010 18:22
sammer21
Brak nowych postów [R620Si] Drgania na kierownicy
liberoy Rover serii 600, Honda Accord 10 Czw Sty 12, 2012 15:50
bastek
Brak nowych postów [620Ti] dziwne trzaski i drgania kierownicy
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 26 Wto Cze 04, 2013 14:31
antonio3



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink