Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Pytanie o rozrząd
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Pytanie o rozrząd

Pilne
Autor Wiadomość
krychu 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 29
Skąd: szczecin



  Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 17:49   [R620] Pytanie o rozrząd
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam


Mam zapytania dotyczące rozrządu, a mianowicie.
1. Co ile należy zmieniać Pasek
2. Czy po przejechaniu 20 tyś km mógł pęknąć a bardzo rzadko przekraczałem 4,5 tys, gum też nie paliłem
3. jeżeli pękł to czy istnieje cień nadziei iż nie trzeba remontować silnika ?


Zadałem takie pytania albowiem dziś coś strzeliło w silniku, silnik zarzęził i samochód stanął, wypluł troszkę oleju.
Wymiana rozrządu miała miejsce gdy samochód miał przejechane 250 tys, przejechałem 20 tys km. i padł (prawdopodobnie). Mechanik u którego to czyniłem zapewniał mnie, iż w moim aucie należy wymienić na przebiegu 340 tyś, jeżeli to prawda będę miał powód to złożenia reklamacji, jeżeli nie, cóż polsilver tudzież gillet będę miały dostawę materiału

Przeprasza jeżeli było to na forum, lecz sprawa jest nagląca

Pozdrawiam Krystian
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 17:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 18:15   

krychu napisał/a:
1. Co ile należy zmieniać Pasek

W Twoim modelu pasek powinno zmieniać się co 100 000 km lub co 5 lat.
Ostrożni wymieniają co 60 000 km, ale Mariusz418 (klubowicz, szef serwisu w byłym ASO) mówi, że to nie potrzebne i 100 000 km dla silników Hondy jest ok.
krychu napisał/a:
2. Czy po przejechaniu 20 tyś km mógł pęknąć a bardzo rzadko przekraczałem 4,5 tys, gum też nie paliłem

Teoretycznie nie miał prawa jesli został wymieniony z napinaczem i rolką.
Niestety w PL wielu "mechaników" uważa, że wymienia się jedynie pasek, a to nie prawda.
krychu napisał/a:
3. jeżeli pękł to czy istnieje cień nadziei iż nie trzeba remontować silnika ?

Znikome szanse, bo nawet przy 1/2 obrotu zawory spotkają się z tłokami. :(

A gdzie Ci wypluł ten olej?
Bo raczej plucie olejem to nie obiaw paska...

krychu napisał/a:
Mechanik u którego to czyniłem zapewniał mnie, iż w moim aucie należy wymienić na przebiegu 340 tyś, jeżeli to prawda będę miał powód to złożenia reklamacji,

Po 20 kkm nie ma prawa zerwać się dobrze założony pasek, chyba, że został wymieniony bez napinacza i rolki, to wtedy i tak długo wytrzymał (kolegi Vectra wytrzymała tylko 5 kkm po takiej "oszczędnościowej" wymianie - kolega uwierzył "mechanikowi"... :( ).
krychu napisał/a:
jeżeli nie, cóż polsilver tudzież gillet będę miały dostawę materiału

Eee... Nie przesadzaj - myślę, że remont lub wymiana silnika się bardziej opłaca, bo wymiana silnika to jakieś 1500-2000 zł, a remont zależy od ilości uszkodzonych zaworów.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
krychu 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 29
Skąd: szczecin



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 19:29   

Silnik zarzęził i samochód stanął więc to chyba pasek, a nie wielką ilość oleju wypluł w okolicy pokrywy zaworów. Dzięki za informacje jutro, autko na lawetę i dalej do mechanika niech remontuje na własny koszt, skoro zagwarantował, iż wytrzyma 90 tys.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 19:33   

To powinienneś Jeszcze potwierdzić w fabrycznych papierach - najlepiej ściągnij z sieci Rave - to manual serwisowy ASO MG-Rover - tam będziesz miał informację fabryczną.
Możesz też ściągnąć manual do Hondy Accord, bo w końcu masz silnik Hondy.
Znajdziesz go tu: www.hondaaccord.strefa.pl
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
krychu 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 29
Skąd: szczecin



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 21:31   

Jeszcze raz dziękuje, choć z mym roverkiem jest coś nie tak. Trzy razy rozmawiałem w nim o jego sprzedaży, zawsze dwa dni po takiej rozmowie, następowała awaria , dwa razy pękał sworzeń a teraz po trzeciej rozmowie, poszedł pasek. Chyba żyje :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] rozrząd INA
fenomen1717 Rover serii 600, Honda Accord 0 Nie Maj 22, 2016 17:38
fenomen1717
Brak nowych postów [R620] Rozrząd !?
maG_xx Rover serii 600, Honda Accord 6 Pią Lip 09, 2010 18:21
maG_xx
Brak nowych postów [R620] Rozrząd
Proszę o pomoc w sprawach rozrządu
colwers1 Rover serii 600, Honda Accord 6 Nie Lip 05, 2009 14:04
Mazak
Brak nowych postów [R620] Rozrząd
Gość Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Kwi 10, 2007 14:56
piter34
Brak nowych postów [R620] Rozrząd
sammer21 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Lut 14, 2009 14:45
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink