Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 22:25 [Seria K] Klimatyzacja - przeszczep do Poloneza 1.4
Witam.
Chciałem zamontować w swoim samochodzie klimatyzację. Jako, że napędza go motor serii K z Rover'a zwracam się do was...
Mam prośbę do posiadaczy Rover'ów z klimatyzacją, o pomoc w postaci odpowiedzi i porad na temat klimy. Chodzi mi głównie o sposób mocowania sprężarki, ale może i inne graty da się upchnąć do poczciwego Polda.
Tak więc do rzeczy:
1. Jak jest mocowana sprężarka? Chodzi mi o wszystko, czyli miejsce montażu, sposób napędu, mile widziane fotki, wymiary, odnośniki do jakichś serwisówek.
2. Jakie wymiary ma parownik(to coś co jest w nagrzewnicy)?
3. Jakie wymiary ma skraplacz(to coś przed chłodnicą wody)?
4. Czy są różne wersje klimatyzacji w Rover'ach? Bo jakbym kupował to nie chciałbym, żeby połowa była np. od firmy X, a druga połowa od firmy Y
5. Jak wam się spisuje klima przy zagazowanym silniku 1.4? Czy jest strasznie zamulony? Czy nie ma tendencji do przygasania na wolnych obrotach?
A na koniec może trochę głupie pytanie, ale nie znam się na klimatyzacji na tyle i nie mam możliwości zobaczyć żadnego Rover'a na wzór...
6. Czy węże do klimy są giętkie czy sztywne(nie wiem, miedziane albo coś)?
Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 22:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sa dwa rodzaje montowanych klimatyzacji. Fabryczna valeo i niefabryczna diavia.
na Twoim miejscu wybralbym ta druga bo:
-nie bedziesz musial przestawiac alternatora(w przypadku fabrycznej zamienia sie on miejscem ze sprezarka)
-posiada elastyczne weze, w przeciwienstwie do aluminiowych rurek od fabrycznej.
Z przygasaniem nie ma problemow, chyba ze masz cos nie tego z krokowcem
Jesli chodzi o montaz, to chyba AndrewS bedzie najlepiej zorientowany, bo on sobie do fiata zamontowal
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
sa dwa rodzaje montowanych klimatyzacji. Fabryczna valeo i niefabryczna diavia.
na Twoim miejscu wybralbym ta druga bo:
-nie bedziesz musial przestawiac alternatora(w przypadku fabrycznej zamienia sie on miejscem ze sprezarka)
A to chyba nie do końca. Miałem R400 z niefabryczną DIavią i sprężarka była mocowana dokładnie tak samo jak fabryczna.
Jesli chodzi o montaz, to chyba AndrewS bedzie najlepiej zorientowany, bo on sobie do fiata zamontowal
no chyba tylko klimy w nim brakuje
schematy i rysunki klimy sa w Rave i to roznych wersji R
moja klima w kanciaku 214 Si ma troche gietkich i troche sztywnych przewodow
nie wiem czy w Twoim przypadku nie lepiej by bylo zastosowac hybryde, czesc instalacji z poldka, bo byly takie, czasami na allegro mozna taka instalacje kupic, a czesc od rovera np. sama sprezarka
ogolnie sporo zabawy przed Toba
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum