Forum Klubu ROVERki.pl :: [R418 1.8 GSD r94.] problem bicia na kierownicy :(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R418 1.8 GSD r94.] problem bicia na kierownicy :(
Autor Wiadomość
niuniek87 



Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 14
Skąd: zagranica



  Wysłany: Pon Maj 26, 2008 18:04   [R418 1.8 GSD r94.] problem bicia na kierownicy :(

witam wszystkich otóż mam problem i już nie wiem co to może być :( mam bicie na kierownicy przy hamowaniu. wymieniłem już wahacze końcówki stabilizatory i dalej bije :( proszę o pomoc :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 26, 2008 18:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Maj 26, 2008 18:05   

Krzywe tarcze?
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
niuniek87 



Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 14
Skąd: zagranica



Wysłany: Pon Maj 26, 2008 18:14   

być może nie wiem :( i chyba dopóki nie wymienie to sie nie dowiem :)
 
 
roverfun 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Pon Maj 26, 2008 18:21   

mam to samo w moim 214 jutro wymiana tarcz i klockow ;) oby pomogło
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Maj 26, 2008 20:18   

niuniek87 napisał/a:
...wymieniłem już wahacze końcówki stabilizatory i dalej bije ... proszę o pomoc

- krzywe tarcze hamulcowe
- nierówno wytarte klocki hamulcowe
- źle pracujące zaciski hamulcowe
- krzywe felgi
- niewyważone koła
- nieodpowiednie ciśnienie kół
- różna rzeźba bieżnika kół
to tak na szybko ;)
a zacznij za radą zouzy od sprawdzenia stanu tarcz i klocków hamulcowych :cool:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10940
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 26, 2008 21:31   

niuniek87 napisał/a:
chyba dopóki nie wymienie to sie nie dowiem :smile:

zawsze możesz sprawdzić bicie czujnikiem zegarowym np :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 27, 2008 15:54   

sTERYD napisał/a:
niuniek87 napisał/a:
chyba dopóki nie wymienie to sie nie dowiem :smile:

zawsze możesz sprawdzić bicie czujnikiem zegarowym np :cool:



A skąd to taki wziąść albo gdzie takie cuda mają i testują.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10940
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 27, 2008 18:38   

w każdym solidnym warsztacie powinni mieć, nie tylko samochodowym ;)
jak chcesz, to możesz kupić sobie w sklepie z narzędziami i dorobić statyw...
tylko taki czujnik to kilka stówek....
chociaż tutaj mają w bardzo atrakcyjnej cenie :???: :
http://allegro.pl/item365...2_lata_f_v.html
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
roverfun 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Wto Maj 27, 2008 18:50   

u mnie sie sprawa rozwiązała :-) tarcze byly do wymiany, klocki swoja drogą jechały po obręczu tarczy swoja gorna czescia i bylo takie wyraźne wciecie na klockach, a no i spiekła sie sruba jedna [od dociskow klocka ?], ale dalo rade po bojach z nią, odpuscila ;) teraz siedzi ATE i klocki ATE

W koncu nie trzęsie budą przy hamowaniu :cool:
 
 
niuniek87 



Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 14
Skąd: zagranica



Wysłany: Wto Maj 27, 2008 22:06   

no ja zabieram sie do wymiany w piątek albo sobotę :) ale jak będzie walić dalej to nie wiem spale ten samochód :P a natomiast jutro naprawa drugiego samochodu :) wymiana osłony przegubu w maździe 323F BG :)
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 27, 2008 22:23   

sTERYD napisał/a:
w każdym solidnym warsztacie powinni mieć, nie tylko samochodowym ;)
jak chcesz, to możesz kupić sobie w sklepie z narzędziami i dorobić statyw...
tylko taki czujnik to kilka stówek....
chociaż tutaj mają w bardzo atrakcyjnej cenie :???: :
http://allegro.pl/item365...2_lata_f_v.html



Potrzebny jest do tej operacji demontaż tarcz , czy wystarczy zdjąć koło ?
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Maj 27, 2008 22:34   

Armandoo napisał/a:
Potrzebny jest do tej operacji demontaż tarcz

Broń Boże :D
Najpierw sprawdzasz ew. bicie tarczy na samochodzie (ze zdjętym kołem).
Jeżeli jest ok, to szukasz problemu gdzie indziej :P
Jeżeli jest bicie, to możesz zdjąć tarcze, sprawdzić ich osadzenie (czy równo dolegają itd., bo to też może powodować bicie). Sprawdzasz samą tarczę - i już wiesz :D :P
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10940
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 27, 2008 22:43   

wystarczy zdjąć koło.
mocuje się ten czujnik sztywno do wahacza/ zwrotnicy tak żeby kulką dotykał tarczy w miejscu wytartym przez klocek (tak, żeby kolec wcisnąć w okolice połowy zakresu) , zerujesz czujnik i obracasz tarczą. I tak z obu stron...
Jeśli wskazówka się wychyla podczas obracania, to tarcza krzywa... Jak dobrze pamiętam to dopuszczalne jest 0,05mm.
Oczywiście wskazówka będzie trochę skakać, bo tarcza nie jest idealnie gładka, ważne, by podskakiwała cały czas mniej więcej w tym samym miejscu.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Radzio83 



Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 40
Skąd: Jelenia Góra



  Wysłany: Sro Maj 28, 2008 09:45   Problem z biciem

Zdejmij tarczę i daj tokarzowi żeby Ci je przetoczył i po kłopocie. Miałem to samo i pomogło od razu. Pozdrawiam
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 18:38   

Witam

, tak was podpytuję bo mam nowe tarcze , które mają zrobione dopiero kilka tysięcy ale zaczeła mi od około tygodnia drżeć przy hamowaniu kierownica.
Dzieje się to nie przy wszystkich zakresach prędkości.

Sprawa wydaje mi się a przynajmniej mam taką nadzieję , że nie leży po stronie tarcz :-(
Chciałbym , żeby tak było bo wydałem na nie kupę kasy , to tarcze : EBC nacinane i nawiercane :-)

Zmieniłem tez klocki na EBC Greenstuff oraz płyn na Motul.


Muszę koniecznie sprawdzić wszystkie warianty ale dla przyspieszenia diagnozy zacznę chyba od sprawdzenia tarcz.


Co ewentualnie może być jeszcze przyczyną ?

Ja obstawiałbym ,że może końcówki czy łączniki , nie znam się na tym aż tak dobrze , proszę o radę.


:-)
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 18:45   

Armandoo napisał/a:
Ja obstawiałbym ,że może końcówki czy łączniki

Podjedź na stację kontroli pojazdów żeby sprawdzili Ci czy właśnie coś w zawieszeniu tego nie powoduje. Podobnie jak ty obstawiam że może to być któraś z końcówek czy sworzeń wahacza np
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 20:13   

arczi83 napisał/a:
Armandoo napisał/a:
Ja obstawiałbym ,że może końcówki czy łączniki

Podjedź na stację kontroli pojazdów żeby sprawdzili Ci czy właśnie coś w zawieszeniu tego nie powoduje. Podobnie jak ty obstawiam że może to być któraś z końcówek czy sworzeń wahacza np



Tez mi sie tak wydaje.

Dzięki za radę.

Zastanawiałem się właśnie gdzie najlepiej to sprawdzić?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10940
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 20:17   

podjedź do Mariusza do babic ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 20:32   

Chyba tak będę musiał zrobić . Sprawdzą mi od razu zawieszenie. Nie korzystałem jeszcze z ich usług ale naczytałem się już o Mariuszu , że jest mistrzem w sprawach związanych z Roverkami i MG.


...he..he... Mam nadzieję , że czyta to Mariusz :mrgreen: i potraktuje to jako podlizywanie do ich firmy... :wink:
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 21:32   

Armandoo napisał/a:
Sprawdzą mi od razu zawieszenie.


Zacznij od sprawdzenia wyważenia kół :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R418 TD 94] Dziwne Drgania na kierownicy przy hamowaniu
niuniek87 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Nie Lip 15, 2007 16:00
niuniek87
Brak nowych postów [R418 GSD tdi '92] problem z obr. silnika
kopciu555 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
9 Pią Kwi 16, 2010 17:11
kopciu555
Brak nowych postów [R418 TD] Problem z hamulcami i miękki pedał
galadriela44 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Pon Sie 20, 2012 19:44
utal
Brak nowych postów [R418 TD] Pillot immobilizera
_papa_ Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Pią Cze 17, 2022 10:40
sTERYD
Brak nowych postów [R418] Wyjęcie licznika
niuniek87 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Czw Lip 05, 2007 14:01
niuniek87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink