Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Alternator? Świeci się lampka ładowania.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414] Alternator? Świeci się lampka ładowania.
Autor Wiadomość
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



  Wysłany: Nie Cze 15, 2008 13:48   [R414] Alternator? Świeci się lampka ładowania.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam

Zauwazylem pewna niepokojaca rzecz, przy niskich obrotach zapala sie lampka braku ladowana. dodam ze paski sa raczej sprawne (tak je juz ocenilo wczesniej kilku mechanikow)

Czy co sie dzieje z alternatorem? Co to moze byc? Czy warto wymieniac tylko wadliwa czesc alternatora czy caly dac regenerowac albo kupic zregenerowany z allegro (270pln z przesylka regenerowany Magneti Marelli)? Ile kosztuja poszczegolne czesci alternatora ktore sie nadaja do wymiany?

Na wtorek jestem umowiony z elektrykiem i on pewnie co to dokladnie jest, ale chcialbym wiedziec na co sie szykowac

pozdrawiam
_________________
820ti Coupe :-) raw power
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 16, 2011 21:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 15, 2008 13:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 15, 2008 14:28   

Stawiałbym na szczotkotrzymacz i regulator napięcia. Miałem kiedyś podobne objawy w Escorcie.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Cze 15, 2008 17:46   

wszedlem na polska strone z katalogiem Magneti Marelli i widze ze do rovera 400 1.4Si jest kilka opcji alternatora i dokumantacja ta jest niespojna :( Jak to jest w rzeczywistosci? Czy alternatory do aut z klima i bez sie roznia i czy w ogole duzo sie zmienialy te altki w czasie produkcji
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 15, 2008 23:06   

różnią się tylko mocowaniem od strony silnika, więc sam alternator jest taki sam :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Cze 16, 2008 12:38   

paff napisał/a:
chcialbym wiedziec na co sie szykowac


Na wymianę szczotek węglowych - tylko, ewentualnie sprawdzenie regulatora :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 10:24   

Witam,
Prawdopodobnie pada regulator napięcia jak już wyżej wspomniano. Jedź gdzieś zmierzyć prąd ładowania, by się upewnić. Sam regulator razem ze szczotkami kosztuje w granicach 15-20 złotych (podchodzi polski), a jego wymiana jest bardzo prosta. Najlepiej przed zakupem odkręcić ten regulator, w kieszeń i do sklepu by porównać, Pozdr....
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 17, 2008 13:08   

elektryk zdemontowal denata....na pierwszy rzut oka zuzyty komutator, ale zbada cale zwloki i da znac co sie jeszcze kwalifikuje do przeszczepu, dowiem sie dzis pod wieczor

[ Dodano: Wto Cze 17, 2008 22:01 ]
ha! udało sie, alternator sprawny, po przeszczepie komutatora z alternatora do fiata (ktoremu de facto po fiatowemu pekl korpus, komutator byl funkiel nufka) poczyszczeniu i poskladaniu do kupy jest zacnie :-)

ale ja stracilem 150pln ;-) bywa ;-) ale juz moge o tym zapomniec na czas jakis :D
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Kontrolka ładowania się świeci. Czy to alternator?
pitero10 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Wrz 05, 2011 19:34
pitero10
Brak nowych postów [MG ZS] brak ładowania, alternator ok
daniello Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Kwi 25, 2016 22:39
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Świeci się kontrolka ładowania i nie gaśnie
mielony22 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Nie Gru 14, 2008 14:12
Brt
Brak nowych postów [R414]ABS nie świeci
exon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lis 03, 2016 18:50
Excalibue
Brak nowych postów [r414]Świeci się dioda od akumulatora od 1,5k obrotów w dół
bysiu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Sty 13, 2016 16:03
bysiu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink