Jade wlasnie po autko MG ZR iDT 2005 z dobrego zrodla. Jako ze ja i moja kobieta jestesmy przyzwyczajeni do innych mocy i tuning jest nieodzowny, wybor padl na iDT a nie na 1.8 160 KM.
Chcialbym do autka zalozyc wiekszy intercooler, turbine GT1749VB, przelotowy uklad wydechowy w Eltecu plus uppipe i downpipe.
Czy mozecie mnie poprawic jesli cos zle dobieram i mysle.
Z tego co sie doczytalem GT17 ma taki sam kolniez jak GT15 a taka zdaje sie jest w 2.0 iDT. Dodatkowo czy ten silnik to wlasna konstrukcja rovera czy jakas kooperacja lub etc ?
Nie dziwcie mi sie ze chce takich duzych zmian, po prostu przy parametrach 295 KM 389 Nm w moim SAAB'ie 92x Aero ( Impreza WRX po face liftingu ) to 113 KM czy 160 KM to po prostu zawalidroga.
Pozdr.
Ziemowit
_________________ Niech żyją nietuzinkowe auta
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 16, 2008 05:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
z silnikiem wszystko ok myślisz i pewnie bedzie spory przyrost, tylko jest jeden drobiazg ---> skrzynia Jest niebałdzo przystosowana do przenoszenia wiekszych momentów. Padają łożyska. graniczna wartość wg. biuletynu producenta to 260Nm a tyle to ma diesel w wersji 113KM. Wiec właściwie każdy przyrost wykracza już poza granice producenta.
niestety w Polsce mało jest prawdziwych speców od kompresorów mimo ze patent jest dużo ciekawszym rozwiązaniem i mniej awaryjnym niż turbo. Będziesz miał problem ze znalezieniem kogoś kto to poprawnie ogarnie i wygospodarowaniem miejsca pod macha ale jak sie uda na pewno będziesz zadowolony widziałem dwa projekty z kompresorem jeden w alfie drugi w civie majstersztyk
Dysponuje takowym kontaktem gdy Twoj projekt ogarniesz i bedziesz sie bral za to chetnie pomoge. Jest to pewna firma Warszawie, ktora sie juz sprawdzila w kwestii superchargerow w tym dla jednego bardzo nietypowego autka. Pozdro!
Zaopiekowali sie godnie biala rolka na rejestracjach KNS - jest to gdzies w galerii, takze polecam. Tam byla kwestia swapa, potem custom IC, polosie, strojenie, modyfikacja przelozen kompresora, kolo zamachowe i kupa innych rzeczy takze chlopaki wiedza o co chodzi w temacie.
Podejrzewam, ze duzo mozna tez dowiedziec sie u chlopakow z:
podaj podaj bo z tego co czytałem na SR to większość firm sie nie podejmuje albo podaje cenę która ma zniechęcić... praktycznie wszystkie projekty które powstały to home made
Dysponuje takowym kontaktem gdy Twoj projekt ogarniesz i bedziesz sie bral za to chetnie pomoge. Jest to pewna firma Warszawie, ktora sie juz sprawdzila w kwestii superchargerow w tym dla jednego bardzo nietypowego autka. Pozdro!
Dziekuje bardzo mozliwe ze skorzystam, na razie rejestruje autko, tzn, celny, skarbowy etc
[ Dodano: Pon Wrz 29, 2008 17:45 ]
Konrad > Jaki kolektor wydechowy ma MG ZR ? Ma barany w stylu 4-2-1 schodzace sie pod autem czy taki zwykly jak w innych Roverach
Pytam sie bo w innym silniku Opla X20XEV wymiana na kolektor wydechowy taki jak w C20XE podniosla moment o 25 Nm i moc o 15 KM, a czytalem ze w silnikach typu VVC i VTEC taki kolektor obniza prog wlaczenia sie "sportowej krzywki".
_________________ Niech żyją nietuzinkowe auta
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 17:03
Nie. Mi sie wydaje, ze kolektor jest bez cudow. Ale sa do kupienia takie jak piszesz - widzialem juz kilka ogloszek. Tak oczywiscie. Da to przyrost. Ja to planuje na calkowity koniec albo oleje. Sadze, ze po walkach i smt bedzie to koniec tego co chce uzyskac. Raczej skupie sie na odelzaniu wirujacych mas w silniku. To napewno da fajowy efekt.
Nie. Mi sie wydaje, ze kolektor jest bez cudow. Ale sa do kupienia takie jak piszesz - widzialem juz kilka ogloszek. Tak oczywiscie. Da to przyrost. Ja to planuje na calkowity koniec albo oleje. Sadze, ze po walkach i smt bedzie to koniec tego co chce uzyskac. Raczej skupie sie na odelzaniu wirujacych mas w silniku. To napewno da fajowy efekt.
Ja jestem zwolennikiem nie grzebania w silniku, tak ja w moim 9-2X nie grzebalem
tak w MG ZR tez nie chce grzebac.
_________________ Niech żyją nietuzinkowe auta
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 17:33
Dlatego na razie proponuje raczej doprowadzic autko do seryjnych parametrow. Pozalatwiasz sobie formalnosci i jeszcze sporo rzeczy wyjdzie, ktore bedziesz musial zrobic w swoim autku bo nie sa one superbezusterkowe. Do kompresora dluga droga a montaz takiej instalacji wraz z zapewnieniem dobrej trakcji dla tego samochodu to jest kosmos w porownaniu do zalozenia sportowych walkow i zestrojenia silnika kompem. Moj tuning potrwa 2 dni i mam 100% zagwarantowany efekt wg. zamierzen i planu. Jak bedziesz robil to dam Ci kontakt fajny to sobie pogadasz o kompresorach bardziej dokladnie telefonicznie z pewna osoba. Juz sie mnie pytaja jak zamierzasz zalatwic problem wysprzeglenia kompresora wyciagnietego z czegos tam. Wiesz, ze jest takie cos?
Juz sie mnie pytaja jak zamierzasz zalatwic problem wysprzeglenia kompresora wyciagnietego z czegos tam. Wiesz, ze jest takie cos?
Nie musisz go wysprzeglac jesli zalozysz cos ala westgate/BOV na cisniene 0,45.
Oczywiscie moge miec nie dokladne informacje, ale najwiekszy problem jest kiedy hamujesz silnikiem zamyka sie przepustnica i kompresor tloczy i sie meczy. Generalnie
jesli nie zrobi sie ujscia cisnienia to kompresory wtedy sie psuja.
Zreszta BOV na 0,45 i tak planowalem wstawic bo jak cos niedajboze sie stalo to niechcialbym aby zbyt duze cisnienie dmuchnelo w auto, to przewidzialem od poczatku.
Mam juz takiego bowa(trzeba bedzie mu zmienic cisnienie na 0,45) razem z intercoolerem oryginalnym od WRX, ktorego na szczescie nie sprzedalem.
Jest to TMIC o bardzo malych oporach i wiec nie powinien wplynac na cisniene w ukladzie co nie jest bez znaczenia, bo wiekszosc magikow stosuje FMIC ktory jest bardzo fajny i wydajny tyle ze powieksza turbodziure
_________________ Niech żyją nietuzinkowe auta
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 17:45
Spoko- mozna tak to zalatwic. Czyli reasumujac co juz masz z zestawu? Co jeszcze brakuje i u kogo planujesz to montowac?
Moj tuning potrwa 2 dni i mam 100% zagwarantowany efekt wg. zamierzen i planu.
Tuning mojego SAABARU trwal lacznie 3 dni , a intercooler np. wymienialem sam.
Bo pajace z Mapteka chcieli mi weze wymieniac i spuszczac gaz z klimy, a to sa rurki aluminiowe, wystarczylo troche pmyslec delikatnie odpowiednio nagiac, odwrotnie zalozyc uchwyt do rurki i tyle.
To tak w kwestji mechanikow ktorzy od jakiegos czasu nie mysla i stali sie z mechanikow
wymieniaczami czesci az do skutku
[ Dodano: Pon Wrz 29, 2008 19:24 ]
Konrad_Zr160 napisał/a:
Spoko- mozna tak to zalatwic. Czyli reasumujac co juz masz z zestawu? Co jeszcze brakuje i u kogo planujesz to montowac?
Licytuje na Ebayu Eatona M45 z 2004 roku z Mini z malym potwierdzonym przebiegiem.
Mam BLOVA i IC od WRX.
Znalazlem odpowiednie kolko w katalogu producenta kolek wieloklinowych.
Rozmawialem z El-Teciem co bym mi dolot i mocowanie IC dorobili.
Rozmawialem z kumplem z http://www.44tuning.pl u ktorego duzo rzeczy robie,
ustalilismy ze odpalimy to bez dodatkowego sterowania na 0,3 i zobaczymy jak dziala
w razie problemow z odczytem z przeplywki, bedzie trzeba dolozyc map sensor, czujnik temperatury i swinke, ale te koszta tez nie sa jakies powalajace.
_________________ Niech żyją nietuzinkowe auta
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 18:43
Smt i tak warto miec - koszt niewysoki a zawsze poprawisz fabryke nawet w n/a. Ja mysle ze nawet po moim dolocie, wydechu i dostrojeniu nawet bez walkow juz bedzie odczuwalna roznica na plus. Szczegolnie licze na podwyzszenie odcinki na poczatek. Chcialbym 8 ale watpie. Nawet +500 bedzie fajnie.
Skoro silnik slaby to czemu chcesz go wyzej krecic czy to nie wplywa rownie zle na silnik jak softturbo Nie znam sie na silnikach Rovera ale w Oplu X20XEV bez znaczenia bylo czy turbo czy krecenie obrotow to silniki padaly.
_________________ Niech żyją nietuzinkowe auta
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Sro Paź 01, 2008 08:21
Ok. 500 rpm ma nie miec podobno zlego wplywu. Silnik jest lekki, flaki tez w srodku wiec lubia wysokie obroty. Przy 8 moga sie pojawic problemy z zaworami. Raczej z glowa do tego na poczatku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum