Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 1.4 8v 98r] chyba popsulem silniczek krokowy :(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200 1.4 8v 98r] chyba popsulem silniczek krokowy :(
Autor Wiadomość
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sro Gru 31, 2008 12:07   [r200 1.4 8v 98r] chyba popsulem silniczek krokowy :(

panowie w ten sloneczny dzien sprzatajac w aucie dolewajac plyny, postanowilem wyczyscic silniczek krokowy iii

wykrecilem go wyczyscilem szmatka.. i tak podciaglem go do siebie.. i wyskoczylo mi wszystko ... sprezyna itp ... zlozylem to spowrotem wcisnolem zakrecilem .. i kurcze nie dziala odpalam silnik a obroty na 4 tys.... wykrecilem go wyciagnolem to do przodu ... wkrecilem i spadly ponizej 800 znowu to samo lekko popchnolem i teraz jest na ok 1000 obr czy calkiem go popsulem??
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 31, 2008 12:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 31, 2008 12:52   

nie całkiem nie :P Silniczek ma jakieś ustawienie początkowe (ileśtam mm ma wystawać, czy coś takiego)
jak zawsze zapytam .... próbowałeś cokolwiek poszukać na ten temat zanim zapytałeś ??
http://www.roverki.pl/article.php?sid=413
http://www.roverki.pl/article.php?sid=334
http://www.roverki.pl/article.php?sid=312

moze to pomoże
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sro Gru 31, 2008 14:29   

tak czytalem o tym ale nie ma tam info jakie ma te ustawienia poczatkowe i ile ustaiwc...
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 31, 2008 14:55   

Ustaw na oko.
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sro Gru 31, 2008 15:02   

chyba jednak go !@!$#... bo ustawilem tak ze po odpaleniu na zik nym mialem jakies 1200 ale kurcze jak jade obroty mi sie zawieszaja:( np na 2,3 tys.. ku%$^ wiec chyba trzeba inwestowac w nowy...
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



  Wysłany: Czw Sty 01, 2009 14:29   

A jak przekręćisz kluczyk to słychać charakterystyczne terkotanie i trzpień silniczka krokowego się wsuwa bądz wysuwa? Jeśli tylko terkocze a trzpień "podryguje" w miejscu to nic z tym nie zrobisz :cry: Silniczek do wymiany. Podejrzewam że silniczek rozleciał się w momencie kiedy po zdemontowaniu go z kolektora ssącego przekręciłeś zapłon i bomba :evil: Na marginesie po założeniu spreżynki oraz osłonki trzpienia silniczka nie wolno go wkręcać ręką do końca, tylko załapać troszeczkę ręką a reszte elektrycznie.Jeśli wszystko jest złożone poprawnie to po zmianie polaryzacji napięcia powinnien trzpień silniczka wciągnąć się samoczynnie w korpus silnczka!Wtedy taki silniczek montujesz w odwrotnrj kolejności rozłączasz akumulator na około 15 min poczym włączasz silnik i na wolnych obrotach nic nie znieniając czekasz na załączenie wentylatora.Komputer po przekręceniu kluczyka ustawi silnik krokowy w odpowiednie miejsce stąd też jego nazwa :wink: Jeśli po odpaleniu obroty same wzrosną a po rozgrzaniu nie opadną to będzie oznaczało że niestety silniczek nie pracuje właściwie i czeka cie wymiana na nowy lub dobry używany :???: P.S. ja nie preferuje i nie polecam czyszczenia silniczka bez wyraźnych objawów jego niesprawnośći!!!!Pozdrawiam
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 15:16   

nic nie slychac chyba wogole sie nie rusza... kombinowalem nic.. popsulem go bo jak mi sie wszytsko rozpadlo na sile go wcisnolem.. potemn wysuwalem i wsuwalem.. ehh... sluchaj kolego jak kupie uzywke jak mam go zalozyc ? normalnie wkrecic i odpalic auto czy jak?
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 15:29   

Słuchaj jeśli kupisz inny to włóż do do gniazda tam gdzie jego miejsce i zobacz czy wchodzi cały tak , aby jego kołnierz oparł się na korpusie kolanka silniczka krokowego na kolektorze ssącym w całości i wtedy wkręć te dwie śrubeczki na mały torx. I to wszystko :grin: Podłącz kostkę do silniczka krokowego,odłącz akumulator na 15 min,podłącz i włącz silnik nic nie ruszając do czasu załączenia wentylatora. I to wszystko. P.S. Jestes nowy na forum więc jeśli uważasz ,że ci mój post coś pomógł :razz: to nie zapomnij o kliknięciu opcji"pomógł" :lol: Pozdrawiam
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 15:52   

jeszcze jedno pytanie:

gadalem juz z kumplem za 80 zl ma mi zalatwic sprawna uzywke. ale tak kupie uzywke zakrece ( jak czyscilem silniczek to tego kolana nie odrecalem sam silniczek... jesli nie dojdzie do konca to mam go recznie wysunac? czy zostawic jak jest ?

czyli tak zeby miec pewnoosc

wykrecam stary
wkrecam nowy
podlanczam
odlanczam aku
po 15 min podlanczam aku
czekam az wentylator ruszy
wylanczam silnik i juz powinno byc ok ?
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 16:01   

Dokładnie tak jak piszesz.Nie wciskaj ani nie wkręcaj ręcznie :twisted: Jeśli będzie za mocno wysunięty to włóż go do gniazda i delikatnie przytrzymaj(nie wciskaj) tak aby się nie wysunoł dalej i podłącz wiązke elektryczną do niego :wink: Druga osoba niech przekręci kluczyk na zapłon wtedy silniczek jak poczuje opór cofnie się troszeczkę. W razie protrzeby powtórz czynność aż do możliwośći montażu bez oporu. Nie zwalniaj delikatnego nacisku na silniczek gdyż rozleci się on jak ten poprzedi!Powodzenia
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 16:06   

ok jak tylko kumpel mi przywiezie ta uzywke tak zrobie... ten mam tak ustwwiony ze po odpaleniu lapie mi jakies 1000 obr. i tak trzyma :) zepsulem ale narazie jezdze dziekie za wszelka pomoc jak juz to zrobie to dam znac

[ Dodano: Czw Sty 01, 2009 16:13 ]
a czy w tych temperaturach silnik rozgrzeje sie na tyle zeby wentylator sie zalaczyl??
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



  Wysłany: Czw Sty 01, 2009 16:30   

[ Dodano: Czw Sty 01, 2009 16:13 ]
a czy w tych temperaturach silnik rozgrzeje sie na tyle zeby wentylator sie zalaczyl??[/quote]

Na wolnych obrotach na pewno chyba że na dworze będzie -10 :shock: Ale nie martw się na zapas :lol: Powodzenia :rotfl: :ok: :ok: :ok:
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 16:35   

sluchaj jeszcze jedno pytanie? jesli silniczek bedzie za bardzo wysuniety mowiles mi co robic a jesli bedzie za bardzo wsuniety? tzn nie bedzie dochodzil do konca tego kolana? mam go zakrecic i wlaczyc na chwile zaplon?
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 16:39   

To sam się ustawi po załączeniu zapłonu. Jak pisałem komputer o to zadba :grin: :mrgreen:
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 16:44   

czyli wazne zeby tylko weszedl? potem aku off po 15 min on i odpalam
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 16:45   

Nie tylko ale ma regulować zarówno otwierając większy przepływ powietrza jak i go przymykając :grin:
Ostatnio zmieniony przez TARADAJA Czw Sty 01, 2009 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 16:47   

n o i super wiem wszystko :) dzieki ... hehe ze mnie mechanik ajpierw psuje potem musze sie meczyc z naprawa.. ale jeden plus ucze sie na bledach :D
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 16:50   

Oby nie za często :mrgreen: ! Na przyszłość zapytaj jeśli czegoś nie wiesz bądz nie robiłeś na Forum na pewno ktoś coś dopowie, poradzi :!: To nie żadna hańba tylko zdrowy rozsądek. Powodzenia i Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku 2009!!!!!!!!!
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 17:21   

TARADAJA napisał/a:
Podłącz kostkę do silniczka krokowego,odłącz akumulator na 15 min,podłącz i włącz silnik nic nie ruszając do czasu załączenia wentylatora.

TARADAJA, sorki, ale nie wprowadzaj kolegi w błąd :nono:
już nie raz była mowa, że taki patent działa tylko z silnikami serii D hondy, a nie z serią K.
jeśli wykręciłeś trzpień z krokowca to mozesz mu śmiało powiedzieć papa :/ ten trzpień nie powinien się obracać, bo przy obracającej się śrubie krokowca się nie będzie wysuwał... jeśli teraz się obraca, to się tylko obraca razem ze śrubą, a nie przesuwa...
a po złożeniu krokowiec sam się powinien wyregulować, bo robi to za każdym razem kiedy wyłączasz zapłon- zamyka zawór wykonując sto procent kroków od maksymalnego otwarcia do maksymalnego zamknięcia, a potem otwiera się tyle ile trzeba. Wtedy słychać charakterystyczne terkotanie... :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 18:15   

czyli kolego steryd gdy bede mial nowy silnik poporstu zakladam zakrecam i to wszystko ?
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4SI 98r] Silniczek krokowy
smoczas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Lip 16, 2010 19:41
Ciufa
Brak nowych postów [R200 Si] Silniczek krokowy z 25
oizo64 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Paź 04, 2010 13:40
oizo64
Brak nowych postów [R200]Zacinajacy sie silniczek krokowy
Aviat0r Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Maj 14, 2013 10:27
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [214i 8v]silniczek krokowy z r200 do r214i8v
skoczkast Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Maj 27, 2014 09:23
skoczkast



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink