Wysłany: Sro Sty 07, 2009 13:49 [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75
Witam poszukuje wszelkich informacji na temat doladowanego silniczka 1.8 z 75. Glownie chodzi o szczegoly mocowania, detale i tego typu sprawy potrzebne do przekladki. Szczerze mowiac nie widzialem jeszcze na zywo tego silniczka. Wydaje sie byc niemal identyczny z fotografii do obecnego chociaz moge sie mylic. Moze ktos rozwazal taka modyfikacje i ma jakies materialy dotyczace tego tematu? Narazie jest to bardzo wstepny pomysl. Wszelki help mile widziany. Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 07, 2009 13:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:07
po 1 to jest tylko 150 konny silnik a Ty w ZR'ku masz 160 niby 170 wiec po co modyfikowac to tak jakby ciagnać drzewo do lasu po 2 to bylo by prawie audi czy bmw w budzie zrka:) ja wilal bym zostać przy VVC za duze koszta zabawy z silnikiem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:14
Kolego. Ja sie nie pytam po co Tylko o informacje od kogos ktory szukal i drazyl temat. Po to - bo masz znacznie prostsza i lepsza opcje krecenia tego w okolice 200+ koni i ponad 200+ niutkow w rozsadnych pieniazkach i mega fajny dol, ktorego nie ma szlifiera i nie bedzie nigdy miala. Wiadomo, ze gdyby doszlo do takiego swapa to strojenie itp itd nowy program. A po to. Bo jest to lekki silnik niewiele ciezszy od vvc i nie zmieni bardzo prowadzenia auta w zakrecie tak jak ciezki zeliwny kloc 2.0T. A na szybkich zakretach mi zalezy bardziej niz szybkim mistrzu prostej. I gdyby sie okazalo, ze mocowania i wszystko jest kompatybilne to jest to najprostsza sensowna metoda wyraznej poprawy osiagow tego auta. Co do kosztow tej zabawy ze wstepnych obliczen wynika, ze wyjdzie to bardzo podobnie i niewiele drozej niz pro montaz sportowych walkow i innych dupereli w temacie n/a. Bo to tez sie wiaze z dosc powaznym rozbabraniem silnika i jego w zasadzie remontem.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:31
ok zwracam honor nie unoś sie tak a ja mistrzem prostej nie jestm jesli to do mnie byl oale chetnie bym sie przejechal z Toba 1v1 po zakretach wlasnie na torze:]
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:32
Pelny luzik Ja rowniez humorystycznie No niestety jest taka zima, ze srednio bedzie opcja na spociku poszalec. Ale cos niecos sie poslizgamy
kiedys troche czytalem, i jest jeden problem... znalezc taki silnik z osprzetem to jak wygrac w totka . Patrzylem nawet za uszkodzonym r75 to nie znalazlem ani jednej sztuki na ebay/mobile z tym silnikiem...
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:45
jeśli masz dobre zimowki i lubisz jezdzic po sniegu (no z tydzien praktyki to było w moim przypadku z chlopakami) to na bukowinie Tatrzańskiej jest 6 km zamkniety odcinek drogi
goscie z zakopanego juz ktorys sezon jezdza tam po tych prawie 80 90stopniowych zakretach pod gore jeden za 2 swietna zabawa n otylk otrzeba juz troche jezdzić mieć dobre zimowki z przodu wezsze najlepiej nokiany extreme a z tylu moga byc gorsze wazne zeby "dupa" latala do pewnego momentu:) a na spot mozna zawsze sie umowic biorac pod uwage ze mam najslabsze auto z nich zawsze dojezdzam ostatni ale co tu porownywac roverka do audi s1, s2, BMw m3 i innych takich.. (wiem to na inny temat powinno leciec) pozdr
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
bez przesady widziałem ostania na allegro rozbitka z tym silnikiem ale faktycznie trzeba śledzić na bieżąco temat donmulanka a co z twoim nitro założone już? zarzyznasz już silnik
_________________ Tomcata na części info na PW
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 07, 2009 14:46
Sledze temat na razie od 4 miesiecy i faktycznie prosto nie jest aczkolwiek wpadaja od czasu do czasu takie silniki na brytyjskim ebayu w malymi przebiegami. Niestety jak mowie zobaczyc to na zywo jest praktycznie nierealne. Do tej pory byly z 4 warte uwagi "gole" silniki. Rozbitek to tez nie glupia opcja bo moze posluzyc jako dawca czesci, ktore byc moze sie odsprzedadza zmniejszajac koszt tej imprezy w czasie.
Donmulanka: No proste Ja rowniez w oryginale pochodze z Nowego Sacza i jak tylko jest mozliwosc i jestem tam to nie ma lepszej zabawy jak pojezdzic sobie po naszych zroznicowanych terenach gorskich zwlaszcza jak jest bialo.
po 1 to jest tylko 150 konny silnik a Ty w ZR'ku masz 160 niby 170 wiec po co modyfikowac to tak jakby ciagnać drzewo do lasu po
Bo z turbo benzyny wyciagniesz duzo wiecej i pewni emniejszymi kosztami niz z wolnossacej.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 07, 2009 21:37 Re: [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75
Konrad_Zr160 napisał/a:
Witam poszukuje wszelkich informacji na temat doladowanego silniczka 1.8 z 75. Glownie chodzi o szczegoly mocowania, detale i tego typu sprawy potrzebne do przekladki. Szczerze mowiac nie widzialem jeszcze na zywo tego silniczka. Wydaje sie byc niemal identyczny z fotografii do obecnego chociaz moge sie mylic. Moze ktos rozwazal taka modyfikacje i ma jakies materialy dotyczace tego tematu? Narazie jest to bardzo wstepny pomysl. Wszelki help mile widziany. Pozdrawiam
a nie wiesz nic na temat dodania T do silnika 1.8 16v ?
bo takowy mam a ponoc da sie to latwo zrobic w tym wypadku tak slyszalem
Wysłany: Sro Sty 07, 2009 21:52 Re: [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75
BoloSr napisał/a:
Konrad_Zr160 napisał/a:
Witam poszukuje wszelkich informacji na temat doladowanego silniczka 1.8 z 75. Glownie chodzi o szczegoly mocowania, detale i tego typu sprawy potrzebne do przekladki. Szczerze mowiac nie widzialem jeszcze na zywo tego silniczka. Wydaje sie byc niemal identyczny z fotografii do obecnego chociaz moge sie mylic. Moze ktos rozwazal taka modyfikacje i ma jakies materialy dotyczace tego tematu? Narazie jest to bardzo wstepny pomysl. Wszelki help mile widziany. Pozdrawiam
a nie wiesz nic na temat dodania T do silnika 1.8 16v ?
bo takowy mam a ponoc da sie to latwo zrobic w tym wypadku tak slyszalem
łątwo jak masz osprzet z 1.8T
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 07, 2009 21:55 Re: [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75
michone napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Konrad_Zr160 napisał/a:
Witam poszukuje wszelkich informacji na temat doladowanego silniczka 1.8 z 75. Glownie chodzi o szczegoly mocowania, detale i tego typu sprawy potrzebne do przekladki. Szczerze mowiac nie widzialem jeszcze na zywo tego silniczka. Wydaje sie byc niemal identyczny z fotografii do obecnego chociaz moge sie mylic. Moze ktos rozwazal taka modyfikacje i ma jakies materialy dotyczace tego tematu? Narazie jest to bardzo wstepny pomysl. Wszelki help mile widziany. Pozdrawiam
a nie wiesz nic na temat dodania T do silnika 1.8 16v ?
bo takowy mam a ponoc da sie to latwo zrobic w tym wypadku tak slyszalem
łątwo jak masz osprzet z 1.8T
no tak ale łatwo tego nie idzie wyrwac chociaz pewnie łatwiej czesc niz calosc
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Czw Sty 08, 2009 09:37
Jak masz 1.8 bez vvc to jest znacznie prostsza zabawa bo odpada Ci swap i pozostaje standardowe uturbianie jak kazdego silnika. Chodzi wlasnie o pozbycie sie klopotliwych zmiennych faz oraz o nizszy stopien sprezania silnika w zabawie na "grubo" - wiec masz znacznie lepiej i prosciej. Silniki wydaja sie byc identyczne. Zapewne doladowana wersja moze miec nizsze tloki lub jakiegos typu uszczelke odprezajaca i byc moze cos jeszcze innego. Czy ktos cos wie na temat mocowan, lap tego silnika? Martwiace jest to ze, to bylo w r75 wiec pewnie wszystko jest inaczej. Mozna tez prosciej zastosowac wlasnie 120 konna jednostke, poprostu uturbic lub gore vvc wymienic na klasyczna i tez bedzie to samo ale znowusz grzebiemy w silniku i rozbabrujemy go co tez nie bedzie tanie i potrwa Dla vvc swap bylby najszybszy i najpewniejszy - mamy na pokladzie fabryczny turbodoladowany silnik z dalsza opcja modowania i mozna od niego oczekiwac w miare fabrycznej awaryjnosci a drugi mozna odsprzedac lub dawca czesci i nie psujemy ani jednego przy takiej zabawie.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Czw Sty 08, 2009 09:52
ciekawe ile by kosztowalo uturbienie takiego 1.8 i kto by to zrobil w kais dobrych peiniadzach a nie w kasie przewyzszajacej zakup auta :)te]
cena faktycznie beznadzieja ponieważ dotyczy gołego silnika bez osprzętu... jeśli by zawierała osprzęt z turbina gotowy do swapu to można się zastanowić
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 146 Skąd: Dobre
Wysłany: Czw Sty 08, 2009 15:07
BoloSr napisał/a:
ciekawe ile by kosztowalo uturbienie takiego 1.8 i kto by to zrobil w kais dobrych peiniadzach a nie w kasie przewyzszajacej zakup auta :)te]
Tez jestem bardzo ciekaw bo chodzi mi to po głowie(ale obawiam się że może to być bardzo kosztowna impreza). Mialem 1,6 ale padł i zrobiłem swap na 1,8 120km i chciało by się jeszcze troszke więcej mocy... choć nie mogę teraz narzekac...
koszta ogolnie nie sa duze ponieważ wiekszosc części takich jak sprężarka, węże, blow off, wskaźnik boost, intercooler itd.. można dostać w używce w super stanie i za rozsądne pieniądze największy koszt to wyspawanie kolektora oraz zrobienie spływu chyba ze ktoś ma zdolności w tej dziedzinie ( lub ewentualne przerobienie starego za pomocą flansz ) reszta nie wymaga większych zdolności jest full informacji w internecie co i jak zrobić... wystarczy garaż i narzędzia
Ps zapomniałem o tym ze warto sprawdzić do ilu wyrobią wtryski oraz pompa bo jeśli nie to dodatkowy zakup.
Poniżej link do gotowca do 214 i 216 ( możliwe ze można tez zaadoptować do 1,8) albo zapytać może są gotowe kity
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum