Zdecydowanie odradzałbym gazowanie 1.8 VVC. Ten silnik nagrzewa się baaaardzo mocno. Na gazie tym łatwiej o przegrzanie go. Na dodatek on jest dość oszczędny (u mnie max to 12,5 przy b.ostrej jeździe) więc większego sensu w tym zabiegu nie widzę, gdyż koszt instalacji + przyśpieszonego HGFu może nie pokryć oszczędności w paliwie. Na dodatek traci się charakter auta (większa masa, niższa moc) No i zapomniałem dodać że mems3 podobno przystosowuje się do gazu, czego efektem są szarpanie na benzynie itp. Ja miałem instalację w poprzednim aucie i wiem czym to pachnie
co do przystosowania się kompa do gazu to kumpel już to przerabiał (w BMW 3 potrafił odpiąć akumulator z zamkniętymi oczami i po pięciu minutach bez padu odpalał jak nowy ja podziękuje za takie atrakcje.
12 L to dla mnie za dużo bo mam nim dojeżdżać do pracy
E, kupa nie prawda. Mój poldorower, który waży 1100 kg, posiadający silnik 1.4 MPI pali mi teraz czadu max. 9, a mam instalację II generacji, która, ma się rozumieć, sam reguluję, a silniczek sam naprawiam, żadnemu "szpecjaliście" nie dam się do niego dotknąć.
Do lata 2007, gdy odbijał jeszcze wielozawór, żarł mi czadu nawet w lato mniej jak 8 litrów, mam na to nawet chronologiczne zapiski, ale nie w tym rzecz żebym się bawił w udowodnianie.
Te silniki są wykonane z porządnych materiałów (tłoki, cylindry, zawory, wały, itd..) i gaz nie zaszkodzi im zupełnie, a wręcz przedłuży im życie, jakoże gazik dla silnika tłokowego to ambrozja.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
To dopiero kupa i pierdoły... Gaz to wyższa temperatura spalania przy słabo chłodzonym, przegrzewającym się, delikatnym i podatnym na HGF silniku. Nie mówiąc już o notorycznych problemach ze składem mieszanki i ryzykiem jej zubożenia (gwałtowny wzrost temperatury). SlawekS - też przerabiałem w Lanosie resetowania kompa zdejmowaniem klemy, ale po pierwsze mems3 ma podtrzymanie autoadaptacji - porządny reset tylko przez komputer, a po drugie jak mi szarpał w zimie na benzynie, a na gazie gasł (przy zimnym reduktorze) to praktycznie do pracy i tak jeździłem na benzynie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum