Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam!!
A wiec stałem sie nabywca pięknego R820ti coupe z roku 1995, nie bez pomocy zwiadu Tomka1212, który pozytywna recenzja tylko mnie upewnił w zamyśle ze warto pokonać 500km w jedna stronę po takie auto. Właśnie zacząłem proces rejestracji wiec auto na razie stoi a nie jeździ, ale przygotowuje sie do pierwszych prac konserwatorskich.
Co należałoby zrobić w takim aucie po zakupie, poza tym co się robi w każdym innym aucie?
Co jest typowego dla serii 800 o czym warto pamiętać?
Jak na razie planuje następujące:
- wymiana paska rozrządu
- wymiana oleju na 10w40 polsyntetyk i filtr
- wymiana filtra powietrza
- wymiana świec (czy to sa BKR6E V-Line 28 od NGK takie jak dla serii K??)
- uszczelka pokrywy zaworow do wymiany
- poci sie uszczelniacz prawej polosi
- głośnik w lewych drzwiach charczy (jakie to jest głośnik? jaki ma rozmiar? i na jaki można wymienić?)
- mieszek odrobinę sparciał przy gałce zmiany biegow
- płyn hamulcowy do wymiany
- gdzie moge kupic surowy kluczyk do R800?
- posiadam tylko jeden pilot (wg instrukcji tyle wlasnie bylo), jest to pilot z dwoma przyciskami i dioda na podczerwien, czy mozna to zaprogramowac w serwisie z komputerem testbook?
- jak sie w tym aucie reguluje poziom swiecenia swiatel mijania, bo strasznie w ziemie mi patrza
- jaki i ile oleju jest tu w manualnej skrzyni biegow, bo spotkalem sie z mylnymi informacjami
Co jeszcze moglbym zrobic zeby cieszyc sie ta piekna bestia?? Poza tym auto w super stanie mimo prawie 14 lat na karku
_________________ 820ti Coupe raw power
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 11:11, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 21, 2009 18:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sro Sty 21, 2009 19:33 Re: [R820ti '95]
paff napisał/a:
Co należałoby zrobić w takim aucie po zakupie, poza tym co się robi w każdym innym aucie?
Co jest typowego dla serii 800 o czym warto pamiętać?
-sprawdzić czy występuje dodatkowy pobór prądu ~0.2A przez moduł pamięci.
Tak naprawdę to jest wina CCU który powinien uciąć napięcie po 45sek. od wyłączenia zapłonu. Więc jeśli fotel kierowcy można regulować nawet późno po zgaszeniu samochodu tzn że cały czas pobiera prąd. Wiadomo można też sprawdzić pobór na klemie akumulatora, ale nie jestem pewien czy w 820 można tak sobie bezboleśnie odłączac akumulator więc lepiej niech ktoś to potwierdzi. Np przeczytałem że gdy odłączy się aku a w stacyjce będą kluczyki to komp od poduszki się blokuje i zapala się SRS.
- głośnik w lewych drzwiach charczy (jakie to jest głośnik? jaki ma rozmiar? i na jaki można wymienić?)
Trzeba demontować cały boczek! Pamiętam że Tomek1212 pisał że demontował, ale ja swoich narazie boje się zdejmować.
moje głośniki w drzwiach też harczą, zepsuły się od chińskiego świecącego radyjka którego już dawno się pozbyłem. Z tego co czytałem (niepotwierdzone) to fabryczne są 11cm, a po wyjęciu jakichś plastikowych dystansów można przykręcić 13cm bezpośrednio do drzwi.
Cytat:
- płyn hamulcowy do wymiany
ATE TYP 200 , bardzo dobre parametry, długi czas pomiędzy wymianami 3 lata,
ewentualnie tańszy ATE SL
Cytat:
- posiadam tylko jeden pilot (wg instrukcji tyle wlasnie bylo), jest to pilot z dwoma przyciskami i dioda na podczerwien, czy mozna to zaprogramowac w serwisie z komputerem testbook?
Jak Ci nie działa to spróbuj najpierw baterie wymienić 2x CR2032.
Można też kupić używany na podczerwień, Valeo, i zaprogramować u dilera wg specjalnego kodu który powinieneś mieć. Może być zapisany w obudowie starego pilota, np na płytce drukoowanej. Albo włożony do obudowy odbiornika podczerwieni w samochodzie, przy lusterku wtecznym.
Cytat:
- jak sie w tym aucie reguluje poziom swiecenia swiatel mijania, bo strasznie w ziemie mi patrza
zajrzyj do manuala, na górze są dwie śruby plastikowe, duzym srubokretem sie je reguluje.
- pilot dziala, ale dla swietego spokoju, ktory jest bezcenny chce dorobic drugi pilot, czy moge dokupic dzialajcy pilot uzywany i dac go doprogrmaowac testbookiem?
- co z kluczem? gdzie moge kupic surowke? jest powszechnie dostepna u kluczykarzy?
- co do specjalnego kodu to go niestety nie mam, na pewno nie jest w pilocie, czujnika IR przy lusterku jeszcze nie tykalem
- plyn hamulcowy w R400 uzywalem TRW Lucas DOT 5.1 (nastepca DOT4 i kompatybilny wstecz)
- gdzie znajde angielska instrukcje do Roverka 800 a najlepiej coupe?
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sro Sty 21, 2009 20:01
Tak wogóle to gratuluje zakupu bardzo oryginalnego samochodu, który mam nadzieje w przyszłości będzie miał wartość kolekcjonerską, a może już powinien zaliczać się do youngtimer?
paff napisał/a:
- pilot dziala, ale dla swietego spokoju, ktory jest bezcenny chce dorobic drugi pilot, czy moge dokupic dzialajcy pilot uzywany i dac go doprogrmaowac testbookiem?
O test booku nic nie wiem.
Edit: elektryka w 800setce jest dosyć skomplikowana.
Cytat:
- co do specjalnego kodu to go niestety nie mam, na pewno nie jest w pilocie, czujnika IR przy lusterku jeszcze nie tykalem
warto sprawdzić, gdzieś czytałem że dilerzy czasami tak wkładali ten kod. ja mam na plastikowej płytce.
Cytat:
- plyn hamulcowy w R400 uzywalem TRW Lucas DOT 5.1 (nastepca DOT4 i kompatybilny wstecz)
jeśli często wymieniać to 5.1 ma faktycznie super parametry ale tylko jako nowy, później z racji że jest strasznie suchy , bardzo łatwo wchłania wilgość co obniża jego parametry.
Ostatnio zmieniony przez blue827 Wto Lut 17, 2009 22:31, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Sro Sty 21, 2009 20:31
blue827 napisał/a:
Trzeba demontować cały boczek! Pamiętam że Tomek1212 pisał że demontował, ale ja swoich narazie boje się zdejmować.
moje głośniki w drzwiach też harczą, zepsuły się od chińskiego świecącego radyjka którego już dawno się pozbyłem. Z tego co czytałem (niepotwierdzone) to fabryczne są 11cm, a po wyjęciu jakichś plastikowych dystansów można przykręcić 13cm bezpośrednio do drzwi.
Po zrobieniu dystansu 1,5cm między głośnik i blachę, obcięciu takiego jednego cypelka mocującego orginalną maskownicę i złożeniu drzwi lekko na siłę wchodzą 16cm
paff napisał/a:
Co jeszcze moglbym zrobic zeby cieszyc sie ta piekna bestia?? Poza tym auto w super stanie mimo prawie 14 lat na karku
Ja bym sobie pojeździł na twoim miejscu. Za jakieś 2 tygodnie tak się przyzwyczaisz, że większość aut będzie biedna i niewygodna.
czy ktos mi powie na prawde na pewno jaki tu jest olej w skrzyni manualnej?? w jednych manualach widze ze jest to silnikowy 10w40 semisyntetic a w innych miejscach ze olej MTF94
A po co chcesz wymieniac olej w skrzyni manualnej Myślę, ze nie ma sensu, zostaw tak jak jest. Zrób te graty z SRS, zobacz co blokuje ręczny (o ile dalej blokuje), no i to co wymieniłeś.
Jak chcesz to ci podeśle link do tych instrukcji, ponieważ jak nie jesteś klubowiczem to sam nie zdobędziesz do nich dostępu. Wiem, bo sam już przez to przeszedłem, ale dzięki uprzejmości jednego usera (nie powiem kto, żeby potem nie miał problemów) udało mi się ściągnąć te dokumenty, a jest tego naprawdę sporo.
P.S. Żeby była jasność, jak sie kiedyś spotkamy to wisisz browara, najlepiej z sokiem malinowym ...
Szybko,sprawnie a co najważniejsze idealne odwzorowanie oryginału i 100% skóra.
Można dobrać inny kolor nici w cenie.
Co do ceny to nie wiem czy drogo czy tanio...
Tomek1212, - za SRS sie wezme jak auto bedzie w pelni jezdzace i zawitam na testbooka. Uprzednio znajomy blacharz w sposob kompetenty zajzy za zegary bo mniemam ze byly ruszane, bo z prawej strony wystaje przy nawieiwie kokpitu troszke bialego kleju i sam kokpit cos trzeszczyw desce rozdzielczej.
Bardziej mnie klopocze to ze co jakis czas kompletenie nie dziala elektryka wszystkich luksusow, czy to ich sterownik? luz na przekazniku/bezpieczniku glownym od luksusow? gdzie tego szukac?
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Sty 22, 2009 08:10
Cytat:
Bardziej mnie klopocze to ze co jakis czas kompletenie nie dziala elektryka wszystkich luksusow, czy to ich sterownik? luz na przekazniku/bezpieczniku glownym od luksusow? gdzie tego szukac?
Pod kierownicą jest szara skrzynka z bezpiecznikami. wyciągnij ją i popraw wszystkie luty na płytce.
- wymiana paska rozrządu
- wymiana oleju na 10w40 polsyntetyk i filtr
- wymiana filtra powietrza
- uszczelka pokrywy zaworow do wymiany
oprócz tego ,ja wymienilem tez napinacz rozrzadu i 3 uczelniacze walkow
paff napisał/a:
- gdzie moge kupic surowy kluczyk do R800?
Senn bez problemu dorobil w punkcie dorabiania kluczykow w pulawach
paff napisał/a:
posiadam tylko jeden pilot
ja tak samo
paff napisał/a:
jaki i ile oleju jest tu w manualnej skrzyni biegow,
ja kupilem 2,5 L MTF powinno wystarczyc
blue827 napisał/a:
czy w 820 można tak sobie bezboleśnie odłączac akumulator więc lepiej niech ktoś to potwierdzi.
ano ja przy okazji prac nad paskiem rozrzadu, wyjalem calkiem aku, oczywiscie samochod byl otwart,y czyli alarm rozbrojony
potem wlozylem aku i poprostu odpalilem gablote
aha i nie pamietam gdzie w momencie odpinania aku byly kluczyki, byc moze ze w stacyjce a dopiero później
je wyjalem
Konix napisał/a:
Pod kierownicą jest szara skrzynka z bezpiecznikami. wyciągnij ją i popraw wszystkie luty na płytce.
jest tez taki sterownik u Senn'a go przelutowalismy i od tamtej pory nie ma problemow z elektryka,
jeszcze nie rozgryzlismy filtra paliwa, jakis niezly wynalazek to jest, chyba bedzie z nim problem
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
AndrewS ty masz inny system alarmu chyba. paff jesli masz taki odbiornik obok lusterka wstecznego to masz starszy typ zabezpieczenia o ktorym wspominal blue827
Tak - warto przelutowac nozki CCU. To taka czarna skrzynka nad pedalami. Przykrecona na dwie sruby (chyba osemki)
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Sty 22, 2009 21:53
Co do olej w skrzyni biegów to jeśli ci się poci uszczelniacz to w pierwszej kolejności wymienić go bo co z tego że wymienisz olej jak ci ucieknie.
Na dolewki można stosować zwykły 10W40 a wymienić najlepiej na MTF94 lub jego zamiennik. Olej 10W40 był zalecany gdy jeszcze nie było MTF-a w sprzedaży ale ponoć wymiana na MTF-a polepsza ogólna pracę skrzyni biegów (np biegi łatwiej wchodzą - z takimi opiniami się spotkałem).
Myślę ze każdy dobry olej do skrzyni biegów zgodny z zaleceniem producenta (czyli 75w/80w) mógłby być. Ma smarować i tyle.
Np Valvoline na swojej stronie internetowej zaleca swój produkt valvoline MaxLife ATF - który jak nazwa wskazuje że jest przeznaczony dla automatów. Ale słyszałem o człowieku który tym olejem zalał civica z roveroskim dieslem (co za tym idzie i skrzynią PG1) i nie odczuł jakieś specjalnej różnicy.
Na allegro jest firma która sprzedaje oleje firmy Kroon-Oil i w ofercie jest olej spełniający wymagania MTF-94 :
jaki i ile oleju jest tu w manualnej skrzyni biegow
Ja z racji walniętego uszczelniacza półosi musiałem wymienić olej. Rzeczywiście, wlałem około 2,2 - 2,3l (a kupiłem u Tomiego flaszkę 2,5l, więc jeszcze odrobinę zostało).
Marrkus napisał/a:
ponoć wymiana na MTF-a polepsza ogólna pracę skrzyni biegów (np biegi łatwiej wchodzą - z takimi opiniami się spotkałem)
No, zdecydowałem się na oryginalny MTF 94 i coś w tym jest. Biegi wchodzą o wiele łatwiej, nawet w czasie znacznych mrozów, szczególne uwagi miałem do 1. i 2. biegu, a teraz nie mogę się przyczepić niczego
paff napisał/a:
gdzie moge kupic surowy kluczyk do R800?
Ja znalazłem surowiec no chyba już w ostatnim punkcie dorabiania kluczy w Opolu, ale udało się. Najbardziej mnie bawiło, jak fachowcy zgadywali od czego to jest kluczyk. Najczęściej mówili: MAN lub inne ciężarówki
paff napisał/a:
mieszek odrobinę sparciał przy gałce zmiany biegow
Kluczyk zalatwiony - bez problemu i zamiennik wyglada tak samo jak orginal poza tym ze nr seryjny surówki koles spytal jakie auto, rzucil okiem w katalog i mial go w reku po minucie szukania
no i udalo mi sie to zrobic za 20pln wiec jedno zrobione
[ Dodano: Pią Sty 23, 2009 09:17 ]
Chłopy!
przyznawac sie jaki jest ten filtr oleju do silnika T 136km/200km turbo?
to w koncu jest taki jak do serii K (tak mowi cross-reference na stronie filtrona) czy jest inny?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum