Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [R220SD '97] Check Engine, głośny klekot
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [R220SD '97] Check Engine, głośny klekot

brak mocy, prawie wogóle nie wchodzi na obroty... (przeskoczył rozrząd....)
Autor Wiadomość
bob1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 88
Skąd: Mielec



  Wysłany: Sro Cze 17, 2009 23:07   SOLVED [R220SD '97] Check Engine, głośny klekot

Witam wszystkich i pokornie proszę o poradę

Auto użytkuje mój Ojciec i do tej pory (nie licząc wiązki w tylnej klapie) było bezawaryjne. Dzisiaj kiedy wrócił z pracy auto zaczęło dziwnie pracować i zapalił się check. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu auto chodzi tak jak powinno przez max 15s, po tym czasie zapala się check i wyraźnie zmienia się dźwięk silnika (dokładnie taki jak dźwięk baaaardzo zimnego SDI) Niestety w SD nie da się wybłyskać błędów i KTS pewnie tez nic nie pomoże.

Wyczytałem na forum że w tych silnikach pojawienie się błędu powoduje padnięta przepływka i prawdę mówiąc coś z nią mogło być nie tak od momentu kupna (auto jest strasznie zamulone do 2000obr potem dostaje ogromnego kopa i słabnie koło 3200-3500) ale może mi się tylko tak wydaje bo na co dzień jeżdżę SDI'kiem i on się troszkę inaczej zachowuje.


Z góry thx za pomoc
Pozdrawiam P.B

Dodam tylko ze dzisiaj odpinałem przepływke i auto pracuje bez zmian czyli tragicznie.

może ktoś wie jakie są objawy padnięcia wtrysku ?
Ostatnio zmieniony przez thef Wto Lip 21, 2009 11:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 17, 2009 23:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 20:34   

walczylem z podobnym problelm przed miesiacem
u ciebie na 99% to przeplywka ale sprawdz jeszcze dokladnie weze do turbo
:cool:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 20:40   

zobacz jakie ma błędy
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420

[ Dodano: Pią Cze 19, 2009 21:40 ]
Fargo80, skoro na odpiętej przepływce pracuje tak samo to chyba jednak nie to.
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 21:02   

azer, to ja moze nie rozumie ale skoro z przeplywka dziala zle a bez niej tak samo to logika kaze mi myslec ze przeplywka jest zepsuta idac dalej tym tokiem rozumowania kiedy zamontuje sie db przeplywke autko bedzie jezdzic db a jak jej nie bedzie to znowu klapa ale moze cos zle kombinuje
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 21:10   

http://roverki.pl/modules...ies=Technika#50
bob1987, polecam przeczytanie tego powyżej.

A Fargo80, nie tak nie działa przepływka. Ona jak się brudzi (uszkadza) to dostarcza zbyt mało powietrza i mieszanka jest zła. Po odpięciu przepływki mieszanka jest cały czas bogata co skutkuje cały czas wysoką pracą silnika, ale również podwyższonym spalaniem. Odepnij swoją, zobaczysz u siebie rezultat ;) Nic trudnego. Czyli na sprawnej przepływce i bez niej silnik powinien chodzić tak samo, tylko spalać mniej.
 
 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 20, 2009 11:46   

no to logika do bani :oops: ale co tam trzeba to przyjac na klate :mrgreen: no i przy okazji znowu troche madrzejszy :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bob1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 88
Skąd: Mielec



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 12:38   

Z tego co się orientuje w silnikach serii SD (bez intercoolera, mechaniczna pompa 86 KM) nie da się wybłyskać kodów (zbyt prosty ECU), bez przepływki auto chodzi tak samo jak z nią....

do tego prawie w ogóle nie reaguje na pedał gazu (po wciśnięciu gazu obroty się zwiększają ale strasznie wolno) a powyżej 3000obr silnik "szatkuje" :(
 
 
Fargo80 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 260
Skąd: Wola - Tychy

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 21, 2009 10:55   

bob1987, ja jednak proponuje ci podjechac do kogos kto ma dobra przeplywke i przelozyc do siebie i bedziesz wiedzial co i jak to nic nie kosztuje a jeden element bedzie wyeliminowany
co do kodow to niestety nie pomoge bo sie na tym nie znam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 21, 2009 11:29   

Przeplywka w SD reguluje tylko zawór EGR i tyle wiec czy ona działa czy nie to obojętne jest bo jest zbędna. :wink:

Ja bym spróbowałem jeszcze wymienić filtr paliwa, ewentualnie wymienić czujnik położenia walu. :???: Sprawdź jeszcze wszystkie wiązki oraz wtyczki przy silniku.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bob1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 88
Skąd: Mielec



Wysłany: Nie Cze 21, 2009 12:51   

Przepływki zamieniliśmy wczoraj i na mojej u Ojca nie było żadnej różnicy w pracy silnika za to mój na Ojca przepływce miał odrobinę wyższe wolne obroty ale jeździł tak samo. Skoro w SD odpowiada tylko za EGR to można spokojnie bez niej jeździć. Wszystkie wtyczki przeczyściłem wczoraj (czujnik prędkości pojazdu i położenia wału i dwie wtyczki od temperatury) bez efektu . Sprawdzony został też pasek od pompy (chociaż wymieniany był rok temu razem z rozrządem i rolkami). Filtry wymienione w pt. Czy da się jakoś sprawdzić ten czujnik ? Nie chciał bym go niepotrzebnie wymieniać (nowy 400 zł :( )

Pozdrawiam B
 
 
rtoip24 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 65
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Pon Cze 22, 2009 08:43   

bob1987 napisał/a:
zapala się check i wyraźnie zmienia się dźwięk silnika (dokładnie taki jak dźwięk baaaardzo zimnego SDI)

Miałem takie coś w moim R620 SDI. Z tego co pamiętam wybłyskałem błąd 61 i 64.
Rozwiązaniem problemu było usunięcie zwarcia (przetarte przewody) w wiązce elektrycznej w okolicy osłony rozrządu.
Spróbuj "rozbebeszyć" i przejrzeć dokładnie całą wiązkę el. -przy pompie też.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez rtoip24 Wto Cze 23, 2009 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 22, 2009 09:08   

bob1987 napisał/a:
Czy da się jakoś sprawdzić ten czujnik ? Nie chciał bym go niepotrzebnie wymieniać (nowy 400 zł :( )


Jedynie co mi przychodzi to odpiąć wtyczkę i zobaczyć czy tak samo działa. A skoro masz drugiego Diesla to z twojego wykręć i wstaw na chwile do ojca i będzie wiadomo.
Jak dalej będzie bez zmian to trzeba jedna będzie szukacz chyba usterki na kabelkach.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bob1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 88
Skąd: Mielec



Wysłany: Sob Cze 27, 2009 19:02   

Oto co na dziś dzień sprawdziliśmy:
-rozrząd
-pasek pompy
-przepływka (zmieniona na moją)
-czujnik położenia wału (też podobno zamieniony ale nie wiem na 100% bo mnie przy tym nie było)
-pierwszy wtryskiwacz (zmieniony na mój)
-sprawdzone rurki przy turbinie i chyba wszystkie kostki elektryczne

Jak narazie żadnej poprawy poczynione zabiegi nie przyniosły....

Ma może ktoś jeszcze jakieś pomysły ? :(
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 30, 2009 22:37   

moze w tym watku cos bedzie ciekawego
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=42023
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Cze 30, 2009 23:39   

bob1987, wymien filtra paliwa, spusc najpierw syf ze starego i popuj gruszka syf, potem podlacz nowy filtr
 
 
 
bob1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 88
Skąd: Mielec



Wysłany: Sro Lip 01, 2009 13:51   

Ojciec był dzisiaj u drugiego mechanika który być może w swoim życiu naprawiał jakiegoś Roverka. I ten pan stwierdził (po zbadaniu rezystancji) że padł czujnik w pierwszym wtrysku...

Czy Rover stosował różne wtryskiwacze w silnikach SD i SDi ? (tak twierdzi ten mechanik) Bo na moim wtrysku nie było żadnej poprawy...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 01, 2009 14:33   

Nie no sdi i sd ma te same wtryskiwacze :wink: L-serie to L-serie :grin:

http://66.196.80.202/babe...epc%2fr%2f16235

Tutaj masz linka to EPC Rovera
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bob1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 88
Skąd: Mielec



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 17:53   

Diagnoza z wtryskiem - pudło... W SD i SDi pierwszy wtrysk jest taki sam (fizycznie jak i pod względem parametrów)

Dziś padła kolejna diagnoza, rzecz którą mechanik sprawdzał jako nr 1. Najprawdopodobniej przeskoczył rozrząd, bo po ustawieniu GMP wałek nie jest na znaku (jeden ząbek różnicy) a tym samym przestawiona o jeden ząbek jest też pompa. Przez to ECU dostaje błędny sygnał z pierwszego wtrysku i czujnika położenia wału, auto przechodzi w tryb awaryjny (stąd zero mocy, mega klekot i max 3000rpm).

Przyznam że to pierwsza sensowna diagnoza od dwóch tygodni. Niestety mam dość spore obawy co do samego przeskoczenia (pasek ma trochę ponad rok, zero śladów zużycia, był dobrze napięty) prędzej obstawiał bym że coś się porobiło z wpustem wału na którym obsadzone jest koło zębate (zniszczony klin, albo wyrobione koło)

Co myślicie o takiej diagnozie ?
 
 
VIP25 



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 10:22   

bob 1987 ma racje a u ciebie to bedzie zły kont ustawienia pompy wtryskowej tam sa dwie chyba śruby pokreć ją mój mechanor ustawiał na głos i jest dobrze
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 13:41   

bob1987 napisał/a:
Dziś padła kolejna diagnoza, rzecz którą mechanik sprawdzał jako nr 1. Najprawdopodobniej przeskoczył rozrząd, bo po ustawieniu GMP wałek nie jest na znaku (jeden ząbek różnicy) a tym samym przestawiona o jeden ząbek jest też pompa. Przez to ECU dostaje błędny sygnał z pierwszego wtrysku i czujnika położenia wału, auto przechodzi w tryb awaryjny (stąd zero mocy, mega klekot i max 3000rpm).


I co? Jest jakis postep?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [R420 SDi 2000r] brak mocy, check engine
praktis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Maj 10, 2008 13:28
praktis
Brak nowych postów [R220SD 97']zapala sie "check engine"-dlaczego?!
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Sie 24, 2008 22:20
krzysztof_ns
Brak nowych postów [ R200 1.4i 16V] Głośny klekot silnika 1.4 16V 99r
tomi1983 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Sie 02, 2011 21:49
juras1976
Brak nowych postów [R25] Check engine
RAKU_44 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Maj 23, 2013 15:09
RAKU_44
Brak nowych postów [MG ZR] EGR i check engine
Svirus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Kwi 12, 2013 07:24
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink