Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400, 2.0i, 99r] zaślepki na bloku silnika - ucieka płyn
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400, 2.0i, 99r] zaślepki na bloku silnika - ucieka płyn
Autor Wiadomość
js 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 89
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 14:24   [R400, 2.0i, 99r] zaślepki na bloku silnika - ucieka płyn

Witam

Na bloku silnika od strony kabiny znajdują się 4 okrągłe zaślepki (średnica około 3cm). Przypominają kapsel.

Z dwóch zaczął się powoli sączyć płyn więc stwierdziłem, że to naprawię i zakleję silikonem.
Okazały się jednak tak skorodowane, że po dotknięciu zaczęło się bardzo mocno z nich lać.


Gdzie takie zaślepki kupić (tomateam na pewno... i?), jak zdemontować stare i w jaki sposób montuje się nowe? Wystarczy to wbić czy może trzeba dodatkowo uszczelnić "płynną uszczelką" lub czymś podobnym.
Za tydzień mam jechać na urlop więc tragedia ;(
Zdjęcia poniżej...


ps. po diabła w ogóle są te zaślepki??

[ Dodano: Nie Lip 19, 2009 15:34 ]
Tomateam na urlopie do końca lipca... gdzie można to jeszcze kupić?

[ Dodano: Nie Lip 19, 2009 16:23 ]
OK, nazywa się to brok, czy ktoś wie jaką ma dokładnie średnicę w tym modelu?[/b]
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 19, 2009 14:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 15:26   

Witam

js napisał/a:
ps. po diabła w ogóle są te zaślepki??


To są tzw. korki bezpieczeństwa, w przypadku zamarznięcia kiepskiej jakości płynu chłodzącego podczas mrozów to najpierw powinno wywali ci te korki, a nie rozmrozić blok :wink:

js napisał/a:
Gdzie takie zaślepki kupić (tomateam na pewno... i?), jak zdemontować stare i w jaki sposób montuje się nowe? Wystarczy to wbić czy może trzeba dodatkowo uszczelnić "płynną uszczelką" lub czymś podobnym.


Musisz je wyjąć na zewnątrz, jakoś wyłamać, wyskrobać itp.
Nowe normalnie wciskasz i dobrze jeszcze dać jakiegoś kleju uszczelniającego. Korki zmierz średnicę otworu w bloku i szukaj w sklepach z częściami może coś podpasujesz :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
js 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 89
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 17:10   

Dzięki.... ale kto wlewa zwykłą wodę do chłodnicy? :-)

Ciekawe, nawet w Rave nie potrafię znaleźć tej części.
Przed wbiciem nowego korka przesmaruje lekko silikonem wysokotemperaturowym.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 17:24   

To są tzw. "broki", pełnią rolę, jak napisał Azor, rolę korków bezpieczeństwa przy zamarznięciu cieczy, choć na niewiele się to zda, jak ktoś zalałby zwykłą wodę do silnika, bo i tak go rozsadzi, zwłaszcza silnik Rovera, który jest wykonany ze stopów aluminium, które można zębami gryźć.
Te korki to po prostu zaślepki po układzie odlewniczym, zatyka się je takimi właśnie blaszkami, które wchodzą tam na wcisk i się je dodatkowo zaklepuje, tak przynajmniej było na taśmie w FSO, praktykowałem tam, pamiętam jeszcze, najgorsza fucha, jaką się dostało, to właśnie było stanowisko brokarza. Huk i hałas, bo zaklepywało się je młotkiem na sprężone powietrze.
W moim starym dużym Facie taki korek właśnie przeżarło od środka i silnik, jak się nagrzał, sikał takim cienkim sikiem pająka na całkiem dużą odległość. Do fiata te broki można było dostać luzem, może do Rovera też są w sprzedaży, kto wie?
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 08:39   

oprawca_1978, kolega ma silnik serii T z żeliwnym blokiem :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 20, 2009 09:32   

I co ważne broków nie montuje się na żadne kleje, uszczelniacze itp. Powinny mieć taki wymiar, że po wbiciu będzie szczelne.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 10:20   

E, zamarznięta woda nawet i żeliwny blok rozsadzi.
Pamiętam, na taśmie w FSO te broki i zaślepki wkładało się w otwory bloku wypukłością na zewnątrz (były soczewkowe) a potem najpierw dobijało odpowiednim trzpieniem na ręcznym młotku pneumatycznym, a potem zaklepywało otwór specjalnym prowadnikiem, posiadającym trzy wręby, które w trzech miejscach "punktowały" kanał broka, żeby gad przypadkiem nie wyskoczył.
Na 100% smarowało się je przed włożeniem takim jakimś niebieskim specyfikiem, nie pamiętam już co to było, lat minęło z czternaście, jak się tam, młody chłopiec, zmagałem z taśmą.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
js 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 89
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Lip 20, 2009 17:07   

Udało się wyjąc uszkodzony brok. Niesamowite jaka tam była korozja, mimo lania dobrych płynów do chłodnicy. Od zewnątrz stan idealny, od środka wyżarta dziura w blasze o grubości 1mm.

Brok jest nietypowy, ma średnicę 28,57mm i nie mogłem nigdzie takiego znaleźć.
No ale to przecież angielskie auto, więc zacząłem szukać w calach i udało się!
1 i 1/8 cala powinien pasować idealnie. Dzisiaj zamówiłem, oby mieli na magazynie.
Gdyby ktoś potrzebował: http://www.amerykany.sklep.pl

Tak w ogóle to polecam każdemu po 10 latach wymienić, strasznie koroduje od środka.

i jeszcze jedna uwaga: ostrożnie przy wyciąganiu i wbijaniu nowego - może wpaść do środka!!!!

Zastanawiam się czy posmarować cieniutką warstwę silikonu wysokotemperaturowego przed wbiciem? Chyba zaszkodzić nie powinno.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Po HGF nadal ucieka płyn chłodniczy
+ klekot w skrzyni biegow
Lapa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Lut 28, 2009 15:39
Lapa
Brak nowych postów [R45] ucieka płyn, ciężko odpala i dymi strasznie
panwilli Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Lis 05, 2012 17:27
leszczu
Brak nowych postów [ Rover 400 ] Ucieka płyn chłodniczy z pompy wspomagania
Adam10820 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Cze 17, 2014 22:54
Adam10820
Brak nowych postów [R416] Jak wyciagnąć kołki z bloku silnika
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lut 27, 2009 19:20
jaro92
Brak nowych postów [R400] Zaślepki w desce
zippermann Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Pon Kwi 28, 2008 10:17
MieszAs



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink