Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.6 98 rok] Wymiana paska rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.6 98 rok] Wymiana paska rozrządu
Autor Wiadomość
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 17:18   [R200 1.6 98 rok] Wymiana paska rozrządu

Hej,

Powiedzcie mi czy przy wymianie trzeba zdejmować koło pasowe czy też coś innego trzeba robić, aby dokonać tej operacji?

Pozdrawiam,
Piotr
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 07, 2009 17:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 17:33   

Trzeba zdjac bo pod nim jest srubka do odkracenia dolnej pokrywy plastikowej ktora trzeba zdemontowac do wymiany paska. Pozatym lepiej ustawic na znakach ktore sa na malym kolku rozrzadu na wale (pewniej) niz na kole pasowym.
 
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 20:27   

Czy ma ktoś jeszcze jakieś uwagi, co do wymiany tego paska?
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 20:37   

obejrzyj to:
http://video.google.pl/vi...60863&q=cambelt
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 08, 2009 06:05   

Tak, fajnie... ale ja nie będę tego wymieniał, potrzebuje informacji dla osoby, która będzie tego dokonywać, a dostępu do filmiku nie będzie i nie ma..., więc wszystkie spostrzeżenia w formie pisemnej są mile widziane.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 07:15   

filmik jest , działa - przed chwilą sprawdzałem a przykładowy post w tym temacie tutaj: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15168
wystarczy poszukać
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 08:58   

przy ręcznym regulatorze nie ma co napinać za mocno paska, bo za jakiś czas odezwie sie pompa wody...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 16:01   

ywis napisał/a:
Hej,

Powiedzcie mi czy przy wymianie trzeba zdejmować koło pasowe czy też coś innego trzeba robić, aby dokonać tej operacji?

Pozdrawiam,
Piotr


Trzeba zdjąć koło pasowe, bo nie zdejmiesz dolnej osłony.
Przed popuszczeniem napinacza i zdjęciem paska, dobrze jest już ustawić wszystko na znakach. Po założeniu nowego jest mniej roboty z ustawianiem, ewentualnie mała korekcja.

sTERYD napisał/a:
przy ręcznym regulatorze nie ma co napinać za mocno paska, bo za jakiś czas odezwie sie pompa wody...


Dokładnie. :ok:
Lepiej skontrolować za jakiś czas naciąg i ewentualnie podciągnąć. :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 08, 2009 20:41   

No i pasek okazał się o dwa zęby za duży niestety..., a miało być tak pięknie...
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 20:57   

Powinieneś mieć 143 ząbki i 23mm szeroki, skoro masz ręczny napinacz.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 08, 2009 21:17   

azor77 napisał/a:
Powinieneś mieć 143 ząbki i 23mm szeroki, skoro masz ręczny napinacz.


No niestety, chyba jest ręczny z tego wynika, bo mam pasek 145 i 26, no i niestety "zonk". Trochę to dziwne, że rocznik auta 98, a stara konstrukcja rozrządu jeszcze... hm.

Ktoś chętny na zakup nowego paska Contitech 145/26?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 08, 2009 22:27   

ale czemu nie możesz zalożyć tego paska??
napinacz spokojnie wystarczy, że pasek nie będzie luźny, na koła też sie zmieści...
gorzej by bylo w drugą stronę ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 09, 2009 06:19   

sTERYD napisał/a:
ale czemu nie możesz zalożyć tego paska??


Bo to nie jest do napinacza manualnego, to raz, a dwa jest za szeroki i dwa zęby za długi... wole kupić odpowiedni, pomimo że może ten dałoby radę założyć.

Ten pasek jestem w stanie odsprzedać w cenie 76 pln, tyle za niego zapłaciłem i za tyle sprzedam, jak ktoś chętny to pisać do mnie.
 
 
seban2011 



Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 1



Wysłany: Czw Sty 29, 2015 19:36   

witam, jestem tu nowy i nie bardzo wiem jak to działa. a mianowicie mam problem bo robie uszczelke pod głowica i jestem na etapie wymiany paska rozrzadu na nowy lecz nie wiem jak go załozyc i jak wyjac stary.co musze rozkrecic???
pomozecie troche??? :neutral: :neutral:
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 20:34   

a jak zdjąłeś głowice bez demontażu paska ?

[ Dodano: Czw Sty 29, 2015 20:34 ]
a to jest temat o 16V, a Ty masz 8v jak wynika z opisu. Znajdz podobny temat
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sty 30, 2015 12:34   

seban2011, szukajki użyj, wszystkiego się dowiesz.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.8 16v 98r.] wymiana pompy wody, bez paska rozrządu
rudy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Lut 10, 2011 10:44
PTE
Brak nowych postów [r214 16v 98r]wymiana paska rozrządu
jaro92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Sie 11, 2007 16:45
giewu
Brak nowych postów [214i] Rover 1.4 8v Wymiana paska rozrządu
Babilonx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Cze 11, 2014 15:36
Babilonx
Brak nowych postów [R25, R45 seria L] Wymiana paska rozrządu wg. RAVE i naszej
strony Klubowej ?!
xxxgrze Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 32 Czw Mar 12, 2009 17:51
relayer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink