Forum Klubu ROVERki.pl :: Rejestracja Anglika. Jaka jest w końcu prawda?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rejestracja Anglika. Jaka jest w końcu prawda?
Autor Wiadomość
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lip 24, 2010 07:13   Rejestracja Anglika. Jaka jest w końcu prawda?

Witam Panie i Panowie.

Tak mi ostatnio wierci dziurę w głowie zakup Freelandera. Jak patrze na motoallegro to same angliki..

Na kilku aukcjach ludzie piszą że mają papiery V5c do rejestracji i ważne brytyjskie przeglądy techniczne i że bez problemu można zarejestrować auto bez przekładki.

Kiedyś słyszałem że Polska już nie jedną karę dostała za dyskryminacje samochodów z UE z kierownicą po prawej stronie.

Tak szukam informacji na czasie i znalazłem taką wypowiedź: http://motoryzacja.interi...59236,,20343991


Czy ktoś może wie jak to jest w końcu z tą rejestracją?

Proszę o info i pozdrawiam.

P.S Pytam bo co forum, co inny uzytkownik to każdy wie swoje a potem ktoś kto szuka informacji to nic nie wie...... ;(
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 24, 2010 07:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Lip 24, 2010 09:57   

Nie jest to takie łatwe jak ten kolo w komentarzu napisał, Miało wejść w Polsce prawo do rejestrowania anglików, ale z tego co wiem jeszcze nie weszło. Można rejestrować po przeróbce lub specjalne pojazdy np
http://otomoto.wp.pl/inde...ow&id=C12773474 , nie wiem dokładnie jakie samochody można rejestrować jako pojazdy specjalne, ale przypuszczam że chodzi o zabytki i takie jak ten powyżej m. in. które nigdy do ruchu prawostronnego oryginalnie nie były przystosowane.
 
 
 
krzemien323 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sob Lip 24, 2010 10:56   

Ale przecież przekładka freelandera jest najprostszą na świecie! samochód jest przystosowany do przekładki (nie trzeba wyciągać konsoli, nagrzewnicy itp.). Zawodowcy robią to w jeden dzień. Na pewno jest gdzieś instruktarz jak to zrobić i podejrzewam, że osoba, która ma podstawowe pojęcie posługiwania się narzędziami zrobi to samemu :mrgreen:
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lip 24, 2010 11:02   

No ale dla mnie samochód przekłądka to juz nie to samo co oryginał. A mi czy kiera z lewej czy z prawej to wisi. Fakt faktem że anglika kupie tanszego i nowszy model.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
krzemien323 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sob Lip 24, 2010 11:13   

no to niestety samochodu z kierownicą po prawej stronie w Polsce nie zarejestrujesz :( chyba, że jest to samochód zabytkowy lub specjalny (jakieś tam śmieciarki, auta do czyszczenia ulic itp.)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sob Lip 24, 2010 23:32   

krzemien323, w jeden dzien to ja juz widzialem takiego freelandera na butapren skladanego, a wszystkie sruby nitami zastapione, nawet trzymanie wybieraka skrzyni biegow bylo na nity!!!!! puscilo w trasie od handlarza do domu:) nie przesadzajmy z ta jedna doba:) Ale sam zajmuje sie przekladaniem i to prawda jest to najprostrzy woz do przekladki tylko obowiazkowo po maju 2003 roku, wczesniejsze maja lewy reduktor, pada jak głupi sam zdazylo mi sie na jednym napedzie wracac do polski prowadzac woz na serio w super stanie.

Po maju juz ten problem bywa mniejszy.

A co do rejestracji bz przekladki, jak to wejdzie to pogonie roverka i bedzie jaguar, a narazie jest opcja w jednym miescie tylko:)

Bo unia upomniala, jednak polski sad orzekl ze to niebezpieczne bo w polsce sa inne drogi niz wszedzie i unia swoja a sad swoje, a puki co unia niemoze zmusic polski od zmiany tylko moze grozic palcem i kasa.

W telewizji sluchalem w jakims programie ale wybaczcie jak cos przeinaczylem. Byl ostatnio przypadek ze koles chcial zarejestrowac, Wydzial komunikacji odmowil, ten do wojewody zlozyl skarge ze do pojazdow ktore mozna rejestrowac zalicza sie tez pojazdy "VIP" <w polsce niema w zadnym kodeksie ile trzeba miec bylych zon i nakrojonej kasy by byc Vipem i samochod miec z kiera po prawej> i w odwolaniu napisal typ ze dlaczego Vip moze a kowalski nie, ze to nierowne traktowanie, i wojewoda uchylil decyzje Wydzialu komunikacji jednak uchylajac nie nadal tytulu wykonawczego rejestracji. Po polsku "uchylam ale nie nakazuje ze musicie rejestrowac" i ostatecznie niewiem czy po ponownej probie sie mu udalo.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lip 25, 2010 08:40   

Ja słyszałem że Nissana Skyline z kierownicą po prawej w Polsce zarejestrujesz bo samochód nie był w ogóle produkowany w wersji z kierownicą po lewej. Coś w tym musi być bo widziałem już dwie sztuki w Poznaniu na poznanskich blachach i kierwonica z prawej. Ostatnio też miałem okazję widzieć ów samochód na blachach zjazdowych na stacji diagnostycznej i koleś robił przegląd...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 25, 2010 09:28   

Vesper416, no bo one podchodzą pod ten zapis o pojazdach specjalnych itp.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lip 25, 2010 14:03   

Żyjemy w iście p#$%#%^#@ kraju. W całej Unii można się poruszać dowolnym pojazdem tylko nie u nas. Ciekawe że w niemczech jakoś nie widzą nie bezpieczeństwa w tym i jakoś wypadków więcej nie ma z tego tytułu.......

Mam nadzieję że Unia przypierdzili porządna grzywną i w końcu zniosą ten popieprzony przepis. Na dobrą sprawę można wtedy zaskarżyć odpowienie organy jak odmówią nam rejestracji. Z drugiej strony jak w końcu przepis ten wejdzie do życia to angliki z dnia nadzięn wyrównają się ceną z europejczykami ;/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 25, 2010 21:51   

Vesper416, niewyrównaja bo angielski rynek wozow uzywanych innymi zasadami sie żądzi, tam tax insurance to polowa ceny albo i wiecej uzywanego auta:) na ten przyklad moj 2004 r. 1.8T 45 tys mil kupiony za mniej jak 1500F a tax 220F o ile dobrze pamietam i ubezpieczenie przez to ze mam 24 lata ponad 1300F.:-D

Raczej poprostu u nas jeszcze bardziej na leb poleca ceny.


Ja sprzedaje 75 i X-type w benzynce wowczas bedzie;)
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Nie Lip 25, 2010 21:53   

Vesper416
Kolega wybaczy, że tak nieśmiało zapytam...
Jeździł kolega po UK "europejczykiem"? Jeśli tak i jeśli bezproblemowo, bezpiecznie i nie było to męczące - gratuluję umiejętności.
Pozdrawiam.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 25, 2010 22:28   

HarryVip, jeżdzę po anglii europejczykiem (w dodatku starym coupe gdzie widocznosc bardzo mala) i najrozniejszymi angolami po polsce. Jakos nigdy nie mialem ani stluczki ani problemow, jak sie ciagle zmienia UK/EU to nawet z czasem przestalem lapac za drzwi szukajac dzwigni nawet po dluzszej przerwie:-)

Jedyne co zauwazylem przydaje sie odrobine mocniejszy silnik niz w wozie dotosowanym do daneo ruchu bo przy wyprzedzaniu by zobaczyc czy bezpiecznie trzeba sobie delikwenta troche do przodu wypuscic, jak pusto to dognac i wyprzedzic:) a w anielskich wozach o mocniejsze niz średnio montowane silniki akurat nie problem:)
 
 
krzemien323 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 22:36   

zawsze możesz sobie zainstalować takie fajowe lusterka: http://krugozor.pl/
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 25, 2010 22:54   

bez przesady czuje ze ich uzywanie byloby bardziej meczace i rozpraszajace:) niz zwykle zostawienie tyle miejsca ze widac i dogonienie i wziecie osoby przedemna. Dla mnie to zaden problem a od 6 lat jezdze na zmiane zeklbym ze na rok sie to rozklada w skali 60% polski woz 40% angole.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [all]rejestracja a oc?
misio Prawo i ubezpieczenia 19 Nie Lut 10, 2008 10:21
Gość
Brak nowych postów [OC] Rejestracja motora .
borsi Prawo i ubezpieczenia 11 Pon Cze 28, 2010 18:05
dzelo23
Brak nowych postów Rejestracja w krakowie
Gość Prawo i ubezpieczenia 2 Wto Kwi 21, 2009 11:43
piter34
Brak nowych postów problem z rejestracja
czy mogę go zarejestrowac
lukasz17 Prawo i ubezpieczenia 8 Pon Mar 02, 2009 21:45
lukasz17
Brak nowych postów Anglik rejestracja
Vesper416 Prawo i ubezpieczenia 17 Sob Kwi 09, 2011 15:29
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink